Goedeavond.. Zoals het onderwerp het eigenlijk al zegt.. Morgen ga ik naar de kapper (eindelijk).. nu lees ik verschillende verhalen over haren verven..kan dit wel of niet tijdens de zwangerschap? Ik weet wel dat de verf die gebruikt word geen ammoniak bevat... Hoor graag jullie verhalen
Voor zover ik weet zijn er geen concrete aanwijzingen dat het gevaarlijk is. Maar over het algemeen wordt het wel afgeraden. Met idee van 'waarom een mogelijk risico lopen als het niet echt nodig is'. Mocht je echt heel ongelukkig worden van grijs haar kan ik me voorstellen dat je het wel doet. Als het puur 'voor de leuk' is zou ik het persoonlijk niet doen.
Het kan zijn dat je kleur niet pakt of anders uitpakt door de hormonen. In ieder geval, dat is mij toen verteld.
Mij werd geadviseerd om niet direct op de hoofdhuid te verven. Omdat ik highlights nam, was dat geen probleem. Ik ben met 38 weken nog naar de kapper geweest bij beide zwangerschappen, lekker mijn verlof 'vieren'...
Ik verf al meer dan 15 jaar en dus ook tijdens de zwangerschap. Ik verf wel maar 1x per 3 mnd. Als je wekelijks in de verf zit lijkt het me een don't.
Oké Dank jullie wel! Ik ga de kapster nog advies vragen en als die geen zorgen heeft dat ga ik ervoor. Even een verwenmomentje.. Verder weet ik dat er geen zware stoffen in die verf zitten en ik verf ongeveer om de 2.5 maand..
Het is absoluut niet schadelijk, de kleur kan alleen iets anders uitpakken door de hormonen, bijvoorbeeld iets warmer.
Mijn kapster zei dat het vroeger wel schadelijk was. Maar mer de verf van tegenwoordig niet meer, Ik heb mijn haren ook geverft tijdens de zwangerschap. Idd de kleur kan iets veranderen.
Ik zou je haar wel laten verven bij een open raam of open deur omdat de chemische lucht schadelijk kan zijn voor de zenuwstelsel van je o geboren kind. Haarverf is altijd chemisch
Ik werd er ook gek van. De ene zegt het is slecht, de ene zegt maakt niks uit. En mijn verloskundige zei dat ik na de zoveel weken mijn haar wel mocht verven, was zonder ammoniak en geen verf maar kleurshampoo.
Ik was er tijdens mijn zs zo bang voor gemaakt door de omgeving pffff.... Uiteindelijk aan het einde van mn zs toch lekker mn haren geverfd na zelf op onderzoek uit te zijn gegaan. Bij een volgende zs ga ik ook gewoon lkkr verven hoor! Ik gebruik zowiezo haarvef zonder amoniak. Niks schadelijks aan!
Als het zonder ammoniak is kan het zeker geen kwaad.. En de verf van nu is niet meer hetzelfde als jaren geleden inderdaad.. Dus kan gewoon hoor
Kan geen kwaad. Ik heb elke 6 weken mijn uitgroei geverfd. Blond, dus met ammoniak. En de moppies zijn kerngezond
Volgens mijn vk moet je je haar langere tijd meerdere keren per week verven wil het schadelijk voor de baby kunnen zijn. Volgens haar maakt het zelfs niet uit welke verf je gebruikt. Dus ik heb mijn haar twee weken terug toch durven verven. Maar het is inderdaad lastig. Zag pas een foto van Kate Middleton met flinke grijze uitgroei met daarbij de tekst dat zij haar haar niet wil verven in de zwangerschap.
Ach, volgens mij moet je je niet "banger" maken dan nodig is. Ik heb mijn haar inmiddels al 2 x geverfd sinds ik zwanger ben en ik leef nog steeds! Mijn kind ook en heb geen groen haar en ziet er net zo uit als normaal (als ik niet zwanger ben) Ik lig ook rustig even onder de zonnebank, ook geen probleem. Zou het gewoon doen dus hoor