Neuspiercing

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 6 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oke. Ik denk dat ik het ga doen. Traditie hier. Altijd tegen geweest en bonje gemaakt door lippiercings en tragus piercings te nemen. Maar nu, ach.. hoe denken jullie hierover?

Het is voor mijn vader enorm belangrijk en echt een cultuur ding. Nu ben ik crazy en nam gewoon een labret, tragus, navel en extra oorbellen. Just to say: fuck you. En nu ben ik 31. Nu heb ik niks meer.

Maar shit. Het is écht een traditie ding. Wat vinden jullie? Gewoon niet aanstellen en doen? (Ja, mijn vader is Hindoestaans, dat verklaart wel wat?)

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind piercings vreselijk, dus mij niet gezien ;)

Je hebt toch ook van due gatloze neusbellen? Dus soort klemmetjes.
    Misschien kan je dat eerst een tijdje doen voor je besluit er een gat in te jassen?

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt helemaal. Maar ik hekel piercings dus helemaal niet he. Dit is meer een cultuur ding. Het is meer.. ja ik weet niet. Heb me jaren verzet. En ik wil gewoon zelf kijken snap je.. misschien vind ik het top. En ben echt niet vies van piercings. Maar ik wil ook niet zomaar alles passeren. Heb ik 31 jaar gedaan ;). Ik snap dat dit absurd klinkt. Maar its the way it is

4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of ik je post goed begrijp: waarom wilde je vroeger niet? Wil je nu wel of doe je het uitsluitend voor je vader? En waarom is het voor je vader zo belangrijk?

In mijn cultuur is het ook vrij gebruikelijk en heb er een paar jaar een gehad. Je brengt me op ideeën ;).

Zuul, Syane, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik vind neuspiercings zelf echt niets. En zeker niet om dat op onze leeftijd (als in ouder dan 20) nog te laten schieten. Maar als je het zelf graag wilt, waarom niet? In elk geval niet doen omdat het een traditie is.. (Dat zou voor mij alleen al reden zijn het niet te doen, vooral als ze pushen).

6. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.368
    113
    Ik vind een neuspiercing echt heel gaaf,
    maar ik zou het alleen doen voor jezelf.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nouja ik ga
    Ja ik wilde het eerder nooit om hem te dwarsbomen. En nu denk ik; het lijkt me best leuk en als je het zo belangrijk vindt why not, maar ik heb me er 10 jaar tegen verzet. Want ik vond hem koppig haha.
    Maarja, hij zou me nooit verplichten maar merk nu ook weer: het is daar gewoon traditie en hoort erbij

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ze pushen niet maar als je de enige vrouw bent die het niet heeft en half blank is.. dan val je best uit de boot ;)

9. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    @Nina Sanders

Gewoon doen wat goed voelt en wat je zelf wilt!
    Ik heb er wel eentje gehad en heb er nu nog een litteken van. De eerste weken heb ik rond gelopen met een enorme zweerknop!
    Ik heb hem later eruit gehaald omdat ik op mijn werk geen piercings in mocht hebben. Ik was 18 met zetten en heb hem twee jaar gedragen!

Mijn dochter wil er ook eentje hebben maar zij is nog geen 18 en haar vader is tegen. :$

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en vroeger als klein kind mocht het niet van m'n moeder. Als in: maak je eigen keuzes..
    Vandaar

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Soortgelijk had ik met mn labret

Dit klinkt absurd maar ik overweeg het wel. Ik ben altijd degene die iets anders doet. Maar dan nog. Boeien. Lak aan. Maar bij zulk belangrijks voor hem wat ik stiekem geinig vind denk ik; ok dad. Fine by me.

12. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Als jij er behoefte aan hebt om je daarmee meer verbonden te voelen met je afkomst moet je dat natuurlijk doen. Maar ik zou me wel afvragen of ik het zelf zo graag wil om die reden of toch om
    “erbij” te horen. Als je niet helemaal geaccepteerd wordt vanwege een stukje metaal, dan zou ik denken: “dan niet”.

Gewooniemand, Syane, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar jullie hebben ook gelijk wanneer jullie zeggen dat ik moet doen wat ik wil.
    Het voelt niet eens als iets heel geks ofzo haha. Oh oh.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hm. Goed punt hoor. Je hebt helemaal gelijk

15. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113

Het klinkt niet absurd. Het is wel een dingetje wat altijd in je gezicht zit, wat er de eerste weken inzit, wat kan ontsteken:oops:
    Je moet volgens mij ook iedere dag aan dat knopje draaien :rolleyes:
    En het vervelende is wanneer het niet bevalt je altijd een stip ziet...:|(goed wegwerken met foundation)
    Het klinkt raar maar er bestaat ook stickers? Ik zou er een paar opdoen en kijken of het je staat :roflmao:

16. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Ik zou zoiets sowieso pas beslissen als de hormonen van je zwangerschap zijn uitgeraasd :p

Lm2, Sophie122, Vero0504 en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh ja die ken ik. Ik ben meer verbaasd om m’n eigen reactie denk ik. Ik heb echt zoveel piercings gehad en dit nooit gedaan. Hm, deels puur om de familie reactie. Die hebben inmiddels door dat ik toch wel doe wat ik wil. Maar ja. Het is zó belangrijk voor hem. En ja. Ik hekel piercings niet. Doe ik dit puur voor hen? Ehhh.. ja. Maar is dat zo enorm erg?

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh neeeee dit speelde al langer hoor. Dat zijn andere hormonen hoor hehehe

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar eerlijk wel een toffe reactie. Zeg jij dit ook tegen m’n man? ;)
    Dit speelt al 20 jaar…

20. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Haha, ik ken het hoor. Bij m'n schoonfamilie is het ook gebruikelijk bij de vrouwen.
    We kregen als kraam cadeau van m'n schoonvader het schieten van oorbellen bij m'n dochter. Dat is daar ook traditie om dat heel snel na geboorte te doen. Ze waren dan ook zeer verbaasd dat ik dat écht niet van plan was.

Deel Deze Pagina