Haren verven - zwanger - mag dat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hoppala, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor ene x wel andere x niet, zonder duidelijke argument. Wie weet er meer over en wie heeft het zelf ook gedaan? Wat is je ervaring ermee?

2. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Tegenwoordig zijn de haarverven niet zo chemisch meer en kan je gewoon kleuren. Hightlights kunnen helemaal geen kwaad want die worden altijd iets van de haaraanzet af gezet dus helemaal geen kans met het komen van stoffen in je bloedbaan oid. Maar gewoon je hele coupe verven kan prima hoor! Geen zorgen voor je beeb.

Mijn nicht is kapster en ik twijfelde in het begin ook, dit is wat zei toen aan mij vertelde.

3. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik heb mijn haar een paar dagen geleden nog een kleurtje gegeven, kan helemaal geen kwaad. Als je echt nog twijfelt, sommige kapsalons hebben tegenwoordig ook biologische haarverf in huis die nog minder chemisch is.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Hier ook gewoon haren geverfd tijdens de zwangerschap. Het kan echt geen kwaad voor je kindje!

5. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Blijf men haar ook gewoon verven, maar ik let er wel op dat ik producten neem zonder ammoniak, weet niet of dat nodig is, maar zo voel ik me toch iets meer gerustgesteld :)

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Kan gewoon. Je kunt het navragen aan de kapper, maar de gebruikelijke producten kunnen inderdaad geen kwaad.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.275
    16.662
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Omdat de meningen over het algemeen nogal verdeeld zijn heb ik maar besloten om het niet te doen tijdens de zwangerschap.Ik laat zeker 2-3x per jaar een coupe soleil zetten en toch heb ik dan wel een geirriteerde hoofdhuid.De ene keer wat meer dan de andere keer dus ik ben het er niet mee eens dat het niet op de huid komt.Ik moet nog 11 weken en als dan alle hormonen weer eens een beetje uit mijn lijf zijn laat ik mezelf weer lekker verwennen bij de kapper.
    Het zal idd geen kwaad kunnen maar ik heb er gewoon geen lekker gevoel bij en als er dan straks iets met het kindje aan de hand zou wezen zou ik altijd denken dat het dan misschien daardoor is gekomen.
    Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Een aantal jaren geleden werd het nog afgeraden in de zwangerschapsfolder van het RIVM, maar inmiddels hebben ze dit gewijzigd in het onderstaande. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de kleur anders kan uitpakken of minder goed blijft zitten. Kappers mogen ook gewoon blijven werken, dus ik zou er niet te moeilijk over doen ;).

Schadelijke stoffen en straling
    Probeer in de zwangerschap contact met de volgende stoffen zo veel mogelijk te vermijden: verf
    op terpentinebasis, ongediertebestrijdingsmiddelen en chemicaliën (zoals foto-ontwikkelvloeistoffen).
    Van haarverf zijn tot nu toe geen schadelijke effecten bekend.

http://www.rivm.nl/pns/Images/Folder%20Zwanger!%20juni%202011_tcm95-48449.pdf

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik kleur het gewoon, wilde eerst nog vd bevalling gaan, maar ik doe het straks wel erna.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb het in mijn zwangerschap aan de kapster gevraagd. Die zei dat het op zich geen kwaad kan,maar dat de kans groot is dat het niet goed pakt, daarom doet zij het eigenlijk niet bij zwangere vrouwen.

11. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    het kan absoluut geen kwaad je haren te verven...
    Het enige nadeel van verven tijdens de zwangerschap is dat de kleur niet altijd goed komt... Door verandering in pigment enzo.... Echt raar :)

12. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hoi hoi,

Ik ben zelf kapster en ik kleur mijn haar ook gewoon hoor ik ben nu 17 weken zwanger. Ik pas nu wel gewoon meer op dat ik bijvoorbeeld alles met handschoentjes doe en blondeer doe ik liever niet ivm verstuiven en alles. Ook kan me hoofdhuid op het moment slechter tegen blondeer komt door de homonen! Maar het is absoluut niet schadelijk voor de kleine omdat ze alles al met een lage waterstofpercentage kunnen verven. Het kan alleen zijn doordat de hormonen vreselijk door je lichaam gaan dat de kleur iets anders uitpakt dan normaal!! Wel zou ik adviseren om niet de kleuren bij een drogisterij te nemen omdat daar altijd wel een hele hoge waterstofpercentage inzit omdat bijvoorbeeld het chineese meisje dezelfde kleur haar wilt (aziatisch haar moeilijk te pakken met kleur) dezelfde kleur wilt als wat er op het pakje staat en dat ze dat moeten kunnen garanderen! In zo'n pakje zot meestal 12 tot 18% waterstofperoxide en terwijl er al met 1,9% gekleurd kan worden dus daar even mee oppassen. Je hoofdhuid kan ook gewoon wat gevoeliger reageren op verf maar kan geen kwaad voor de kleine. En ook na je zwangerschap heb je nog last van ke hormonen bijv fikse haaruitval of gevoelige hoofdhuid. Succes ermee!!

Liefs

Deel Deze Pagina