luizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda1, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Jasses. Voor het eerst hebben wij ze. Gisteren bij het eerste kind gezien en nu ook bij de andere. Zou ik ze zelf ook hebben? Wat een kleine @#%&%%# beestjes. Ben aan t kammen en met shampoo. Iemand nog meer tips?

2. thisisus

thisisus Lid

16 jun 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijven kammen!! 2 weken lang...

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zucht hou op... Lijkt wel of we er niet vanaf komen... Is iedereen schoon komt dl weer thuis met een beestje... Opgepikt op school. Wij gebruiken nu prioderm voir het doden en priolox om de neten los te krijfen. Er schijnt ook iets nieuws te zijn dat je bij de apotheek kan kopen.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    He bah.Bij Levi zijn ze ook in de klas.Gelukkig nog niet bij ons

Je moet geloof ik ook alles wassen, knuffels twee weken in afgesloten vuilniszakken laten zitten. Heb er (gelukkig) nog geen ervaring en veel verstand van.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Schijnt allemaal wat achterhaald te zijn het wassen of in de vriezer stoppen van spullen. Kammen kammen kammen werkt het beste.

6. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    ik heb voor de zekerheid de knuffels apart gelegd. Na 3 dagen zonder bloed zijn ze dood geloof ik. Straks alles poetsen en srofzuigen. Ben dr vies van!

7. oO bloem 0o

oO bloem 0o Actief lid

23 feb 2013
    290
    0
    0
    Onveilig vrijen ;)
    Omg. Eindhoven
    Belangrijkste tip: het op school / creche melden, zodat andere ouders op de hoogte worden gebracht dat er luizen zijn, en zij hun kinderen ook behandelen. Anders blijf je aan de gang.

Knuffels wel in een gesloten tas doen of uitwassen.
    Ook zo met het beddengoed / kleding.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    dat laatste hoeft gelukkig allemaal niet meer... ;)

Zie hier op de website van het RIVM: Klik! en hier: Klik!

Scheelt een hoop gedoe, dat kammen alleen al is meer dan genoeg!

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.554
    2.022
    113
    Dit dus!

Wij hadden ze ook net voor de kerst (fijn als je daar een dag voor kerst achter komt, not!) .
    2 weken lang kammen, kammen, kammen!
    En als er daarna nog dode neten in het haar zitten, inweken met azijn en dan kammen en uitspuilen. Azijn lost de lijmstof van de neten op. Ze laten dan heel makkelijk los.

10. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Helaas heb ik ze ook bij mijn dochter ontdekt. Shampoo gebruikt en uitgekamd ik kwam 7 kleine groene dingetjes tegen en ver neten. Zijn luizen een beetje groenig ? En voor de meiden met ervaring moet ik nu wel of niet alles wassen ??

11. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo dames, ik had vaker last van luizen als kind en weet hoe erg het is om ze weer te ontdeken.
    Mijn moeder had altijd azijn aan mijn haren gebruikt, over de bad mijn haren goed uitkammen met die ene speciaal luizen kam, dit moest ze 2 weken doen en ook elke keer schoon beddegoed op de bed zetten en alle knuffels weg van de hoofd houden na dat de ze de wasmachine uit waren. Vroeger zeiden ze dat je jouw haar moest heel kort houden om de beesten weg te houden maar dat is niet zo, die beestjes haten de geur en gevoel van azijn aan de haren en hoofdhuid en dus is het minder aantrekkelijk voor ze.

De ene na deel van het azijn in je haar gebruiken is dat je de geur een paar dagen na nog kan ruiken, dit houdt de beesten wel weer weg maar ook sommige mesen die de geur niks vinden!

Ik wens iedereen veel succes met het luizen wegjagen.

Deel Deze Pagina