Dagboekje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pooh26, 11 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    Ik houd een dagboekje, bij. al vanaf de eerste dag van de positieve test. Hier zet ik alle dingetjes in die me opvallen of die ik meegemaakt heb. Bijvoorbeeld de reacties van de familie en fotootjes (gewoon uitgeprint toen we het onze ouders vertelden). Verder een krante knipsel van moeders voor moeders etc. doen jullie dat ook? Ik ben erg benieuwd naar andere ideeen enzo.

2. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    ik doe het ook, maar dan met een beebiesite :D

3. landa78

landa78 Bekend lid

1 mrt 2007
    559
    0
    0
    Ik heb een foto album gepakt en daarin schrijf/plak ik alle highlights mbt de zwangerschap en zometeen de eerste periode na de bevalling.
    Hierin staan tot nu toe: echo's, foto's babykamer, foto's opa/oma, buiken, papa/mama.

Ik vind het leuk dat het eerste foto album van ons kleintje dadelijk ook echt begint vanaf het begin van de zwangerschap.
    Mijn moeder heeft dit bij mij ook gedaan en ik vind het nog zo heerlijk om er doorheen te bladeren.
    Maar vooral ook om te lachen hoe mijn kleertjes en kamertje er vroeger uitzagen. Wat toen zo hip was is nu echt vreselijk voor mijn gevoel.

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik dacht eens even te gaan kijken naar je beebiesite, maar de link van je banner doet het niet? Of heb je gewoon geen link op dit forum staan? ;)

5. Sijke

Sijke Bekend lid

ik heb ook een soort plakboek gemaakt vanaf het begin. Alle buikfoto's plak ik erin, en verder schrijf ik feitjes op. Foto's van de babykamer en post die ik heb gehad (leuke kaarten enzo) plak ik er ook in. Ik heb nu aan de as. opa en oma's gevraagd of ze ook iets willen schrijven voor in het boek (over hun leven, bezigheden en hoe ze naar het kindje uitkijken).

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb het dagboek van Marianne Amelink gekregen. Je hebt nog meer van dat soort boekjes...ik vind het erg leuk om bij te houden.
    Knip logo's uit van het KDV en de VK...plaatjes van de uitgezochte kinderwagen, kamer etc.
    Alles wordt ingeplakt ;)

7. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb ook een dagboek bij babyopkomst, ook vanaf de positieve test.

jessica

8. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    leuk hoor, ben dus niet de enige die zich zo uitslooft. Ik heb mijn schoonmoeder gewoon in een email gevraagd wat ze voelde toen we het haar vertelden en dat heb ik uitgeprint en ingeplakt. Anders zou ze er helemaal over na gaan denken en nu is het echt spontaan. slim of niet? Verder doe ik het net als jullie. Mijn dagboekje is a5 formaat, dus er past niet zo veel in. Maar het gaat prima.

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Tja ik scrap.

Komt nu even weinig van hoor, maar ik schrijf er af en toe wat in.
    Ik plak dus foto's, schrijf journaling (het verhaaltje) op designpapier, ik inkt de randen gebruik eyeletts, splitpennen, papierenbloemen, stempels. De hele reutemeteut.

En 30 juni ga ik een workshop werken met tranparanten doen in Doorn. Daarvoor heb ik alles wat we nu al hebben gekregen en gekocht gefotografeerd. Dat laat ik dan in zwart/wit afdrukken en dan heb ik weer een leuk boekje.

Linda

10. emmie

emmie Niet meer actief

hoi,
    ik heb in het begin van mn zwangerschap het negen maanden zwanger dagboek gekregen. errug leuk..lees je dag voor dag wat er met de baby gebeurd, maar ook met jezelf. en tips voor strax als de kleine er is en er is plaats om zelf notities te schrijven. en je gewicht en omtrek enzo kun je bij houden. zelf probeer ik wel trouw het een beetje bij te houden is wel zo leuk voor later, en verder heb ik een foto album gekocht waar ik mn testen in heb geplakt en de eerste kaarten die ik heb gekregen, en alle echo fotootjes enzo en daarin ga ik strax ook gewoon verder met de foto's als de kleine er eenmaal is. x emmie

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Die heb ik ook, alleen dan zelf gekocht ;)

12. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Sinds de positieve test houd ik ook een dagboek bij. Ik heb er nog geen foto's in geplakt, maar wel ruimte hiervoor over gelaten.
    Ik schrijf er niet elke dag in, maar bijv. wanneer ik iets bijzonders heb beleefd i.v.m. de zwangerschap, echo, controles, reacties van mensen e.d.
    De zwangerschap gaat zo snel en ik vind het zo'n geweldige tijd! Het lijkt me fijn om dat later nog eens terug te kunnen lezen.
    Bovendien houd ik ook mijn gewicht, buik- en borstomtrek elke week bij. Ook hier komen dan foto's bij van mijn groeiende buikje.
    Leuk om dan later te zien hoe snel en wanneer dat begon te groeien.

13. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hey! Hier ook iemand die met een scrapbook bezig is. In vlagen hoor, maar het schiet toch al aardig op. Ik vind het een leuke manier om tekst en foto's te presenteren. Ik heb zoveel te vertellen aan ons eerste kindje, en zo'n eerste zwangerschap is toch al zo vol gebeurtenissen... Bovendien zal ze van supergemengde afkomst zijn en ik vond het daarom ook erg leuk om pagina's te maken over de voorgeschiedenis van mijn en mijn man zijn familie.

Ik hoop inderdaad dat Kindje er straks graag nog doorheen bladert en probeer het zo mooi mogelijk te maken. Ik heb veel tekst, die ik print op speciale papiersoorten. Ik gebruik foto's van shopping trips, de vorderingen van de kinderkamer, familiefoto's en (scans van) de echo's. Verder voeg ik krantenknipsels toe over bijvoorbeeld hoe dit de warmste lente ooit is. Ik gebruik dessinpapier als ondergrond en versier de hele boel met linten, knopen, vormpjes, etc.

Het is trouwens ook gewoon heel ontspannend, dat knippen en plakken, èn ik vind het een leuk idee dat ons kindje straks een mooi kijkboek heeft over haar prille begin.

14. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Misschien kijkt hij of zij er nooit in, maar ik denk zo tegen de tijd dat hij of zij vader/moeder gaat worden er ineens de vraag komt: Mam, je had toch toen zo'n boekje gemaakt?

Ik scrap eigenlijk alles hoor, dus dit kindje zal veel op de foto moeten.

Linda

15. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    ik ben ook al vanaf dag één aan een dagboek bezig
    ik heb er nu alleen nog foto's in gedaan van hoe de baby er van week tot week uitziet
    maar wil ook de echo foto's en al er bijvoegen, ik schrijf het nu nog in een bestand op me laptop
    en dan wil ik naderhand op internet het als een echt boek gaan afdrukken
    op ww.babyopkomst.nl stond dat geloof ik
    is iets van €40 maar dan heb je ook wat moois

Groetjes dreams

16. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Hoe kom je aan die foto's?

Linda

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik hou een negenmaanden dagboek bij.
    ik vind dit geweldig leuk om bij te houden over wat ik voel/zie etc. :D

18. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    OP een ander onderwerp van mij (moet je mijn banner zien) heb ik het genoemd of zo. Daar staan allemaal leuke tips op over sites over de ontwikkeling van je kindje! Misschien kun je daar leuke dingen uit kopieeren en printen?

19. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    O, leuk, ik ga even kijken!

Linda

20. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid