Hoe leggen jullie herinneringen aan je zwangerschap vast?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Karin76, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu precies 20 weken zwanger en vorige week vroeg iemand mij of ik een boek bijhield met alles wat ik voelde en de echo's die we hadden gemaakt enzo.
    Eh, nee, dat doe ik niet....en nu heb ik meteen het gevoel dat ik tekort schiet als aanstaande moeder. Heb gekeken of er boeken zijn om in te vullen maar degene die ik heb gevonden vind ik niks...
    Wat doen jullie om herinneringen aan je zwangerschap vast te leggen? Want verder als een dagboek kom ik niet :(

2. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Hallo!

Ik ben als het goed is vandaag 10 weken (dinsdag eerste echo) en ik houd sinds een aantal weken het "negen maanden dagboek" van Pauline Oud bij. Vaste prik op zondag ;) Een paar vraagjes per keer, niet teveel maar wel leuke herinnering voor later. Met 7 weken hebben we een buikfoto gemaakt. Zodra mijn buik echt begint te groeien eiken er wekelijks een foto maken. That's it, tot nu toe!

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een 9maanden dagboek, daar schrijf ik wekelijks wat in.
    Maak elke week een buik foto en wil nu in de laatste weken elke dag wat opschrijven en na de bevalling ook, maar das gewoon voor mezelf.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik schrijf in een negenmaandenplakboek, al vanaf het moment dat ik positief testte. Daarnaast maak ik heel veel foto's: van alle cadeautjes en kaartjes die we hebben gekregen, buikfoto's, testfoto's, ik maak foto's van de vorderingen van de babykamer, hoe we aan familie en vrienden hebben verteld dat we in verwachting waren, enzovoorts. Deze foto's zet ik alvast op losse fotobladen bij Albelli en wanneer ik denk dat het klaar is, bestel ik ze.

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik heb het 9 maanden dagboek van pauline oud.
    Vind het leuk om er elke week in te schrijven en elke maand een foto van je buik/echo er in te plakken met de gegroeide omvang van je buik erbij.
    Voor de rest heb ik veel foto's van me buik met weken erbij zodat ik het later in een fotoboek/ eerste jaar boek kan plakken.

Er zijn zoveel verschillenden 9 maanden boeken zowel op internet als in de winkels (prenatal, babydump en boekenwinkels) je kan ook zelf een boek maken leek mij ook erg leuk maar ben niet zo creatief.

6. Smee

Smee Lid

23 apr 2012
    73
    5
    8
    Hier ook het 9maandendagboek van Pauline Oud bijgehouden en elke week een buikfoto gemaakt en met 35 weken een zwangerschapsshoot.

7. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog niet zwanger, maar als het straks zo ver is, wil ik een video dagboek bij gaan houden. Welke week een klein verslagje en bij bijzondere gebeurtenissen extra. Ook werken we een stop motion video maken van hoe mijn buik groeit. Heb daar erg leuke filmpjes van gezien op YouTube.

8. Hier ook een 9-maanden-dagboek, maar dan van Marianne Amelink. Pauline Oud vonden wij een beetje te.. simpel. Daarnaast héél veel foto's en filmpjes. We hebben ook filmpjes gemaakt van toen we het m'n moeder, broertje en oma vertelden. Zo leuk om dat nu terug te zien!

Maar joh.. Als je geen dagboek bijhoudt, ben je toch geen slechte moeder? De één heeft daar meer behoefte aan dan de ander. Als je het leuk vindt, moet je het doen, als je er niets mee hebt, dan niet. Wat anderen daarvan vinden doet er toch niet toe? Jouw zwangerschap, jouw keuzes! :)

9. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik heb helemaal niets geschreven/geplakt. Heb tussendoor zelf een paar foto's gemaakt en dat was het wel. Heb daar gewoon niet zoveel behoefte aan denk ik.

10. singa

singa Niet meer actief

Ik heb bij de eerste ook niet zoveel gedaan. Ik heb alleen mijn buik laten beschilderen toen ik 33 weken zwanger was. Dat heeft de moeder van mijn ex schoonzusje gedaan want ik weet niet of ik het geld er voor over zou hebben.
    Deze keer heb ik ook nog niks bijgehouden. We bewaren wel de echo's maar verder niets.

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier een 9-maanden dagboek. Af en toe wat buikfoto's.
    En schrijf elke week een stukje over hoe de afgelopen week is gegaan.

Je bent echt geen mindere moeder als je daar geen behoefte tot hebt hoor!
    Echt niet! Iedereen heeft zo zijn eigen behoeftes!

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Iedere 4 weken een buikfotootjes en ik schrijf af en toe wat in de zwangerschapsagenda die ik bij de jumbo heb gekregen.

Note to self, het is alweer een tijdje geleden

13. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16
    Ik houd heel veel bij in een digitaal fotoboek via hema.nl. Het fotoboek is meer een dagboek, je kunt er namelijk ook gewoon lekker in schrijven. Iedere week kopieer ik info over de zwangerschap van die week en een plaatje van hoe groot de baby nu is. Ook veel buikfoto's en ook de echo's staan er in en het wordt een prachtig documentje! Dit heb ik bij de eerste ook gedaan en ik kijk er nog zoveel in, heb er zoveel plezier van en lees het nu ik opnieuw zwanger ben (nu 17 weken)regelmatig terug. Kijken of er overeenkomsten of verschillen zijn. Het fotoboek kun je na iedere update gewoon opslaan en er wanneer je weer iets te melden of te plaatsen hebt in verder werken. Ik vind het heerlijk! Maar het is echt heel persoonlijk, niet iedereen vind het leuk om een dagboek of iets dergelijks bij te houden. Je bent er in ieder geval geen minder goede mama door hoor! Maar mijn moeder heeft het vroeger ook gedaan en ook daar heb ik dan weer heel veel aan gehad. Ze leeft niet meer, dus nog meer waard.

14. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Hier is het de bedoeling dat er een kleine doos komt met de positieve zwangerschapstesten, echo's, buikfoto's (begonnen met 12weken, elke 4 weken een foto) en misschien een paar brieven naar de kleine toe, maar dat weet ik nog niet zeker.

Na de bevalling komen er ook andere dingen bij zoals het eerste pakje, eerste foto's en andere leuke dingen. En als het een meisje wordt krijgt ze ook nog een (door mijn oma volgens mij) handgemaakt vest die mijn moeder gedragen heeft tijdens mijn kraamweek die ik ook zal dragen.

15. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij maken elke zondag een foto van mijn buik en daarnaast heb ik een 9 maanden dagboek van Pauline Oud. Verder foto's van testen & echo's uiteraard bewaard :)

16. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de reacties. Wat grappig dat de meeste hetzelfde dagboek bijhouden. Heb die idd ook gezien maar trekt mij niet zo.

@Manderijntje Oh een doos met tastbare dingen. Dat vind ik wel wat. Ik heb ook een doosje met spullen die speciaal waren voor me vanaf mijn eerste date met mijn huidige vriend. Zitten al zijn kaarten in, Score kaart van het midgetgolfen van onze eerste grote date, bioscoopkaartjes van speciale avond. Is misschien meer mijn ding om het dan zo te doen. Thx voor het idee!

17. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Karin, ik heb ook niet zo de behoefte om de zwangerschap bij te houden. We hebben tijdens onze IVF poging wel eens een foto gemaakt en het ziekenhuisbandje bewaard dat ik om moest tijdens de punctie. En tijdens de zwangerschap de echo foto's ingeplakt, maar meer niet. Ik heb ook maar 2 buikfoto's. Ik heb zelf een foto album van mijn jeugd en vind dat eigenlijk al erg fijn om te hebben.

Wel heb ik een box gekregen van mijn broertje met die boeken van Pauline Oud, daarin zit een kraamvisite boek, een boek voor het eerste jaar en dan van de leeftijd 1-4. Die vind ik persoonlijk wel leuk. Misschien is dat meer iets voor je. En anders ben je echt geen slechte moeder hoor. Mijn man heeft vergeleken met mij ontzettend weinig foto's, dat vind ik dan persoonlijk dan wel weer minder leuk. Maar joh, sommige vragen in die boeken... Ik vind niet alle vragen zo leuk.

18. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik heb het negen maanden dagboek van, je raad het vast..., Pauline Oud :p Daarnaast heb ik de testen bewaard, maak iedere week een foto van mijn buik en maak foto's van speciale dingetjes. Zo kreeg ik van Babydump sokjes bij het magazine en daar heb ik dan een foto van gemaakt omdat ik het zo grappig vond dat je ze daarbij kreeg :D
    Uiteindelijk gaat dit allemaal in een bewaarbox zodat ik hier alles in kan bewaren en het netjes blijft.

Wat dat betreft moet ik wel eerlijk zeggen dat ik enorm ben van de foto's en het bijhouden van dagboeken en herinneringen. Dit heb ik eigenlijk altijd wel gehad dus voor mij was het nu heel normaal om ook te gaan doen. Zit er een beetje in geprogrammeerd zeg maar :p

19. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb het plakboek van Uitgeverij Snor. De meeste dagboeken vind ik te zoetsappig...

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zwangerschapsdagboek, elke week een buikfoto en alle echofoto's en testen hebben we bewaard, af en toe een filmpje van het geschop in m'n buik.. Nog geen idee wat daar mee te doen verder

Deel Deze Pagina