Haren verven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tiara, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ai.. Is dat nog goedgekomen? :D

Naast dat ik me wel bij je aansluit wat betreft de reden van het geen deodorant / parfum dragen, is dit toch wel een feit en geen mening hoor ;) Da's overigens niet alleen op het gebied van fertiliteit zo, NL loopt sowieso flink vaak achter in de medische wereld.. Kijk bijvoorbeeld naar de NIPT-test of naar al die honderden mensen die in Nederland uitbehandeld zijn en pech hebben, maar in het buitenland nog wel kans maken op een gezond(er) leven, na een bepaalde behandeling.. Maar goed, dat is weer een heel ander onderwerp.

Ik vind het stukje van Vrolijkheid trouwens erg mooi omschreven!

2. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik heb mijn haren bij allebei de zwangerschappen geverft heb het ook nog aan de kapper gevraagd zolang je geen wondjes op je hoofd heb kan het geen kwaad

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben kapster en ik adviseerde mijn klanten altijd te wachten tot na twaalf weken. Het komt wel degelijk bij je kindje terecht, door je hoofdhuid je bloedbaan in. Zelf wacht ik ook tot twaalf weken, mocht dat straks weer het geval zijn.

En iemand die vroeg hoe kapsters het doen? Het is overal verschillend maar van mijn laatste baas mocht je de kleur niet meer zelf klaarmaken, bij het mengen komen de meeste chemische stoffen vrij. Het opzetten moesten we overdragen aan een leerling of collega die tijd had. Het is overal anders maar hierdoor ben ik wel erg voorzichtig.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Verder vind ik wel dat we iedereen wel in zijn waarde kunnen laten. Iedereen zijn mening toch?

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik weet niet of iemand van jullie mijn topic vorige maand heeft gelezen..
    Op 8 maart testte ik negatief. Testen had ik tegelijk gekocht met pakjes haarverf, omdat ik er toch vanuit ging dat ze negatief zouden zijn..
    Vervolgens in 1 week tijd VIJF keer mijn haren geverfd, de kleur pakte niet zoals ik wilde (wilde naar blond). Heb uiteindelijk nog net niet jankend bij de kapper gezeten..
    8 april positief getest, CB gaf 3+ aan, wat betekent dat ik met het verven ook al (net) zwanger was!
    Als ik het had geweten, had ik het niet gedaan.. Al niet 1x, laat staan 5! Nu kan ik me er heel schuldig om voelen, maar ik kon het niet weten en ik kan er nu ook niks meer aan veranderen. Het is dat wij in augustus gaan trouwen, anders zou ik het liefst mijn hele zwangerschap geen haren meer verven, maar ik denk dat ik zo dicht mogelijk tegen de bruiloft aan toch maar weer ga :) staat wel zo netjes! En verder: dan maar met uitgroei lopen, ik vind het belangrijker dat ons kindje het goed doet. En aangezien de meningen daar zo over verschillen, laat ik het voorlopig dus liever staan :D

6. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Ben nu 24 weken en heb twee keer geverfd. Mijn vk zegt dat het een fabel is. Enige wat kan gebeuren is dat hormonen de kleur verpesten..

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Hoe komt het dan via je hoofdhuid in je bloedbaan?

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

De verf trekt je huid in.

Deel Deze Pagina