Harde buiken 24 plus 4 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karinkarin, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Hi dames,

Ik maak mij een klein beetje zorgen. Vorige week nog bij de vk geweest alles gaat helemaal goed met het mannetje. Alleen sinds vrijdag ervaar ik dagelijks harde buiken. Als ik iets schoonmaak, buk of als ik te lang zit.
    Heel irritant en beetje zeurig gevoel aan de banden erdoor..

Is het vrij normaal om nu al last te krijgen van harde buiken?

Als het doorzet bel ik zeker de vk maar ik ben er donderdag nog geweest en alles was goed..

Graag jullie ervaringen .. 😊 dankjewel.

2. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij mijn vorige twee zwangerschappen ook altijd veel harde buiken vanaf 20 weken. Zeker als ik iets fysieks ging doen, of iets te snel iets wilde doen.
    Ik had bij de oudste zo vaak harde buiken, dat ik bang was voor een vroeggeboorte, maar heb tot bijna 42 weken doorgelopen.

Zolang ze niet in een bepaalde regelmaat komen, niet echt pijn doen en met rust overgaan is er meestal helemaal niks aan de hand. Maar als je ongerust blijft, gewoon de vk bellen idd.

Dus ik denk dat je je niet ongerust hoeft te maken, en misschien wat rustiger aan moet doen. Maar vervelend is het wel. Ze doen niet echt pijn bij mij, maar meer een naar benauwend gevoel.

3. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!! Ja ze komen niet in een bepaalde regelmaat, gelukkig. Maar ik merk t wel op dat ik ze opeens heb! Maakte me toch wat onzeker.. Het is nog veel te vroeg voor echte harde buiken.

4. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, het kan al heel vroeg in je zwangerschap voorkomen.
    Ligt ook aan hoe gevoelig je baarmoeder is. Die van mij is heel gevoelig. Als ik een te volle blaas heb of als ik ineens een gekke beweging maak, heb ik ze nu al met ruim 17 weken.
    Maar ik maak me er geen zorgen meer om, heb het bij de vorige zwangerschappen ook veel en vroeg gehad en bij beiden ruim voorbij de uitgerekende datum bevallen.

Is dit je eerste zwangerschap?

5. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Het is wel normaal, zolang ze maar niet pijnlijk en/of regelmatig komen. Ik heb vorige week een nacht in het ziekenhuis gelegen, omdat mijn harde buiken dus wel pijnlijk waren en om de 2 minuten kwamen.. Gelukkig is alles nog mooi gesloten en is mijn baarmoederhals nog lang genoeg.. Als je veel harde buiken hebt, is dat gewoon een teken dat je rustiger aan moet gaan doen.. Echt naar je lijf luisteren hoor, want ik zit nu bijna 2 weken thuis met grotendeels de hele dag rust en ik merk nu sinds 2 dagen dat het eindelijk weer iets beter gaat..

6. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0

Gelukkig komen jullie met geruststellende verhalen en ervaringen. Ja het ia mijn eerste zwangersxhap. Dus alles is nog nieuw en onbekend. Van dr week ben ik al naar 70% op werk gegaan. Even aankijken of dat werkt. Mijn kindje gaat natuurlijk voor!!

7. karinkarin

25 apr 2006
    53
    0
    0
    Zo dat ia wel even schrikken zeg!! Gelukkig gaat alles goed... 😘 ik probeer vanaf nu echt op te letten wat ik doe.. En probeer zo veel mogelijk rust te pakken.. Bedankt voor het delen van je ervaring!! Succes met je verdere zwangerschap

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ben op dit moment thuis op verzoek van de verloskundige.
    Donderdag bleef ik harde buiken en pijn houden , ook had ik bloed blij het plassen.
    Op me donder gehad en moest gelijk naar huisarts voor blaasonsteking. Hier krijg ik dinsdag de uitslag van de kweek van , de gewone test was niet duidelijk.
    Als het geen blaasonsteking is dan moet ik echt wat rustiger aan gaan doen en me rust meer pakken.

Verloopig was alles goed met de kleine en geen ontsluiting of iets. Maar was wel schikken zeg.
    Dus lekker rustig aan doen.

Deel Deze Pagina