Hoi meiden. Ik heb even een rare vraag. Bij het verloskundigenbureau waar ik kom werken in totaal 4 verloskundigen. Op zich niet erg en de meeste zijn erg leuk. Met nadruk op meeste want er is er 1 die ik niet kan uitstaan. Ze komt ontzettend bot over met alles als ik iets probeer te vragen of graag uitgelegd wil hebben begint zij over wat anders. En van pijnstilling wil ze al helemaal niets weten. Kijk misschien ben ik ook wel een zeur maar voel me niet bij haar op mijn gemak. Is jullie zoiets ook overkomen en zoja Hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Ik heb a.s donderdag weer controle en zie er nu al tegenop omdat ik vooraf niet weet welke verloskundige me dan helpt
Kun je niet kenbaar maken bij de andere verloskundigen dat je je echt niet fijn bij haar voelt? Ik kan je verder niet helpen.. Moest ivm verhuis overstappen op een andere verloskundige met 25 weken en ben toen 1x naar controle geweest en 1 voorlichtingavond van dezelfde.. Voelde me vreselijk bij haar, bot, gewoon geen klik! Er werken 3 verloskundigen maar mij was het risico te groot en ik ben dus naar een andere praktijk gegaan waar ik me wel super op mijn gemak voel bij ALLE verloskundigen.
bij ons werken ook 4 verloskundige en ik heb bij de secretaresse aangegeven dat ik niet meer bij "die ene" op afspraak wil komen. Dat was geen probleem, dus ik zou het gewoon aangeven, het is jou zwangerschap en als je niet het idee hebt dat je er bij eentje niet met je vragen en wensen terecht kan moet je dan echt aangeven, zou wat zijn als je daar elke keer met lood in je schoenen binnen stapt
Mijn tip: bespreek dit met de verloskundige waar je je niet fijn bij voelt! Ik weet zeker dat ze haar gedrag zal aanpassen. Dit is noodzakelijk voor het geval je haar krijgt bij je bevalling. En persoonlijk denk ik dat ze het fijn vindt om jouw gevoel van jou zelf te horen en niet van haar collega's. Dat geeft scheve gezichten en een scheve verstandhouding. Succes meid! Tis niet makkelijk maar iedereen is erbij gebaat als je hierover met haar praat.
Igg bespreekbaar maken bij de praktijk en bij de persoon in kwestie. Als dat slecht uitpakt desnoods andere praktijk zoeken. Wil je niet bang maken maar zij moet je ook door je bevalling heen helpen. En dat kan ook gebeuren wanneer de dame waar jij geen klik mee hebt dan dienst heeft. Bij mij zijn er 7! Met allemaal kennis maken zit er ook niet in, je kan natuurlijk ook niet een bepaald persoon claimen (tenzij je de koningin bent) maar je moet je wel op je gemak kunnen voelen. En die verloskundige moet ook met jou dealen. Anders had ze maar werk in de computers moeten zoeken ipv met mensen werken.
Bij mijn praktijk werken er 3 maar als je bij 1 dezelfde steeds wil dan kan dit ook, wellicht kan dit bij jou ook? En dan wat betreft de bevalling tja de kans is dan 25% dat je haar erbij hebt en misschien maakt het je voor dat moment niet meer zoveel uit. Zoals elke verloskundige zal ze je helpen en begeleiden neem ik aan. Maar ik snap je gevoel, ik heb ook een voorkeur voor 2 van de 3, iedereen is anders en past weer een andere verloskundige t beste bij
Bespreken met haar! Misverstand is zo geboren. Zonder aan te geven waar je grenzen liggen weet zij het niet. En ik merkte ook dat ik voorkeuren had, maar om verschillende redenen. Ik heb me toen bedacht dat ik geen vrienden hoefde te zijn, maar dat onze relatie ondanks jet persoonlijke karakter toch uiteindelijk een professionele relatie is. Dat hielp wel.
Ik vind eerlijk gezegd helemaal niet dat je het met die persoon moet bespreken. Het is gewoon nu eenmaal een feit dat niet iedereen even goed met elkaar klikt, dat kan ook met een zorgverlener. Gewoon een andere vragen of vragen of je niet meer bij die persoon wordt ingedeeld, zonder uitleg en dergelijke moet voldoende zijn. Anders zou ik een andere praktijk zoeken. Je voelt je niet bij haar op je gemak, soms is dit gewoon verschil in manieren van denken of iets dat iemand op negatieve wijze triggert. Ik heb dit eens met een kraamverzorgster gehad, toen ook om een andere gevraagd, daarna een top tijd gehad. Lag niet aan haar of aan mij maar wij klikten totaal niet. Soms heeft het geen zin om te gaan discussiëren, maar kun je beter je eigen weg kiezen, om nog meer rotgevoel te voorkomen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga donderdag weer heen voor controle en ik ga toch even langs de sercretaresse om aan te geven geen klik met deze verloskundige te hebben. De andere drie zijn namelijk wel super maar mijn mening. En ik zou het jammer vinden steeds met lood in de schoenen naar mijn afspraken te gaan. Ik laat nog weten hoe het is gegaan, en nogmaals bedankt
Zet hem op mimi, je zult vast niet de eerste zijn die dit met een van de 4 heeft. Mocht de secretaresse vragen stellen mijn tip: blijf dan zonder inhoudelijk te worden herhalen dat je geen klik hebt. Hebben ze om en om bevallingsdienst en kraamvisite? Ook dit zou ik even aankaarten, omdat je anders het risico loopt dat zij net dienst heeft op het moment dat jij moet bevallen of in je kraamtijd bent. Succes!
Misschien kun je overigens beter vooraf even bellen, straks zit je donderdag met die verloskundige en dan is het voor jezelf misschien moeilijker dit tegen de secretaresse te zeggen. Als zij donderdag dienst heeft kan de secretaresse misschien je afspraak eerder al verzetten.