Haren vlechten, tips om het minder glad te krijgen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 22 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ik moet af en toe mijn dochter invlechten/opvlechten voor een turnwedstrijd.
    Nou lukt me dat wel, maar ze heeft ontzettend veel haar wat glad is en wat vooral onderin erg makkelijk knoopt. Ook al kamt ze het supergoed uit, al die haartjes raken tijdens het vlechten toch weer met elkaar in conflict. En met strak beethouden lukt het dan wel, maar het zou fijn zijn als haar haar wat minder glad is waardoor het makkelijk uit mijn handen floept.
    Iemand een tip? Als ik het nat maak is het wel wat stroever, alleen knoopt het dan ook weer makkelijker waardoor het slordiger lijkt (en het doet meer pijn bij dochter...)
    Een beetje haarlak spuiten hebben we ook wel geprobeerd, maar bij teveel gaat alles plakken en bij een beetje is het ook zo weer vervlogen.
    Dus hoor graag wat nog meer zou kunnen helpen!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier probeer ik het met vochtig haar te doen. Goed veel crèmespoeling/conditioner erin en iets laten drogen voor je gaat vlechten. Eventueel nog van die antiklitspray, daar zweren wij sowieso bij. ;) Je hebt volgens mij ook speciale crème oid, maar zelf doe ik een klein beetje mousse of wax erin voor ik ga vlechten, misschien heeft dat hetzelfde effect? Haarlak doe ik pas achteraf, daarvan wordt het zo stug dat vlechten amper meer mogelijk is.

3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    beetje volumepoeder, dat maakt het haar stroef.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.261
    25.717
    113
    Droogshampoo maakt haar ook stroever, dus is een optie.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Als ik het echt goed netjes wil doen maak ik water met babygel van Zwitsal en dan spuit ik haar haar nat daarmee met een plantenspuit. Voor het nat maken eerst heel goed uitkammen en dan kan het echt goed lang blijven zitten.
    Ze heeft hier echt verschrikkelijk glijhaar om het zo te zeggen ik vlecht weleens vriendinnetje van haar de haren in en dat is zo’n verschil.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zorgde er altijd voor dat het niet net gewassen was, want dan is het heel erg glad. En eventueel een beetje vochtig maken, dus niet helemaal nat.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Bedankt voor alle tips, ga eea uitproberen.
    Gisteren is het aardig gelukt met de plantenspuit erbij en zo nu en dan even vochtig maken.

En inderdaad moet het niet net gewassen zijn, liever een beetje vettig

Deel Deze Pagina