Ik vroeg me af of het normaal was dat Quinn nog steeds kwijlt, het is de laatste tijd zo erg, dat op het kdv, schoonmoeder, en mijn vriendinnen zeiden van jemig, wat kwijlt hij nog veel. Ik ben er eens op gaan letten, en inderdaad overal liggen er plassen kwijl, zijn thirts zijn soms flink nat, en nu hij verkouden is, is het het dweilen met de kraan open. Wie weet wat het kan zijn, hij heeft geen speen, duimt niet, zijn neusamandelen heeft hij niet meer. Dit zijn even snel de dingen die in mij opkomt
Mijn zoontje deed dit ook heel erg en later bleek dat dit ook kwam door zijn korte tongriempje. Ik had er nooit over nagedacht dat dit met elkaar te maken kon hebben maar toen we (toen hij 1.5 jaar was) met hem bij de kno arts waren ivm zijn korte tongriem vertelde hij dat dit ook het 'kwijlen' kon veroorzaken. En dat klopte, nadat zijn tongriempje geknipt was, was het over.
Kan ook een slechte mondmotoriek zijn, aangeleerd door de KNO-problemen die er zijn geweest? MIsschien dus handig om naar een logopedist te gaan, om oefeningen te doen om zijn mondspieren aan te sterken?
Hier ook een zoontje die dit veeeeeel deed! Hij had tot voor kort altijd een slab om, die moest ik meedere malen per dag vervangen (ook die van silly billyz met zo'n 'plastice' achterkant). Toen hij 2,5 was zijn we via HA naar KNO gegaan. Ivm dat hij ook altijd snurkte, zijn zowel zijn keel als neusamandelen verwijderd. Daarbij een verwijzing voor logopedie voor training mondspieren. Door een grote neusamandel bleek t moeilijk om door zijn neus te ademen, vandaar dat hij altijd zijn mond open had.. Nu een half jaar later (heeft nog geen logopedie gehad) kwijlt hij heel weinig en zijn er geen slabjes meer nodig.. Succes!
Quinn heeft geen neus amandelen meer, mits ze niet weer zijn aangegroeit natuurlijk. Hij is er toen wel even vanaf geweest, maar het valt nu zo op, en niet alleen bij ons maar ook naast ons dat mensen het op merken. Als ik maandag even tijd heb, ga ik even de ha bellen, even ter info, kijken wat het zou kunnen zijn
Zoon van een vriendin had dit ook (hoewel het net is gestopt en hij volgende maand pas drie wordt, dus wel iets jonger). Volgens het CB was hij gewoon te 'lui' om te slikken Dus als hij druk aan het spelen was, werd het ook erger ... Maar even contact met HA zou ik wel doen voor zekerheid.
Onze dochter kwijlde ook extreem (op kdv hadden ze het nog nooit zo erg meegemaakt) Vorig jaar zijn haar keelamandelen verwijderd en ze heeft nooit meer gekwijld! Ze kon dus niet goed slikken, ademde ook door mond waardoor het er gewoon uitliep.
Ja, die neusamandel zou idd aangegroeid kunnen zijn, dus wat dat betreft handig om eerst weer even een check bij de KNO te doen en afhankelijk daarvan logopedie te starten.
Vandaag even de ha assistent gebeld, zij kon zo snel niet zeggen wat het zou kunnen zijn, wel dat het niet gewoon was. Dus ze heeft het overlegt met de ha en ze belde me terug vanmiddag, en de ha wil Quinn woensdag toch even zien. Hij kan geen oordeel geven. Dus word vervolgd
Quinn is vandaag naar dfe dokter geweest, en hij heeft een door verwijzing gehad voor de kno, de ha verwacht dat zijn keel amandelen eruit moeten.