Haren-wassen-drama-fase

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zuss, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dochter is 3,5, maar hier is het in 75% van de gevallen ook nog een drama. Op zich vind ze water in haar gezichtje niet erg, want als ik haar haren niet was vindt ze het juist leuk als ik in haar gezichtje spuit. Ik heb bij haar het idee dat het meer gewoon het voortzetten van het drama van vroeger is, dan dat ze het écht zo erg vindt. Laatst liet ik haar een barbie meenemen bij wie zij het haar mocht wassen en dat was een groot succes. Die keer heeft ze totaal niet gehuild. Afleidden werkt hier dus wel. Aan de andere kant, tja haren moeten nou eenmaal gewassen worden. Life sucks and then you die enzo... :p;).
    Ik gebruik de harenwas-anipathie ook vaak in mn voordeel door haar erop te attenderen dat als ze netjes eet en geen verf, smeerkaas of pindakaas in haar haren krijgt, we ze véél minder hoeven te wassen.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier vind hij het ook niet leuk. Wassen vind hij oke maar spoelen vind hij eng.
    Ik laat hem naar het lampeke kijken (plafond) en dan spoel ik snel. Hou dan ook mijn hand op zijn voorhoofd zodat het water niet in zijn ogen komt. Washandje vind hij eng.

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Onze dochter vond het een tijdje terug ook een drama, dikke tranen van verdriet. Onder de douche, in bad, maakte allemaal geen verschil.
    Tot ik samen met haar in bad ging en zij mijn haren wilde wassen, met mijn shampoo. Toen moest ik haar haren was met mijn shampoo en dat was dikke pret!
    Wilde ik de volgende keer haar shampoo weer gebruiken: dikke tranen! Ze wilde persee mama's shampoo.
    Sindsdien spuit ik haar shampoo over in een oude shampoo fles van mij, zij blij, ik blij! Sindsdien geen tranen meer gezien

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier ook zo'n haren-was-dramaqueen. Tot een paar maanden geleden ging het gelijk niks, maar nu... Hysterisch gewoon! Ze wil nu niet meer in bad, douche wel maar dan ontwijkt ze zoveel mogelijk de straal water ;)
    Zwitsal shampoo spoelt niet zo goed uit, maar omdat ik er cadeau had gekregen toch maar gebruikt. Normaal Etos shampoo of die van Maya de bij. Gisteren in Plopsaland Maya de bij terug meegebracht en hoop dat het nu minder drama gaat worden.

Washandje wil ze niet, omhoog kijken weigert ze... Ik spuit om te spelen soms met water eerst op haar beentjes, dan op haar buikje om dan aan te kondigen dat ik haar haartjes ga doen en dan is het dramatijd...

Deel Deze Pagina