Eet mijn 13 maanden oude dreumes te veel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!

Ik heb 2 totaal verschillende kinderen. De oudste eet weinig en de jongste eet na mijn gevoel te veel....maar is dat zo?

ontbijt: 2 boterhammen + 80/100 ml verdund melk (50/50)
    tussendoortje: 1 stuk fruit + 150 ml roosvicee
    lunch: 2 boterhammen + 180 ml verdund melk (50/50)
    tussendoortje: doos rozijnen of een plakje ontbijtkoek of 1 stuk fruit + 150 ml roosvicee
    warm eten: vlees 50 gram, aardappelen 100gram en groente 50 gram (gewicht is geschat, dat weet ik echt niet, maar meer dan mijn dochter van bijna 3!) soms nog yoghurt na
    Een fles dreumesmelk 210 ml voor het slapen gaan (3 schepjes maar)

Ze oogt niet dik, is erg ondernemend.

Nu dat ik dit typ vind ik mijzelf een aansteller, maar ben wel benieuwd voorveel jullie kindjes eten....

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
  3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoon eet dit ook rustig weg op één dag, dus ik vind het niet veel. Wel vind ik dat ze veel drinkt, maar blijkbaar heeft ze dat nodig.

4. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw dochter eet meer dan mijn dochter maar ik denk niet dat het teveel is. Ziet er goed uit. Fijn dat ze zo van eten houdt. Mijn dochter ook. Ik zou persoonlijk alleen niet zoveel roosvicee geven. Ik zou dat vervangen door water of thee (rooibos of groene)

5. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 Sonjaa, 7 nov 2012
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
    Onze dochter eet dat ook wel, soms zelfs 3 boterhammen met de lunch en het is echt geen stevige, verre van. Ze was met 14 maanden 77 cm en precies 9 kilo. Wel is ze een heel actief kind dat altijd bezig is, ze heeft het gewoon nodig. Ik zou haar lekker dr buikje vol laten eten.

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn dochter van 10,5 mnd eet dit. 8.00 fles 210 melk nr 3 +1 boterham. 10.00 2 rtuks fruit +150 cc sap. 12.15 3 boterhammen +sap. 14.00 fles 210 cc melk nr 3. 1600 soepstengels +drinken. 17.00 400 gram avondeten +toetje yoghurt. 19.00 fles 210 cc melk 3. Mijn meisje eet ook erg veel maar groeit ook hard en loopt veel los,is erg in beweging.

7. Rhiannon

Rhiannon Lid

4 nov 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow...

Om eerlijk te zijn schrok ik enorm van de hoeveelheid dat je meisje eet. Niet om verkeerd over te komen: ik vind namelijk dat mijn dochter veeeel te weinig eet voor de mate waarin zij energie verbrandt en dat baart me zorgen.

Dit is het schema van mijn dochter van 12,5 maand:

08:00 uur: 180 ml melk, broodkorst
    09:30 uur: half potje fruit of een halve banaan + groene thee
    Lunch: één broodje boter + beleg, een paar hapjes ei + bekertje roosvicee
    Tussendoor: +/- 5 rozijntjes, plakje tomaat, broodkorstje en/of een droog melbatoastje
    Warm eten: een half potje of max. 10 hapjes van wat wij eten
    19:00 uur: 180 ml fles

's Nachts krijgt ze ook nog fles, waarschijnlijk omdat ze niet zoveel eet. Ik doe er echt alles aan om haar veel te laten eten, maar krijg er echt niet meer in!

Verder vaart ze er prima bij en is ze naar mijn idee zelfs aan de spekkige kant (terwijl ik zelf onvrijwillig ondergewicht heb). Als je haar iets aanbiedt eet ze ook wel, maar is na een paar hapjes al klaar.

Zolang je dochter normaal op gewicht is en niet veel meer opslaat dan ze verbrandt denk ik dat het niets iets is om je zorgen te maken. Inderdaad zou ik ook één roosvicee vervangen, omdat daar namelijk een boel suiker in zit. Ontbijtkoek is overigens ook een enorme suikerbom.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind wel dat ze heel veel melk krijgt...
    mijn zoontje eet gemiddeld:
    2 boterhammen
    2 stuks fruit
    150-200gram warm eten
    toetje
    tussendoortje

en drinkt:
    250cc melk
    roosvicee naar behoefte

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook een die zoveel eet. 's Ochtends krijgt hij een bordje pap. 180 ml melk met genoeg scheppen pap dat het best stevig is. Tussendoor 1 tot 2 stuks fruit met een tuitbeker water.Tussen de middag 2 bruine boterhammen, puntje of 2 beschuitjes met een tuitbeker melk. 's Middags nog nijntje koekje, liga of rozijnen met een tuitbeker sap. Daarna nog ergens een keer een tuitbeker water. Avondeten weet ik geen gewicht. Maar het is vaak zo'n diep kinderbordje vol. Wil hij meer dan krijgt hij er groente bij. Als toetje krijgt hij danoontje. 's Avonds en 'snachts krijgt hij alleen nog water als hij er om vraagt. Volgende week moeten we weer naar het cb. Ben heel benieuwd hoe lang hij is en wat hij weegt. Hij heeft wel een aardig buikje, maar echt nog zo'n babybuikje. Verder oogt hij niet dik. Ben dus heel nieuwsgierig :)

10. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind de hoeveelheid melk wel meevallen. Onverdund komt het uit op 300 ml plus eventueel yoghurt. Lijkt mij prima.

11. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    komt eigenlijk aardig overeen met wat mijn zoontje eet. alleen eet hij 's ochtends een boterham minder en 'smiddags ene boterham meer ;)
    Hij drinkt er ook nog wat meer bij over de dag. Dus ik denk niet dat ze teveel krijgt

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

vanaf 1 jaar mogen ze nog maar 300 cc melk. Mijn meisje krijgt nu nog 630 cc melk nr 3 maar als ze over 1,5 maand 1 word dan moet ik ook minder geven.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn zoontje eet ook heel veel meer dan jou zoontje zelfs hihi , maar hij komt niet aan , heeft het zeker wel nodig hihih

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik verdun haar melk omdat dit favoriet is. Anders krijgt ze teveel melk binnen. Hier is het verdund melk of roosvicee, meer lust ze niet.
    Ze liep al met 11 maanden en is erg ondernemend. Is zeker niet dik, ook niet mollig. Ik schat haar op 10 kg. Dit weet ik niet zeker......

15. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo grappig eigenlijk, en geeft duidelijk aan dat al die voorgelegde hoeveelheden ook relatief zijn: in België moet een kindje van 12 maanden nog steeds minstens 500ml melk drinken van de cb's :)

16. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Qua drinken vind ik het juist goed. Ik heb even snel meegerekend en kom op 670 cc uit. Kinderen tot 2 jaar wordt geadviseerd tot 750 ml en minimaal 500 ml (hoeft overigens geen melk te zijn als het maar vocht is), dus jouw dochter komt hier prima aan. Niet vergeten dat ze behoorlijk wat vezels naar binnen werkt (behoorlijk aantal boterhammen). Vezels zijn goed, maar onttrekken ook vocht en dat moet aangevuld worden. Ik schrok ook van de hoeveelheid, maar als ze het goed wegkrijgt en niet blijft vragen om meer, lijkt het mij dat dit gewoon haar hoeveelheid is.

17. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Je dochtertje drinkt wat meer, maar ze eet precies net zo veel als mijn zoontje. Ik vind het precies goed eigenlijk.

Deel Deze Pagina