Haren wassen met groene zeep

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
  2. Female

Female Niet meer actief

@ Siriel; kijk daar heb ik nou iets aan. De groene zeep is dus niet meer zoals vroeger. Ik ga eens uitzoeken over marseillezeep (die heb ik nl al in huis) en anders jouw Aleppo-tip eens verder uitzoeken, heb het nagezocht en idd ook volledig natuurlijk.

@ Zogelukkig; ik skip je reactie ff, Dat jij perse een gamma lekker-ruikende-drogist-shampootjes wilt moet je helemaal zelf weten maar ik heb niet echt iets aan je antwoorden. Dat komt vooral omdat het overkomt alsof je me er belachelijk mee wilt maken.

@ Chai; ik denk idd dat dat wel zo is ja, als er toch allerlei 'rommel' doorzit dat dat op lange termijn niet goed is. Dankje voor je reactie!

@ Mango; ik ga eens googlen; dankje!

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Waarom wil je het wassen met groene zeep? Oprechte vraag hoor! Is er iets over te vinden op internet?

Mijn haar is weleens gewassen met dreft bij de kapper! Ik had een nieuw soort extensions (een soort plakstrips), echt ondingen. Ze kregen ze er bijna niet uit, behalve met dreft.
    Je haar wordt er heel schoon van, vooral als het op de hoofdhuid wat vetter is.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou nou, niet zo onaardig zeg!:$ Ik zeg alleen dat ik het niet begrijp en dat er zat alternatieven zijn!
    En ik vind het wel grappig dat je even vergeet even dat ik bekend sta als dé geitenwollenkous van het forum!:p Ik heb dus geen 'gamma lekker-ruikende-drogist-shampootjes' in mijn badkamertje staan, hoe kom je erop? Maar ik ga dus geen zeep waar ik mijn keukenvloer mee dweil in mijn mooie haartjes smeren, juk.
    Gaan voor natuurlijke shampoo/douche/bodymilk/zonnecrème etc. wil niet zeggen dat je maar meteen maar alles moet gaan zitten wassen met met allesreiniger. Er zijn tientallen merken die geen siliconen, sulfaten en SLS bevatten
    Maar als jij het zo wilt doen, be my guest!:)

Ik vind trouwens als je het om de reden 'rommel' doet, je die gedachte wel door moet voeren op al je andere verzorgingsproducten, vooral diegene die je smeert en op uiteraard je voeding. Dan is shampoo die je twee minuten over je haar aait en daarna wegspoelt het ergste niet. Je moet eens kijken hoeveel potentieel kankerverwekkende stoffen er in zonnebrand- en dagcremes zitten.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Logisch: afwasmiddel is een superontvetter!
    Denk alleen dat als je daar structureel je haar mee gaat wassen, je geen hoofdhuid meer over houdt en deze uitdroogt, dus gaat je lijf meer talg produceren en krijg je juist een vette kop met haar. Niet slim.

6. danip

danip Niet meer actief

Ik gebruik African black soap voor gezicht, lichaam en haar en ben daar heel tevreden over. Hier een linkje African Black Soap, dé wonderzeep uit West-Afrika TODIO.NL Het is ook heel goedkoop want het gaat heel lang mee. Het ruikt een beetje nootachtig, en niet iedereen zal het echt lekker vinden ruiken, maar ik vind het zelf wel lekker. Ik moet toegeven dat ik het niet trouw elke keer gebruik, want soms is een lekker chemisch geurtje ook wel eens fijn. ;)

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou, ik had net 10 flessen dreft ingeslagen...

Nee hoor, ik was ze maar gewoon met Elvive.

8. Female

Female Niet meer actief

@ Luna; Zoals in de beginpost; ik ben aan het uitzoeken wat zowel goedkoop als natuurlijk is ;)

De tip over African black soap is ook interessant, dankje, ik ga het verder uitzoeken!

Deel Deze Pagina