Hoi dames, Dit wordt een zeur topic, ik moest het ff kwijt dus gooi ik het even hier neer. in de week van oud en nieuw kreeg ik heerlijk een keel en oorontsteking te pakken, advies van dokter en verloskundige, een week rust. ik na een week weer aan het werk, was nog niet 100% maar goed genoeg... krijg ik afgelopen donderdag kriebelhoest, echt de hele dag en nacht door. Op een gegeven moment was het zo erg dat het wel op kinkhoest begon te lijken, echt zo'n schrapende zware hoest.. En nu ben ik vanaf zaterdag slijm aan het overgeven, ik eet en slaap amper nog. Ben vannacht op de bank gaan liggen, omdat ik mijn dochter wakker hou. Dus ik heb me vanmorgen weer ziek gemeld, ik wil hoe dan ook morgen weer werken, maar ik ga zo eerst naar de dokter. Ik ben namelijk astma patient (slik al jaren geen medicijnen meer, het ging zo goed) en ben heel bevattelijk voor longontstekingen. Ik werk op een school en er zijn zoveel kinderen al ziek. Ik schaam me er zo voor dat ik straks weer bij mijn dokter sta, die zal wel denken dat ik een halve hypochonder ben en hij kan niet zoveel omdat ik zwanger ben. Ik durf mijn leidinggevende helemaal niet op te bellen, heb al zoveel verlof omdat ik naar de gyn moet en volgende week ben ik vrij omdat we gaan trouwen.. Zijn er nog meer dames die deze winter slecht doorkomen? Iemand tips voor kriebelhoest als je zwanger bent? huis tuin en oma weet raad tips? Ik heb gewoon amper zwangerschapsklachten, maar ik kan er niet van genieten aangezien ik me al weken doodop en beroerd voel... fijne dag nog.. kuch kuch..
Thanks Jij ook nog succes met de laatste loodjes, is niet niks om er dan ook nog eens ziek bij te zijn en een kleintje te hebben rondlopen. Red je dat wel of heb je hulp van familie/ vrienden?
Jawel, Eef is nu bij de gastouder en anders springen mijn ouders bij.. heb mijn moeder vanmorgen al heerlijk huilend aan de telefoon gehad.. ben dan net weer een klein meisje als ik ziek ben.. moet om 10 over 9 bij de dokter zijn, niet bij mijn eigen dokter, maar een vervanger.. dus dat scheelt!
Dank je, heb mijn leidinggevende net gebeld en die zei niet veel.. of ik even wilde laten weten of ik morgen nog kwam na het bezoek bij de huisarts...
nou, ik heb dus pulmicort voor mijn astma gekregen en noscapine voor de kriebelhoest.. Maar het staat me zo tegen om dit te gaan gebruiken.. misschiejn dat ik mijn verlos ff op bel..
Niks aansteller. Naar de HA jij, als je echt een longontsteking zou hebben, mag je amoxiciline. Ik kwakkel deze zwschap ook wat af, ben sinds 1 januari niet fit, toen zwaar verkouden geworden en dat ging een paar dagen later over in een fikse holteontsteking (werkelijk in mijn hele hoofd, ik wist niet wat ik moest van de pijn gewoon). Ik heb uiteindelijk een AB kuur gehad en ben daar nogsteeds compleet afgepeigerd van. Ik werk wel 'gewoon', maar heb van vk het uitdrukkelijke advies gehad om zo rustig mogelijk te doen (heel lastig met zoveel ambities...). Sterkte!
@moontje, ik herken het helemaal! Om GEK van te worden! Ik heb met oud en nieuw al noscapect voorgeschreven gekregen en het werkt super goed! Wel gewoon 3 keer per dag een pilletje, het onderdrukt de kriebel. Niet te veel praten en rustig ademen en probeer het weg te hummen (dus niet ophoesten, want dan irriteer je je keel weer.. met als gevolg flinke hoestaanvallen die blijven komen). Ik heb ze zelf van de gyn voorgeschreven gekregen! Ik kreeg namelijk ook hele harde buiken van dat hoesten, en dan kunnen de baby's ook niet goed groeien... Inmiddels gaat het hier iets beter. En ik nam gewoon 1000 mg paracetamol voor het slapen gaan. Kan best voor een paar dagen hoor! Heel veel sterkte en beterschap! Weet precies hoe je je voelt! (heb hier alleen 2 ukkies in mn buik zitten, dus ook nog behoorlijk benauwd).
heel goed humm advies! die ga ik proberen, heb net mijn verlos gebeld en die zei dat het geen enkel probleem was.. nou ok, hier gaan we dan!
vlierbessen sirooop is gewoon natuurlijk, denk dat het mag, voor de zekerheid even navragen. bij natuurwinkels enzo hebben ze dat wel. ik maak het altijd zelf, en ben dan nooit ziek. nu had ik er geen tijd voor en jawel hoor het werkt erg goed voor je weerstand. Als je het geld kan missen zou ik het echt proberen. het is zo vervelend om alsmaar door te kwakkelen...