Vandaag weer eens de nageltjes van mijn zoon gevijld En weer een drama. Hij gilt moord en brand en schreeuwt het hele huis bij elkaar. Hoe doe jullie dit en hoe je kindje af te leiden als je bezig bent??
misschien vind hij het gewoon een rotgevoel ik hou er ook niet van en al helemaal niet als iemand anders het doet. kan je ze niet gewoon knippen?
Sluit me helemaal bij biny aan... brr, moet er niet aan denken dat mn nagels gevijld worden door iemand anders. Knippen is volgens mij veel makkelijker
Heb alleen de eerste paar weken gevijld. Toen maar met een knipper aan de gang gegaan. 1x per ongeluk in zijn velletje geknipt en nu doe ik het niet meer. Laat mijn man het doen. Misschien inderdaad met een knipper proberen? Of samen met iemand anders erbij. Beetje afleiden en gek doen.
Heb ook een keer proberen te knippen en ook per ongeluk in zijn velletje geknipt. Mijn zoon is een echte friemel kont De benen gaan op en neer, hij brabbelt en zijn armen die hebben een eigen leven
Dat vijlen was hier ook geen succes. Dus nu met een knappertje. Maar ben wel altijd bang in haar velletje te knippen. Maar stevig vasthouden en dan lukt het wel
Ik doe het altijd als ze slaapt. Maar ik knip wel met een schaartje. Met een vijl ben je een eeuwigheid bezig.
Vijlen doe ik ook nooit, die nageltjes zijn nog zo teer en bij mijzelf vind ik het soms al een onprettig gevoel. Ik doe het met een speciaal babynagelschaartje, dat knippertje vind ik onhandig omdat ze nogal veel beweegt. Een schaartje kan ik nog weghalen als ze ineens gaat bewegen, met een knippertje knip je dan al snel in de vingers.