listeria in sla?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Linda18, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb net sla gegeten (voorverpakt, gesneden uit de koeling). Nu rook het al een beetje tijdens het openen van de verpakking, maar de sla zag er zo nog fris uit. Tijdens het eten had ik toch een sla blaadje dat niet goed smaakte en ook nog 1 die duidelijk niet goed meer was. (Sla was nog niet over de datum).
    Hoe groot is het risico dat ik hiermee een listeria kan oplopen?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik kan je helaas niet vertellen hoe groot het risico is. Ik kan je wel vertellen dat de besmettingskans heel klein is. hoever ben je zwanger?

Groeten Evelien

3. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet nog niet zeker of ik zwanger ben, zit nu midden in een ivf traject. Vandaar dat ik al wel voorzichtig ben.

Nog een vraagje, was net op visite en heb daar een krab van een kat gehad. Was echt pijnlijk + vinger is wat stijf en warm daardoor. Nu heb ik laatst gelezen dat je ook op die manier toxoplasmose kan krijgen, hoeveel kans is daarop en wat zijn evt de eerste verschijnselen.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Door het krabben van een kat kan je geen toxoplasmose krijgen, dat is een fabel, dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina