6 maanden, voeding en toetjes...?

Discussion in 'Voeding' started by beauty2012, Mar 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Hoi,

Op cb had ik het er met de arts over wat en hoeveel een baby van 6 maanden allemaal mag eten en wat niet.
    Tot ze 6 maanden was dronk ze 5 flessen van 180/6.
    Vanaf 6 maanden deed ik 4 flessen + half groentepotje en een toetje (van die babydanoontjes, dus geen gewone danoontjes maar die bij de babyvoeding staan in de AH..) en dan gaf ik ook 's middags een fruithapje.
    Nou zei die arts dus dat ik beter geen toetjes kan geven maar beter een half potje groente + half flesje gewoon opvolgmelk (90/3) kan geven i.v.m suikers in die babytoetjes.
    Ik heb de verpakking al weggegooid van de toetjes maar volgens mij stond daar op 'minder suikers' ofzo...?
    Tja naar mijn idee een beetje overdreven dat ik het beter niet kan geven omdat die toetjes toch speciaal zijn voor baby's?
    Of toch beter helemaal geen (extra) suikers voor een baby?
    Ik vind het nu best lastig wat ik wel en niet mag geven.
    Ik zie sommige moeders van zwangerschapsgym al een beetje ranja geven in een flesje maar ja dat zijn ook allemaal veel suikers...

;)

2. CenM

CenM Bekend lid

Dec 20, 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik geef yoghurt met scheutje diksap als toetje af en toe. Komt de diksap nog van pas, want als sap wil ze die niet drinken haha.

Danoontjes heb ik nooit gegeven, vind bovenstaande een betere keuze. Denk niet dat het kwaad kan hoor af en toe, maar niet dagelijks.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    't zijn dan ook geen gewone danoontjes, maar voor baby's. 'k zal ff fotootje opzoeken...

4. CenM

CenM Bekend lid

Dec 20, 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Niet alles wat voor baby's gemaakt is ook echt goed voor de baby's.

Neem nou pap, vol suiker! Dat vind ik echt onnodig..

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Zo ziet de verpakking er ongeveer uit...

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    682
    113
    Ja ik ken ze wel. Ik heb ze hier ook in de kast staan. Maar ze heeft er nog maar 1 op. Ik geef ze niet als toetje maar heb er altijd 1 in de luiertas voor als we ergens zijn en ze toch een beetje honger begin te krijgen omdat ze toch wel meer wakker is dan normaal.

Als toetje geef ik griekse yoghurt of yoghurt met wat diksap. Ze krijgt maar een paar hapjes daarvan hoor!

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ik geef die toetjes ook niet, ik wil niet dat ze zo jong wennen aan die zoete smaak. Zeker omdat ze pure volle yoghurt ook superlekker vinden.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niet alles wat 'speciaal voor baby's' is, is ook goed voor baby's. Er zitten vaak veel te veel onnodige suikers en zoetstoffen in. Nergens voor nodig. Hoe puurder, hoe beter het is. Dus pap zonder smaakjes, rijstebloem zonder vanille...gewone volle yoghurt is prima als toetje, of fruit. Mijn dochter vindt yoghurt ook niet te zuur, dus ook geen diksap nodig.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,820
    2,679
    113
    Ik heb ook nooit babytoetjes of pap met een smaakje gegeven. Gewoon griekse yoghurt of volle kwark, en naturel pap. Die moeders van de gym geven waarschijnlijk geen ranja maar diksap. Of rooibosthee, dat ziet er ook uit als ranja bij mij.

10. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier krijgen ze af en toe wat griekse yoghurt na. Ze eten nog niet zoveel, dus alleen als ze nog trek hebben en de groente op is. Ze vinden het heerlijk!

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Al dat soort dingen is rotzooi als je dan een toetje wil geven begin dan met yoghurt zonder toevoeging.

Even als pap gewoon brinta geven niets geen toevoeging en gezond

12. Behappy

Behappy Niet meer actief

Volgens mij is griekse yoghurt dan idd beter.
    Maar iedereen bepaald het uit eindelijk voor zichzelf. Ik heb ze ook in de kast.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die zooi wordt niet gemaakt omdat dat zo goed is voor baby's, maar omdat de fabrikant daar smerig veel op kan verdienen, omdat ze ontzettend inspelen op het sentiment bij moeders om hun baby het beste te willen geven. En dan vergeet je op de ingredientenlijst te kijken en als je dat wel doet, weet je direct weer waarom je die troep helemaal niet hoeft te kopen.
    Vanaf 7-8 maanden kun je starten met gewone yoghurt, waar niets doorheen hoeft. Dat vinden ze (meestal) hartstikke lekker, die pure smaken :)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn dochter krijgt altijd een beetje volle yoghurt met vers fruit als toetje, maar ze at met 6 maanden nog geen toetjes. Danoontjes geef ik niet, ook niet de baby-variant. Yoghurt met fruit is lekkerder en gezonder, dus die Danoontjes vind ik er overbodig.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Mn zoontje krijgt nog steeds gewone yoghurt zonder iets erin.
    Zolang hij het lekker vindt ga ik er geen diksap oid in doen.

16. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

Jul 13, 2011
    447
    0
    0
    Heb het hier ook een paar keer geprobeerd, gewone Griekse yoghurt.... Het was om kort te gaan geen succes! Ook met wat fruit erdoor moet hij het niet.
    Ik ben dus ook aan het dubben over welke toetjes verantwoord zijn. Tot ik wat beters heb gevonden krijgt hij "gewone" magere vruchtenyoghurt.
    (Ik weet dat men hier over het algemeen vindt dat volle yoghurt beter is vanwege de vetten, maar blijkbaar krijgt hij die al voldoende binnen bij het andere eten dat hij krijgt. Het is een stevig mannetje namelijk.)

17. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Er zitten nu wel een aantal reacties bij alsof er chloor door die toetjes vermengd zit zeg.

Ik gaf met 6 maanden eigenlijk nog geen toetjes, en ben later idd begonnen met gewone yoghurt. Maar daarna ben ik gaan afwisselen, ik eet zelf ook niet graag iedere dag hetzelfde. Dus de ene dag gewone yoghurt, de volgende kwark, dan weer eens zo'n yogolino toetje, fruit, vruchtenyoghurt, Griekse yoghurt, enzv. En hij vindt het allemaal nog net zo lekker. Ik zou die yogolino toetjes niet iedere dag geven, maar gewoon lekker afwisselen met andere dingen.

18. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat de andere moeders aan TS proberen uit te leggen dat in die bakjes werkelijk niks 'speciaal voor baby's' inzit. Het is gewone magere yoghurt of kwark, met een hoop suiker, conserveringsmiddelen, en kleurstoffen met vruchtaroma's zodat het smaakt naar banaan of aardbei.
    Er is geen verschil tussen die toetjes en danootjes, al kan het zijn dat 1 wat meer suiker bevat als de ander, of wat meer kleurstoffen.

Dus TS, natuurlijk is het jouw keuze om te geven wat je wilt, maar doe het niet omdat je denkt dat die dingen speciaal voor baby's zijn.

Share This Page