Beste vk, Ik heb verse haringen gekocht en zat klaar om te eten en na een hapje dacht ik. ..toch maar ff checken na zo veel miskramen of het al echt mag. Eigenlijk Was ik er van overtuigd dat het oké Is maar toen las ik op site voedingscentrum dat het verhit moet worden. Ik ben dus duidelijk in de war. Benieuwd wat jullie kennis en visie hierover Is. Hoor het graag. Hartelijk dank. Lieve groet
Ik heb gewoon rauwe haring gegeten hoor en niet te zuinig ook! Is juist heel gezond als het idd maar vers is en niet vacuum verpakt van de supermarkt!
Inderdaad, wat hierboven is gezegd! Ik eet er elke week 2, heerlijk (en gezond). Je mag ze gewoon hebben zolang ze vers zijn.
Ik heb me er zelf niet aan gewaagd in mijn zwangerschap, maar voor zover ik weet is haring niet 100% rauw.. het is gezouten, en daarom mag het wel, als het maar vers is van de visboer. Eetsmakelijk
Ik lust ze niet. Maar wel die uit pot (de zure) Beide kun je "gewoon" eten omdat ze bewerkt zijn. Dus lekker van genieten
Dank voor jullie reacties! Ik heb t maar even gelaten. ..Na zoveel miskramen baarde t me na doe zin op site voedingscentrum ineens zorgen. Geloof ook dat jullie eigenlijk wel gelijk hebben. Dank iig. Liefs
Het mag. Je mag alleen niet de zogenoemde roof vissen. Haring is heel gezond en juist zijn de visvetten goed voor de ontwikkeling. Wel verse haring, geen verpakte Op de eerste plaats zitten er in vis supergezonde vetten. Dat zijn de zogenoemde omega 3 vetten DHA en EPA. EPA en DHA kan het lichaam niet of nauwelijks zelf maken en moeten dus in de voeding aanwezig zijn. Vooral vette vissoorten als haring, makreel, paling, zalm en sardines zijn er rijk aan,maar ook de magere en matig vette vissoorten bevatten DHA en EPA. Er is steeds meer bewijs dat deze vetten goed zijn voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby, maar ook voor het functioneren van de hersenen van de zwangere zelf. En: deze unieke vetten zitten van nature echt alleen in vis. Er zit volop vitamine A, D en B12 in vis. Vitamine A is belangrijk voor de ogen, een gezonde huid, de groei en weerstand. Vitamine D zorgt voor stevige botten en tanden. Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel. Allemaal vitamines waaraan tijdens de zwangerschap een verhoogde behoefte bestaat.
Ik heb hier ook een topic over geopend in gezondheid pas geleden. Ik ben er namelijk ook van in de war geraakt. Voor zover ik weet werd het eerder op voedingscentrum ook niet zo beschreven.... Ik weet het ook niet meer en snap het ook niet. Ik wilde eigenlijk voedingscentrum op opheldering vragen...