Laag glucose waarde

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mommy1983, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ben vandaag bij de vk geweest voor de intake. Nu was mijn glucose wel erg laag 1,8 op internet lees ik allemaal enge dingen. Bij sem was ie steeds rond de 4. Wat houd een lage glucose waarde in? Iemand ervaring
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is wel erg laag. Die van mij heeft de vorige zwangerschap net onder de 3 ben beland. Ik geloof dat 4 een mooi lage score is, maar wel normaal.

    Wat ik van mijn oma (suikerziekte) weet, is dat zo'n lage waarde je een kans geeft op een hypo. Een soort aanval, waarbij je out gaat, en je suikergehalte gewoon te laag is voor je hersenen. Dan moet je dus snel suiker toegedient krijgen.

    Op de momenten dat ik me erg suf voelde nam ik snel wat extra suiker (druivesuiker, cola, klontje gewone suiker). Dan voelde ik me ook snel beter.
    Probeer ook de hele dag door wat te eten en drinken. ook 's avonds laat. Dan kan je glucose waarde niet zover dalen.
     
  3. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oee daar heb ik nog nooit van gehoord zo laag.
    Je mag wel wat van mij lenen.. kan ik vanmiddag een taartje snoepen!

    Neem altijd rolletje druivensuiker ofzo mee.. want het kan inderdaad behoorlijk gevaarlijk zijn..
     
  4. mama lexy

    mama lexy Actief lid

    30 mei 2010
    109
    0
    0
    hoe voelde je je bij een 1,8 ?
    ik heb suikerziekte (diabetes) en ik voel me dan al hondsberoerd
    dan begin ik te trillen en wordt zomaar boos weet dan dat ik in een hypo zit en je kan dan buiten bewust zijn raken!

    bij de apotheek kan je rolletjes druivensuiker krijgen die je dan geregeld in kan nemen als je niet goed voelt!

    liefs lexy
     
  5. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik kom effe reageren haha ben zo beroerd de laatste tijd dat het er effe bij ingeschoten is.

    Ik heb zelf 2 dagen later nog eens laten prikken bij de HA toen was ie 4,4 nuchter dus goed. Ik heb waarschijnlijk gewoon een dip gehad. Voel me niet heel ziek maar wel duizelig een beetje of je van de weereld bent zeg maar.
     
  6. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is idd een hypo, in de winkel kun je dextro energy kopen en die zou ik in jou geval altijd meenemen als je op pad gaat. Een waarde van 1,8 is heel erg laag. Je kunt dan idd buiten bewust zijn raken. Ik heb datzelfde gevoel als mijn bloedsuiker richting de 2 gaat. Ik heb dan ook altijd dextro's bij me.
     
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.398
    113
    ik zorgde tijdens mijn studie vpk niet zo goed voor mezelf.
    Toen we eens bloed gingen prikken en met zo'n zo'n glucosemetertje oefende was die van mij ook zo laag.
    Opeens vlogen de rollen snoep en boterhammen om mijn hoofd.

    Voelde me vaak niet zo goed maar at dus gewoon heel slecht.
     

Deel Deze Pagina