Hoi ik lees op de site van het voedingscentrum dat pesto schadelijk zou zijn.... weet iemand of het kwaad kan als je het wel eet (btje domme vraag want voedingscentrum zegt van wel, maar vind het zelf nogal vreemd...misschien iemand die het weet of geld het pas bij het eten van grote hoeveelheden
nouw, het ligt hem aan de basilicum die in pesto zit. Grote hoeveelheden basilicum zouden slecht zijn en het hooft bestanddeel van groene pesto is basilicum. Spinzi pesto kan dus wel. Daarbij geld inderdaad dat met mate eten geen probleem is maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wat in dit geval met mate is.... je mag bijvoorbeeld best een boterham leverworst er dag, misschien dat er met pesto ook zo'n richtlijn is?
zit in rode pesto dan ook basilicum? naja anders maar beter niet doen, maar dan mis ik mijn pasta pesto en die is juist zo lekker
ik heb het er even bijgepakt, er staat beperk het gebruik van basilicum en pest, dat betekent dat je best een keertje je pesto pasta kan eten, maar niet elke dag gerechten met basilicum moet gaan eten. Is hetzelfde met kaneel (staat er ook tussen) Je mag best elke dag een plak ontbijtkoek en een kopje kaneelthee, maar niet in een maand een heel busje kaneelpoeder dor je eten verwerken.
als beide dingen echt zo'n kwaad zouden kunnen zou de VK dit wel hebben gezegd. heb echt van beide dingen nooit gehoord dat het niet mag en eet al heel de zw.schap gewoon pesto niemand eet een kilo kaneel of pesto in de week... je kunt ook dingen gaan zoeken
Nou hier hetzelfde hoor. Pesto, kaneel, pate, salami, ik eet het mijn hele zwangerschap al. Nog fff dan mag je niets meer eten als je zwanger bent.
Ik vind eerlijk gezegd dat het voedingscentrum door begint te slaan. Net als met die chorizo e.d., de vk's en gyn's wisten nergens van maar van het voedingscentrum mocht het ineens niet meer?? Kom op zeg!
je moet er ook niet naar gaan zoeken...ben echt verbaasd als ik lees wat sommige denken wat ze allemaal niet mogen eten dat vlees en vis als biefstuk, filet american, carpaccio, gerookte zalm ( vacuum verpakt ) e.d. niet mag, weet iedereen salami heeeeeeeeerlijk en aan kaneelkussens heb ik me de eerste maanden kots misselijk gegeten, pasta met pesto mjammie stokbroodje met brie, nog lekkerder, zo ook Fetta kaas en geitenkaas en dus ook gewoon lekker eten of moeten zwangere vrouwen zich in een steriele ruimte opsluiten en alleen nog maar droog bruin brood eten ( of zegt het voedingcentrum ook dat daar iets in zit wat niet mag? ) toen ik net zwanger was, was ik over sommige dingen ook onzeker hoor, dus ik zeg het ook niet om lullig te doen tegen TS....maar soms lees ik dingen en denk ik kom op zeg
In pesto zit toch ook de Italiaanse kaas Pecorino verwerkt? Is het niet ook vanwege deze kaas dat het gebruik van pesto wordt afgeraden?
Ik gooi altijd een berg basilicum door de pasta. Ook eet ik wel eens Caprese met basilicum, heerlijk hoor. Ik blijf het gewoon doen, tot nu toe is alles prima hier...
vat het ook niet lullig op hoor, maar was meer dat ik het me afvroeg aangezien het op het voedingscentrum was gepubliceerd.. En ik wil liever het zekere voor het onzekere nemen (ben nogal onzeker of het wel goed gaat...) dus als ik dit niet laat staan en het gaat mis vergeef ik het mezelf gewoon niet denk ik... vandaar maar bedankt voor alle adviezen!
Zolang de kaas in de saus goed vehit wordt kan het weinig kwaad, anders had ik mijn pasta met " kaassaus" ook wel kunnen vergeten en deze hen ik toch ook meerdere malen genuttigd (lees 1x per maand). En pasta pesto staat hier ook geregeld klaar als maaltijd. Ik begrijp je onzekerheid wel, dat had ik in het begin ook maar maak je niet te druk.
Harde kazen van rauwe melk mag je zonder probleem eten... Daarin kan de listeria niet overleven (staat ook bij t voedingscentrum) dus dingen als hollandse boerenkaas, pecorino, parmezaan harde, etc Ooit wel eens een blok pecorino gezien? tis dat het eten is anders kan je er huizen mee metselen
ik eet ook gewoon nog basilicum , pesto, mozzarella, brie en salami.. alleen dan wat meer met mate. en natuurlijk op de verpakking kijken of ze wel van gepasturiseerde melk zijn gemaakt.
Nou, ze slaan inderdaad af en toe wel een beetje door hoor. Ik was bij mijn familie in Italie, en die zijn ECHT italiaans. Die wisten van die regeltjes helemaal niets af. Het enige waar ze zich aan hielden was: niet te veel alcohol. Maar zelfs een beetje ging er daar gewoon in. Nou vind ik dat weer een beetje onverantwoord hoor. Dat is dan weer het andere uiterste. Maar je hoeft jezelf echt niet op een speciaal dieet te gaan zetten hoor. Voordat je het weet zitten alle zwangeren in Nederland aan de sondevoeding! Dan weet je in ieder geval dat het veilig is!