Getroffen door de griep!

Discussion in 'Gezondheid' started by Prinsesje23, Jan 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Helaas pindakaas. Het begon vorige week al met hoofdpijn (elke dag) en vanaf gistermiddag lig ik op de bank. Ik ben getroffen door de griep. Hoofdpijn, koud/warm/zweten, spierpijn, moe, vreselijk hoesten en verkouden.

En dat net nu ik zwanger ben. Soms moet ik zo hard hoesten dat ik het idee heb dat beeb door elkaar geschud wordt ;)

Ik heb al een paar keer paracetamol genomen omdat het anders gewoon niet uit te houden is. Daarvan knapt het weer even op maar ik wil er ook niet teveel nemen. Is het eigenlijk wel verstandig om paracetamol te nemen?

Wie is er nog meer getroffen door de griep?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

paracetamol mag je gerust, geen andere pijnstillers. heel veel beterschap!

3. Prinsesje23

In de buisluiten van de Paracetamol stond namelijk dat het niet bekent is wat het voor 'zwangere vrouwen' en de ongeboren baby kan doen. Vind ik altijd een beetje eng... daarom durf ik het ook niet zo goed te nemen.

4. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    ja! hier is er nog een.. voel me net zo als jou.. beroerd dus.. heb me maar ziek gemeld.. mijn keel voelt ook al rauw aan, maar dat komt volgens mij door het door de mond heen ademen!

beterschap!

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ja hoor, paracetamol mag je gerust nemen. 6 per dag maximaal.

Enne....je baby wordt niet door elkaar geschud hoor, die zit heel goed beschermd, zeker zo pril in de zwangerschap :D

Beterschap!

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    klinkt bekend, ik heb hier nu al drie keer de griep gehad tijdens deze zwangerschap.
    heb nu gewoon echt helemaal geen weerstand meer, en wordt er gek van.
    mijn werk denk ik ook want ik heb me dus ook al drie keer ziek kunnen melden, helaas.

als het echt niet gaat neem ik wel paracetamol, maar dan moet het echt niet gaan. verder kan je er er denk ik weinig aan doen, gezond eten en dat is het denk ik.

succes joyce

7. Prinsesje23

@joyce

Ik eet wel gezond maar denk dat wij zwangeren gewoon minder weerbaar zijn...

na hoeveel dagen gaat deze griep over? Zucht!

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hier ook al een paar keer griep gehad... ik neem nu 2 a 3 keer daags echinaforte (dr vogel) en sindsdien gaat het goed, fingers crossed...

het helpt je weerstand verbeteren, en bij mij werkt het dus! je kunt ook al tijdens je griep beginnen, gaat het sneller over en geen probleem bij zwangerschap.

9. chrissebis

Aug 26, 2008
    15
    0
    0
    wij zwangere vrouwen kunnen inderdaad minder weerstand hebben,tenminste dat legde mijn vk uit. ik ben nml af en aan verkouden,wordt echt gek van. en nu weer de griep,vorige maand de buikgriep al. ik probeer me nu voor te nemen om niet meer langs mensen te gaan die ziek zijn...alleen werk ik met gehandicapten kinderen die ook met snotneuzen lopen,dus tja...
    maar ik mag 4x 500 gram paracetamol op een dag,om de 4 uur en echt niet meer.
    ik slik nu ook echinaforce druppels van a.vogel, voor een betere weerstand. ben benieuwd of het help.
    het beste allemaal

10. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    mijn dokter heeft me gezegd dat ik als ik het echt niet meer uithoud 8 paracetamol per dag mag.

het liefst 6 natuurlijk.
    maar werd het echt ondraaglijk enz dan mag ik er 8

11. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik ben ook de gelukkige sinds 2 dagen...wie weet wat de beeb hiervan meekrijgt? Ik hoest erg veel, heb koorts en eet te weinig, probeer wel meer te drinken.

12. Sunshine01

Nov 9, 2008
    65
    0
    0
    ik heb ook griep.. kan het zo vroeg in de zwangerschap kwaad?

13. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kan geen kwaad hoor, mits je boven de 40 gr koorts krijgt en tonnen pillen gaat slikken. ;) Ben zelf met oud op nieuw ziek geworden, 40 gr koorts en keelangina, heeft 9 dagen geduurt.. En nu? is Justin aan de beurt.. :(

14. inge1983

inge1983 Bekend lid

Jul 27, 2006
    675
    0
    0
    Pff Ik heb het hier ook goed te pakken!
    Ook verkouden, koorts, hoofdpijn en keelpijn. Ik voel nu ook iets van oorpijn opkomen denk ik, weet het niet zeker, want heb nog nooit iets aan mijn oren gehad.
    Ohh en dan dat hoesten, dat doen zo'n pijn!

Hopelijk is het snel weer over.

Beterschap allemaal,

Groetjes Inge

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier ook een bofferd: twee weken terug die nare buikgriep gehad (aangestoken door mijn lief), vorige week een zeeeer pijnlijke kaakontsteking (antibiotica en max. 8 paracetamol per dag, meer mocht ik niet. de gezellige -ahum- behandeling is uitgesteld tot na mijn bevalling, dus daar kijk ik vast leuk naar uit, NOT!) en nu heb ik sinds gister de gewone griep ook nog.
    hoest halve organen uit m'n lijf, en had vannacht en vanmorgen ook koorts (is nu weer weg).
    hoezo weerstand 0,0?! en dat terwijl ik echt gezond eet enzo.

nouja, nu maar hopen dat het gauw over is! ik ben er wel klaar mee, dat ziek zijn. :(
    beterschap allemaal!

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

nou, bij mij is het ook alweer raak. ik blijf bezig, dus zo goed werkt de echinacea helaas niet. ik wordt er gek van! Ik heb het gevoel dat ik de laatste 3 maanden continu verkouden ben, wat af en toe doorzet tot griep. Bleghh... gelukkig nu meer zware verkoudheid dan griep, maar wel heel erg verstopt. en ik voel me belabberd!

17. Cookie

Cookie Bekend lid

Jun 25, 2007
    705
    0
    0
    Hier nog een slachtoffer. Ik heb nog nooit echt griep gehad, maar weet nu donders goed wat het is. Echt niet tof. Elke dag denk ik: morgen zal het wel beter gaan, maar dat is helemaal niet het geval. Balen zeg! :rolleyes:

Share This Page