Smakelijk onderwerp! Ruben zit sinds dinsdag helemaal aan de fv en de bijvoeding. BV poep is natuurlijk hartstikke dun, dus daar had hij geen moeite mee. Vanmiddag had ik echter het idee dat poepen niet goed lukte. Hij zat tijdens zijn groente hapje maar te kreunen en te zeuren, en soms leek het erop of hij zat te :x (hij liep dan rood aan), maar geen resultaat in zijn luier. Nu had ik ook een nieuw hapje voor 'm, dus het kan ook dat hij het niet lekker vond, maar dat zou dan de eerste keer zijn. Hij poept wel vaker tijdens het voeren van z'n hapjes en dan doet hij ook een beetje moeilijk (je kunt natuurlijk niet :x en eten tegelijk), maar zodra hij gepoept heeft gaat zijn mond weer goed open voor de hapjes. Ik twijfel dus of hij wel zat te poepen, of dat hij gewoon het hapje niet lekker vond. En als het inderdaad poep problemen waren, hoe los ik dat dan op? Meer water geven?
Nog eventjes afwachten. Ze kunnen ook de drang hebben zonder dat er iets uit komt, mijn meisje wel in ieder geval. Dan lijkt ze zo haar best te doen en niets in de luier... tot een paar uur of zelfs een dag later, soms. En dan heb je helemaal niets meer aan haar gemerkt. Je kan wat water bijgeven, kan nooit kwaad. Zijn darmpjes moeten natuurlijk ook even wennen aan het nieuwe voedsel. Nog even een nieuw ritme erin krijgen voor de verwerking van het eten.