mag een kind van 1 jaar ( gister 1 geworden) haring? ik had vorige week haar een stukje gegeven en ze vond het zo lekker maar ik weet dat rauw vlees niet mag nog. maar is vis net zo of weer anders. anders mag ze vanavond een half harinkje
Op voedingscentrum.nl heb ik dit gevonden: Geef je kind geen producten van rauw vlees, zoals filet américain, ossenworst, carpaccio of niet-doorbakken tartaar. Geef ook geen rauwe of voorverpakte gerookte vis. Hierin kunnen ziekmakende bacteriën zitten. Er staat geen leeftijd bij, maar ik zou een kind van 1 jaar nog geen rauwe vis geven. Die van mij hebben pas een klein stukje rauwe zalm gehad, met 2 en 4 jaar oud. Is eigenlijk nog erg vroeg, ik wil er ook zeker geen gewoonte van maken.
Verse van de visboer is geen probleem. Werd hier juist geadviseerd door dietist ivm vetten en calcium maar dochter wil het hier niet eten. Alleen bij de oppas eet ze een hapje mee.
ik dahctd at anders was omdat het gezouten was, dus dat het wel mag....daarom mogen zwnageren het ook/wel
Zo lang het inderdaad vers is van de visboer lijkt het me geen probleem... Die bacteriën vormen zich pas als het verpakt in de supermarkt ligt, dan heb je dat risico ook bij bijv gerookte zalm/ paling/ forel etc. Rauw vlees is weer een ander verhaal, dat zou ik nog niet geven!
haring voor kindje is juist super gezond net zoals andere vette vis zoals makreel en zalm. dit is goed voor de ontwikkeling vd hersenen.
ja hoor, lekker geven van de visboer. Alleen niet te veel aangezien het gezouten vis is. Hier krijgt dochterlief ook af en toe een halve en ze vindt het heerlijk.
mijn vriend vrind het super leuk om op zijn pappadag naar de visboer te gaan en lekker een haring te eten. ze doen dat al regelmatig een half jaar lang en ik heb een gezonde en vrolijke meid. af en toe een halve of hele haring kan volgens mij geen kwaad hoor
http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-voedingsdeskundige/307609-11maanden-mag-haring.html ik had trouwens deze vraag gesteld en kreeg toen het antwoord dat je inverband met het zout moet oppassen