Windpokken, koorts - tropisch warm en niet willen drinken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Woensdag op haar eerste verjaardag kreeg dl een mooi kadootje mee naar huis van kinderopvang... een eerste blaasje van de waterpokken. Vandaag staat ze vol en heeft ze ook koorts. gisteren had ze ook koorts. Ik heb al wel meerdere topics geplaatst over het moeilijke drinken en eten van mijn dochter maar de afgelopen tijd (na het plaatsen van buisjes) ging het goed. Ze krijgt ook stukjes nu ipv gepureerd, ook al gaat het soms nog wat trager. Ze dronk 's ochtends en 's avonds een fles en wat slokjes water tussendoor (ongeveer 50 ml per dag in totaal).

Maar dit stomme warme weer gooit roet in het eten. Met het warme weer wil ze haar melk niet meer. Warme melk zou ik ook niet willen eerlijk gezegd. Maar koud of op kamer temperatuur wil ze ook niet :( Een brikje groeimelk lukt soms, maar niet altijd. Meer water drinken doet ze ook niet.

En nu heeft ze dus ook nog de windpokken erbij en koorts... Ik ben zo bang dat ze gaat uitdrogen met dit weer! En vandaag is haar verjaardagsfeestje. arme meid staat helemaal vol bulten, ze is lastig omdat ze honger heeft, maar wil niet drinken. Als ik haar wat brood geef zonder dat ze drinkt, raakt ze helemaal geconstipeerd. Fruit kan ik ook wel geven, maar enkel banaan kan ze goed in stukjes eten en dat helpt natuurlijk haar stoelgang ook niet. Ik geef haar dagelijks forlax voor haar stoelgang, maar kan dit niet geven als ze niet drinkt, want dat werkt het net omgekeerd. Oh, jee... wanneer komt hier een einde aan? :(:(

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wat vervelend dat het ff niet lekker loopt met je dochter :( zo sneu als ze ziek zijn en dan ook nog en en. Wat betreft het uitdrogen: plast ze nog goed? Als je een klein plooitje van haar huid wat omhoog trekt en los laat, gaat het dan gelijk terug of duurt dat wat langer dan normaal? Als ze niet goed plast en haar huidturgor niet goed is, zal ik wel even met de ha(p) bellen, het kan met die kleintjes heel snel gaan.

Om haar toch extra vocht te geven, zou je misschien juist die gepureerde fruithapjes kunnen geven, daar zit goed vocht in. Je zou ook bijvoorbeeld zelf een ijsje kunnen maken van een fruithapje of vers fruit om het voor haar wat aantrekkelijker te maken?

Hopelijk kun je hier wat mee :) desondanks toch een gezellige verjaardag gewenst vandaag en beterschap

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat sneu voor haar zeg! Hier ook een ziek kindje, buikgriep (40 graden koorts en diarree). Ze zit nu onder een lauwe douche en daar knapt ze echt van op! Ze is ineens niet meer zo huilerig en zit lekker te spelen met wat bakjes. En het fijne is dat ze daar dan ook meteen uit drinkt. Dus een beetje spelenderwijs. Is dat geen idee?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit idd. Goede tips.
    Ken je die knijp zakjes met fruit? Miss vindt ze dat ook lkkr?
    Alles wat ze nu binnen kan krijgen aan vocht is meegenomen!
    Beterschap en een fijne verjaardag!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan ors geven om uitdroging tegen te en als dat er niet in gaat aa drink. Daarnaast even tijdelijk veel waterijsjes aanbieden?
    Eten is niet zo belangrijk, drinken wel en zeker met dit weer.

Ik ben er zelf geen voorstander van om te snel de hap te bellen, maar met een jong kind en zeker met dit weer toch bellen als je er te weinig in krijgt.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat vervelend voor je dochter :( beterschap!

Mijn dochter neemt met dit weer graag knijpzakjes fruit en drinkt uit pakjes (appelsientje Kids) die ik in de koelkast heb staan. Vanmorgen heb ik wat aardbeien en een banaan in de blender gedaan en uit een open glas laten drinken. Vond ze heerlijk. Misschien kun je hier wat mee..

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Heeft ze geen kast van waterpokken in haar mondje? Want dat zou ook verklaren dat ze niet wil drinken. Wel griezelig bij deze temperaturen, zoon was er ook zo beroerd van. Ik zou eten niet belangrijk vinden, maar vocht wel en daarom alkes wat er in gaat goed vinden: ijsjes, fruitzakjes, kwarkzakjes, pakjes drinken, roosvicee, diksap. Misschien dat ze een open beker zekf drinken wel wil, want ze kunnen ook al erg eigenwijs zijn op deze leeftijd.

Beterschap! En inderdaad als je er echt niks in krijgt, ze niet plast zou ik niet al te lang afwachten nu.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geven wat ze wel wil drinken en eten. Maakt niet uit wat: allereerst belangrijk DAT er iets binnenkomt, pas daarna WAT er binnenkomt.
    Even loslaten dat je zo lekker op gang was: dat komt echt wel weer terug als ze beter is :)
    Jongste wilde bij keelontstekingen nooit eten, maar wel flessen en 6maandenpotjes, (was toen 15-18 maanden). Nouja, dan kreeg ze dat dus en zat dan op 4-5 flessen weer, met 1 potje per dag.
    Vorige week had ze waterpokken en wilde ook niets eten: waterpokken in haar mond en bij haar keel ook. Gewoon maar weer gegeven wat ze wel wilde dus en inmiddels eet ze weer normaal :)

Beterschap!

9. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag beginnen de blaasjes uit te drogen maar ze heeft er in haar mond, op haar tong en op haar amandelen. De koorts blijft aanhouden, de vijfde dag nu..vandaag gaan we toch maar weer naar de ha, want de ka is niet beschikbaar omv de tour de France die door onze stad komt vandaag. Ik had haar aan de lijn gehad en ze zei dat ze haar longen moeten checken, want windpokken kunnen op de longen overslaan. ze hoest niet veel dus ik denk het niet en met wat van de tips hierboven krijgt ze volgens mij wel voldoende vocht Binnen. Dus dorst koorts kan het niet zijn denk ik. Hopelijk gaat het nu beteren, want het arme kind kan niet slapen van de jeuk. Ze staat echt helemaal vol! Bedankt voor de tips iedereen!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt wel zoals het bij ons was, nog koorts terwijl de blaasjes al ingedroogd waren en blaasjes tot in haar keel.
    't Is een heftige dit jaar :(

Deel Deze Pagina