Ik heb net een koper laten betalen met een ideal betaalverzoek. Ik ben dus de verkopende partij. Maar hoe weet marktplaats nou mijn rekeningnummer? Die heb ik nergens op hoeven geven. De betaling staat inmiddels op geslaagd maar vind het een beetje raar. Ik heb zelf al weleens als koper via ideal betaald, maar nooit als verkoper zoals nu.
Ja dit vond ik laatst ook al zo raar.. ik kon Mn advertentie weer omhoog zetten door “1 klik op de knop”. Toen ik dus op die link drukte was de betaling succesvol voltooid
Als het goed is heb je je aangemeld voor op die manier betalen en heb je 1 cent aan marktplaats betaald om het te verifiëren. En dan weten ze dus je rekeningnummer.
Maar je zegt zelf dat je al wel eens via MP als koper met iDeal hebt betaald. Dan weten de het toch op die manier lijkt me..?
Dat kan natuurlijk (denk ik) maar wie zegt dat ik daar geld op wil ontvangen? (en geeft daar toestemming voor?)
Als je dat niet hebt gedaan kan je die optie om via ideal via marktplaats te betalen niet gebruiken. Heeft je man het de gedaan? Of heb je via de internetbankieren app een betaalverzoek verstuurd?
Ik volg, want dit is wel heel raar. Voor mij een reden om evt naar andere sites te kijken, wanneer hier geen goede reden voor is.
Maar dan is het alsnog wel gek natuurlijk. Wie zegt dat ts dat rekeningnummer nog gebruikt? Of misschien verkoopt ze het wel voor een ander, of moet het geld naar de rekening van haar partner... Raar dat marktplaats maar random een rekeningnummer doorgeeft wat ooit een keer is opgegeven... Het gaat hier tenslotte om geld wat op het juiste adres moet terecht komen
True. http://marktplaats.force.com/help/account_mijn_marktplaats/mijn_berichten/i/betaalverzoeken-versturen-en-ontvangen-via-mijn-berichten Hier staat trouwens dat MP de gegevens überhaupt niet heeft maar alleen de dienst die dit uitvoert/faciliteert.
Jaa. Het is van mijn eige rekening gehaald terwijl ik die eigelijk nooit gebruik. Wij gebruiken alleen die van mijn man
https://help.marktplaats.nl/help/account_mijn_marktplaats/mijn_berichten/i/aanmelden-voor-betalen-via-iDeal-op-marktplaats Als je dus iets betaald hebt via iDeal link op Mp heb je een vinkje aangezet waarmee je ook betaalverzoeken kunt doen...