Wij trouwen 8-8-2018 dus midden in de zomer (vakantie) We zitten er dus aan te denken om in maart de trouwkaarten alvast te versturen zodat mensen er rekening mee kunnen houden . Vele weten het al wel maar je merkt toch dat ze t 'vergeten' welke datum het nou ook al weer precies was. Maar nu kom ik save the date kaarten tegen, is dat niet een beetje dubbel op? Is het gek om de trouwkaarten 5 mnd van te voren te sturen?
Nee juist goed om zo ruim van te voren te versturen. Ik zou alleen niet save de date kaarten sturen. In Nederland zetten mensen het meestal al direct op de kalender. Het is erg Amerikaans om extra te bevestigen door dubbel te versturen. Ik zou denk ik 4 maanden van te voren de kaarten versturen.
Wij zaten destijds met hetzelfde en ik heb er voor gekozen de kaarten gewoon eerder te versturen. Wij trouwden in juli. En ik heb de kaarten in maart verstuurd. Vier maand ervoor.
Goed om ruim van te voren te versturen, maar houd er rekening mee dat het hoe dan ook vakantie is. Wij hebben zelf bijvoorbeeld al lang de vakantie geboekt. Een jaar van te voren dus al..Ik ken zoveel mensen die al ruim van te voren hun vakantie boeken langer dan een half jaar. Dat je niet teleurgesteld bent als mensen toch al hun vakantie besproken hebben
Zou ook de trouwkaarten ruim van tevoren versturen. Zou jammer zijn, als gasten toch op vakantie blijken te zijn.
Als je kerstkaarten stuurt kan je daar alvast aankondiging op doen en daarna later nog de trouwkaarten versturen.
Je ziet het wel steeds meer en vind het niet raar om die kaarten nu al te versturen. Zeker als het gaat om een dag in de zomervakantie. Houd we wel rekening mee dat mensen hun vakantie al geboekt hebben. Wij zijn van die mensen die regelmatig heel vroeg boeken. En niet altijd is het nog om te boeken. Zeker niet waar wij afgelopen jaren heen zijn geweest. Klein gebeuren, weinig plekken en eind oktober alles al volgeboekt.
Ik zou save the date kaarten sturen, daar zijn ze toch voor. Ik zou het vroeg vinden om nu al de uitnodiging te ontvangen. Bij een uitnodiging wordt toch vaak veel meer informatie verstrekt, kan me ook voorstellen dat dat nog niet allemaal bekend is. En in combinatie met de kerstkaart helemaal een goed idee. Je zou dan een save the date kaart kunnen ontwerpen in kerststyle ofzo.
Kerstkaarten doen we niet, zou nog een optie kunnen zijn. Maar e-mailen ook wel een idee . Hmmm dilemma's haha
Ik vind het nog veel te vroeg voor de trouwkaarten. Dat is gebruikelijk om ca 6 weken tevoren te doen. Die zou ik wel iets naar voren halen in dit geval tot ik denk ongeveer max 10 weken. En dan nu save the date sturen of een boodschap via een mooie nieuwjaarswens met daarbij dat het een bijzonder jaar wordt voor jullie om die en die reden of zoiets.
Ik zou ook voor een save the date kaart gaan. Ik zou het zelf heel raar vinden als ik al,zo vroeg een trouwkaart zou krijgen. Vorig jaar heb ik ook een save the date kaart ontvangen en dat vond ik handig en leuk.
Ik zou zelf voor save the date kaarten gaan, en dan ongeveer 6 a 8 weken voor de datum de trouwkaarten versturen. Of de datum in de kerstkaart meesturen met save the date.
Nee, ik zou echt niet al maanden van te voren de uitnodiging verzenden. Dat zou ik pas een week of 6 van te voren doen. Tegen de tijd dat jullie gaan trouwen, is een deel van de mensen de trouwkaart al kwijt. Ik vind het idee van @olleke wel leuk, om alle genodigden een nieuwjaarswens te sturen met de mededeling dat het voor jullie een bijzonder jaar wordt omdat jullie gaan trouwen (met datum erbij en de hint om deze dag alvast in de agenda te schrijven). Dan later op de trouwkaart pas de details over tijdtip, locatie, etc. vermelden
Wat is je intensie met het nu al doorgeven van de datum? 8 augustus is midden in de bouwvak, dit is voor vele een verplichte vakantieperiode waar niet van kan worden afgeweken. Zouden mensen voor een bruiloft dan niet op vakantie gaan? Want dat kan ik me haast niet voorstellen tenzij het van je naaste familie is. Maar die weten de datum sowieso al.
Zo zou ik het ook doen. Vooral voor de gasten die jullie de hele dag willen uitnodigen. Maar ook de feestgasten (als daar onderscheid in wordt gemaakt), zodat iedereen weet waar hij/ zij aan toe is. Je hebt hele mooie digitale sites waarin gasten ook al kunnen aangeven of ze komen, welke gedeeltes van de dag en met hoeveel. Dat is voor je bruiloftplanning wellicht ook waardevolle informatie in een periode dat iedereen normaliter op vakantie gaat. Wij hebben dat afgelopen jaar ook met een bruiloft gehad en ik vond dat niet gek en maakt gasten ook meteen allert om het in de agenda op te nemen.
Ik vind het wel erg mooi om te combineren met een nieuwjaarswens. Ik ga er maar even van uit dat jullie je bewust zijn van de bouwvak en vroegboekers
Ik denk voor de mensen die wel keuze hebben wanneer ze op vakantie gaan, zij zijn dan eventueel in de gelegenheid om daaromheen te plannen als ze willen.
Ik zou het heerlijk vinden als ik heel vroeg een uitnodiging kreeg. Ik vind de gebruikelijke 6 weken van te voren ook idioot kort. De uitnodigingen voor kinderfeestjes doe ik al een maand van te voren Maar goed ik plan graag vooruit. Save the date vind ik veel te Amerikaans En zou dus een maand of 5 van te voren de uitnodigingen sturen.
Wij trouwen 3 dagen later dan jullie. Hier doen wijwel save the date kaarten omdat het juist een vakantieperiode is. De uitnodiging stuur ik pas 6 weken van te voren omdat dan de planning echt duidelijk is. Ik zag hier ergens een optie om dit digitaal door te geven aan de gasten (planning). Dit vind ik ook een super idee