Harnas Chicco liteway

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    #1 Feilo09, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt: 30 mei 2011
    Hi meiden,

ik heb vorige week de Chicco Liteway gekocht. Rijdt heerlijk en ziet er erg leuk uit, maar volgens mij klopt mijn harnas niet? Op de foto zie je twee 'riempjes' waardoor de kleinere baby ook in deze buggy kan zitten. Maar die 'riempjes' zitten bij mijn buggy veeeeel lager! :$ Kan dit een fabricage-fout zijn, of hebben jullie dit ook?

Dit is een foto van de riempjes van de chicco op internet:

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    En zo zitten ze bij mijn buggy:

Dat klopt toch niet, of ben ik nu gek? :)

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je bedoelt die tussenstukjes waar de gordeltjes achter zitten? Die zitten bij jou inderdaad extreem laag. Zelfs op dezelfde hoogte dan de zijgordeltjes!;) Dit lijkt mij niet kloppen, want dan zouden de zijgordeltjes op de hoogte van de schouders zitten of het past gewoon niet. Die stukjes horen aan de bovenkant van de rug te zitten, zodat de gordeltjes over de schouders kunnen.

Wij hadden ook een Chicco Liteway, wel een ander en iets ouder type dan de jouwe. Maar daar zaten die stukjes op dezelfde hoogte als bij het eerste plaatje. Ik zou terug gaan naar de zaak waar je hem gekocht hebt of even contact op nemen met Chicco zelf.

Succes!

4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    ik heb de blauwe en precies hetzelfde probleem :(

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik had een klacht gestuurd en ben vandaag terug gebeld door Babypark (daar had ik 'm besteld). Ze vonden het zelf ook gek en hebben de leverancier gebeld. Wat blijkt nu; het is geen fabricage-fout, ze hebben dit bewust gedaan bij het nieuwe model.

Ik vroeg uiteraard hoe ik mijn dochter dan in godsnaam veilig in de buggy moest zetten en ze vertelden mij het volgende, hoop dat ik het een beetje uit kan leggen.

De schouderriemen moeten door de tussenstukjes, daarna de riemen uitschuiven tot ze op hun grootst zijn. Daarna moeten ze weer omhoog en dan weer over de schoudertjes van de baby. Daarna kun je ze inkorten tot het juiste formaat. Ik had er een hard hoofd in en meteen geprobeerd vanavond en het werkt wel! Niet echt een heel handig systeem, maar ze zit nu goed :)

6. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    sorry ik snap je niet ;) haha en heb toch echt hetzelfde probleem

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik zal het morgen proberen te laten zien door middel van foto's :D

Ze zeiden trouwens dat ik de eerste ben die het probleem heeft gemeld (bij babypark dan), dat kan ik me bijna niet voorstellen :(

8. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik zit ook met hetzelfde probleem en wacht je foto's af want vind dit ook maar een raar systeem

9. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem..... Ik ben benieuwd naar de foto!
    Zou die die alsnog willen plaatsen?

10. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb deze buggy ook en zie dus nu pas dat je die riempjes daardoor moet halen!!!!!!!!!!!!!!!:$ Kom ik lekker 2 jaar te laat achter hahaha, die riempjes zakken altijd van haar schouders af, lekker bijdehand van mij zeg. Ik wacht ook op de fotos!:D

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik snap wel wat je bedoelt, maar het lijkt mij niet praktisch...;)

12. marja1982

marja1982 Actief lid

12 dec 2009
    138
    0
    0
    brabant
    ik heb de chicco litteway ook aangeschaft alleen er zit geen veiligheids beugel bij... weet iemand waar je die kan kopen??

alvast bedankt.
    marja

13. misa

misa Niet meer actief

Dat ziet er raar uit! Maar als het geen fabricage fout is, dan moet je ze denk ik gebruiken zoals feilo beschrijft. Dus gebruiken zoals het bedoel is. De riempjes heel lang maken en door die lusjes doen. Dan je kindje erin zetten en de schouderbandjes over de schouder doen. Dus zoals het bedoeld is (zoals in het eerdere model).

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat hoord idd zo bij die buggy. Die stand gebruik je alleen als je kindje nog heel klein is tot ongeveer dat ze een jaar zijn. Doordat de gordeltjes dan vanachter de rug komen zitten ze strakker om de schoudertjes waardoor ze niet gaan hangen in het kruisstuk omdat ze niet naar beneden kunnen glijden.
    Als de gordeltjes ver van boven zouden komen hebben ze geen houvast aan het kindje. Vandaar dat er op het kaartje ook staat dat je hem kunt gebruiken vanaf 0+

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Marja Op een buggy zit nooit een veiligheidsbeugel. Je bedoelt zo'n beugel aan de voorkant, die over de beentjes en voor de buik langs gaat? Als je kindje vast zit in de gordeltjes heb je zo'n beugel ook helemaal niet nodig. Los kopen kan niet, want je kunt hem toch ook niet bevestigen.

16. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawel hoor Jippie, deze heeft wel zo een beugel die je er op kan bevestigen maar zit er niet standaard op. Zo een beugel is eigenlijk ook meer bedoeld om speelgoedjes aan te bevestigen of voor wat afleiding te bezorgen.

17. misa

misa Niet meer actief

Deel Deze Pagina