litteken in mijn navel doet zeer...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Appelstroop, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo meiden,

ik ben vorig jaar september geopereerd aan mijn galblaas,
    ze hebben het via een kijkoperatie verwijderd, waardoor er een grote kijkbuis in mijn navel is geweest.
    voor de rest heb ik niet veel last gehad van de litteken, maar sinds vorige week dat mijn buik groeit heb ik het gevoel dat aan de binnenkant de litteken word uitgerekt.

of is dat stom?
    heeft iemand zoiets dergelijks meegemaakt?

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb vorig jaar mei een kijkoperatie gehad, ook door de navel. Het enige wat me aan het litteken opvalt is dat de kleur nog steeds rood/roze is (ik heb een moeilijke huid wb littekens) en het jeukt, jeuk jeuk jeuk. Gelukkig geen pijn.
    Het kan zijn dat het inwendiglittekenweefsel wat stugger is en daardoor niet makkelijk kan meerekken, dat kan een trekkend/pijnlijg gevoel veroorzaken.

Sterkte, en mocht het wel te erg worden, dan zou ik even aan de huisarts vragen of er een ander middel dan paracetamol voor is. Vooral nu je zwanger bent en nog wel even zult doorgroeien.

Groetjes van Kiki

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je kunt er zalf op smeren om de huid soepel te maken bv calendulazalf en zalf van roc helpen goed om littekenweefsel soepeler te maken. Maar ik zou eerst even aan de dokter vragen of hij er een zalfje voor heeft, dan weet je zeker dat het veilig is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb vlak voordat ik zwanger werd ook een kijkoperatie gehad (om zwanger te worden en 10 dagen later was ik zwanger ;)), maar ik heb er helemaal geen last van gehad, was er wel bang voor. Nu ik bevallen ben is het litteken bij elkaar gekrompen lijkt wel. Dus misschien dat ik er een volgende zwangerschap wel last van ga krijgen.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hey Snoopy. leuk jou hier ff te zien haha.

Ik heb afgelopen september dezelfde operatie als Snoopy gehad, en ik heb sinds mijn zwangerschap ook last van een trekkende navel.
    Je kan er weinig aan doen denk,behalve vet houden ofzo.

Share This Page