Volgens mijn verloskundige is het onzin, maar ik vraag me af of er andere zijn die hier ervaring mee hebben. Als je kindje een hartslag heeft van boven de 140 zou het meisje worden en onder de 140 een jongen. Misschien is het een bakerpraatje zoals zei zegt, maar toch vraag ik het me af
Dan zou ik in dit geval een jongetje moeten krijgen Er is al 3x gezegd dat ze 'denken' een meisje.. ben benieuwd.
Klopt in ons geval niet. Bij elke controle was de hartslag gemiddeld 150 en we hebben toch echt een jongetje gekregen.
Maar toevallig zei mijn vk bij m'n laatste bezoek wel: weet je al wat het wordt? Toen zei ik ze denken een meisje.. toen zei ze nou meid het klinkt als een jongen..
bij mijn zoon en dochter was het precies omgedraaid.... deze had vorige week een hartslag van 150..... maar weet nog niet wat het is..
Even van internet: Is er een bepaalde tijd in de zwangerschap dat dit zou gelden, want hier staat dat het in het begin sneller gaat dan later. De snelheid waarmee het hart van een foetus klopt, ligt normaal gesproken tussen de 120 en 160 slagen per minuut. In het begin van de zwangerschap klopt het hartje meestal sneller dan later in de zwangerschap. Er treden voortdurend kleine veranderingen op in de snelheid waarmee het hart van een foetus klopt. Deze schommelingen worden veroorzaakt door omstandigheden in de omgeving van de vrucht zelf, maar ook door externe prikkels. Zo kan die snelheid toenemen als de moeder angstig is of koorts heeft. Er zijn echter ook factoren waardoor de hartslag onder de basissnelheid kan zakken, bijvoorbeeld door zuurstoftekort tijdens de bevalling, door samentrekkingen van de baarmoeder, beknelling van het hoofdje van de foetus en - wellicht - ook als de foetus geluidjes maakt of ontlasting heeft.
Ze zeggen wel dat de hartslag van een meid sneller gaat als die van een knul.. bij ons klopt dat ook zei de VK. Maar of dat altijd zo is zal wel niet
Hoi Hartslag met 12 wkn was 156, en vandaag met 16 wkn was het 148...mij is verteld dat wanner je baby slaapt het lager is dan als het (natuurlijk) heel actief is...en ik krijg een jongen...dus tja!?!?! liefs
He Mir! Hoe issie met je? Ik denk dat het n baker praatje is maar bij mijn broer klopte het en bij mijn zoon ook, dit keer zou het betekenen dat ik een meid krijg! En ik weet het nog niet xxx ri
Onzin !!! Mijn zoontje had bijna altijd een hartslag van 180-190 slagen in mijn buik (jaja ik weet abnormaal hoog, maar is nu gebleken dat hij ADHD heeft, dus verklaard een hoop). En hij is echt een jochie hoor