Hart even luchten....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Momfulness, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Hoi Dames,

    Vandaag is de eerste dag van mijn alweer 7e ronde om zwanger te worden. Ik was hiervoor al 1 jaar gestopt met de pil.
    Misschien is het vreemd maar ik begin me zooooooooooooo onzeker te voelen en zat net gewoon te huilen op de wc!
    Waarom duurt het nu toch zo lang?!
    Hebben jullie hier nu ook zoveel last van? Bah bah.
    De moed begint bij mij echt in de schoenen te zakken.

    Maar goed, volgende ronde dan maar weer.

    Sorry hoor :rolleyes: , voor mijn geklaag. Maar moest het even kwijt.

    Liefs Luna1
     
  2. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Ik zit pas op de 1e dag van de 1e ronde... maar kan me voorstellen dat je je zo voelt.

    Ik hoop dat je snel een positieve test in handen hebt.

    Heel veel sterkte en geluk!

    Liefs Debby
     
  3. Misja

    Misja Fanatiek lid

    8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hey Hey,

    Nou meis, ik ben ook bij mijn negende ronde aanbeland. Dacht echt dat deze maand mischien gelukt was. Maar heb nu al weer erge pijn en ongi krampen. Dus morgen zal het wel doorbreken! Maar ja mij zakt de moed me ook in de schoenen. Ben vandaag net zo verdrietig als jij! Hopelijk op meer geluk volgende maand!

    Liefs Misja
     
  4. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ja en elke maand als me ongi er is ben ik verdrietig..
    kan het helaas niet afdwingen dus proberen hoe moeilijk het ook is vol goede moed weer verder te gaan.
    Ik zit nu in ronde 9 maar vind het nog niet zo heel veel dan. Ook weer wel maar wij doen nu rustig aan, omdat ik er zoveel mee bezig was, was de klap eke maand harder..

    nou hopelijk ben je snel zwanger! even flink uithuilen en dan weer verder!
     
  5. Misja

    Misja Fanatiek lid

    8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Tsja, elke maand weer verdriet, maar goed te veel er mee bezig zijnis ook niet goed, Dus laten we proberen te genieten van alle andere dingen in het leven. Het komt vast vanzelf!
     
  6. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Debby86, heel veel succes en geduld toegewenst!

    Misja, hey meid. Dan zijn we ons tenminste niet alleen verdrietig aan het voelen. Gemeen he dat het niet gewoon raak kan zijn. Net als bij al die andere mensen in de omgeving die wel meteen zwanger zijn na het stoppen met de pil! Soms denk ik dat ik er toch teveel mee bezig ben en het daardoor niet lukt. Jij heel veel succes en geluk in deze ronde!
     
  7. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Ha Natassie, Jij hebt het ok niet makkelijk gehad aan jou onderschrift te zien. Je hebt ook gelijk hoor. Het probleem is dat ik op mijn werk zit en iedereen maar vragen wat er is. Ik lijk wel depressief ofzo. Ach, het komt wel goed hopen we maar.

    Vanavond gooi ik er even een lekker wijntje tegenaan.

    Natassie veel geluk en succes gewenst. Hopelijk blijft het snel zitten bij jou.
     
  8. knorretje21

    knorretje21 VIP lid

    1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    dank je wel luna inderdaad moeilijk gehad..
    maar ben nu wel gaan denken
    kan het helaas niet afdwingen en dingen gaan niet zoals je altijd wilt!
    en hoe lastig het ook is probeer er niet in te blijven hangen en er niet teveel mee bezig zijn want dan word het niet leuk meer het zwanger worden echt niet!
    is makkelijker gezegd dan gedaan, weet ik ook maar nu ik er vee luchtiger mee bezig ben zal maar zeggen zit ik wel weer lekkerder in me vel.. i ben er bijna depri van geweest en daar los ik helemaal niks mee op!

    dus meid ik duim voor je dat het snel raak is!
     
  9. sannie82

    sannie82 Lid

    15 jul 2008
    78
    0
    0
    Het is wel lekker dat je hier je hart kunt luchten dus klaag maar lekker.
    Kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat iedereen aan je vraagt wat er is.

    Ik heb er zelf nog geen last van (ronde 3), maar weet zeker als ik in ronde 7 beland dat ik er ook meer last van krijg. Heel veel sterkte en ik wens je heel snel een posi-test toe!
     
  10. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Ha Sannie, bedankt. Ja eigenlijk ben ik normaal altijd nuchter en sta ik positief in het leven. Dit belemmert het zo erg! Ik huil dan niet alleen van verdriet maar ook omdat ik boos ben op mezelf omdat ik niet gewoon positief kan blijven denken!

    Dan denk ik, ik ben gezond, drink (bijna) nooit, rook niet, heb een prima gewicht, heb regelmatige cyclussen, man zijn zaadjes zijn goed. WAT MOET IK DAN GVD NOG MEER DOEN?

    Heel veel succes met zwanger worden, laat je niet beinvloeden door mijn nega gedoe. Meestal is het de dag daarna wel weer beter. :)
     
  11. Misja

    Misja Fanatiek lid

    8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Tsja, normaal ook niet echt negatief. Heb et de laatste 2 maaden ook echt uit me hoofd gezet van het komt wel. Druk met nieuwe huisje enzo! Maar toch elke keer als je dan weer ongi word een enorme teleurstelling te verwerken! Iedereen om je heen lijkt wle makkelijk zwanger te worden, overal dikke buiken en kinderwagens! Ik verlang er zo naar! Wil ook zo graag een gezinnetje! Maar ja je hebt het helaas niet voor het zeggen, maar voelt wel steeds of je lichaam je in de steek laat! Maar goed! Even janken en weer doorgaan dan maar! Maar het is wel enorm frustrerend!
     
  12. germini

    germini Fanatiek lid

    29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    je hoeft je niet te verontschuldigen hoor luna! ik denk dat wel meer mensen zich zo voelen. Ik in ieder geval wel! Ga alweer ronde 10 in wordt steeds angstiger en moedelozer. Elke maand weer die teleurstelling en hoe dichter je bij een jaar komt hoe drukker je je gaat maken.
     
  13. kiddo81

    kiddo81 Actief lid

    12 apr 2008
    121
    0
    0
    Hoi Luna,

    Ook even vanuit mij opstekertje! Uiteindelijk gaat het wel lukken hoor! Ik begrijp wel goed hoe je je voelt. Ik voel me ook wel eens zo dat ik bang ben dat het nooit gaat lukken. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je er zo weinig invloed op hebt.. je moet maar afwachten en je hebt verder geen idee. Mij maakt dat in ieder geval behoorlijk zenuwachtig, want ik heb meestal juist alles onder controle...

    Bedenk je maar dat we nog altijd meer kans hebben dat het wel lukt dan niet. En als het niet zou lukken dat er ook nog genoeg mogelijkheden zijn!

    Succes meid!
     
  14. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Hai Luna,

    Ben je ook aan het temperaturen als ik vragen mag? Misschien zal het je helpen. Ik zit nu op dag 27 en ik heb nog geen eisprong gehad. Of ik heb een lange cyclus of ik krijg deze maand geen eisprong. Zo krijg je wel zekerheid. En stop je niet te vroeg met klussen.

    Kan wel begrijpen hoe je je voelt. Maar probeer in je achterhoofd te houden dat het ook normaal is om in ronde 7 zwanger te worden. Sommigen doen hun broek uit en zijn zwanger (doel op Niemand hier), maar ze zeggen dat het normaal is dat je na een half jaar "pas" zwanger wordt. En dat is wel een erg lange tijd idd..

    Ken een stel die na 7 maand zwanger werd, ken een stel dat na 4 jaar zwanger werd. Uiteindelijk komt je wens wel uit. Geloof in jezelf.
     
  15. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lieve Luna, wat is het ook moeilijk he. Waarom worden we niet gewoon zwanger zodra we dit willen? En men heeft wel makkelijk praten van, binnen een jaar is 80% zwanger. Maar daar heb je helemaal niks aan. Je wil gewoon zo graag een wonder in je buik, een kleine in je armen. Dat is nu je grootste wens en je doet er alles voor, maar waarom...

    Helaas krijgen we daar geen antwoord op. Ik weet nog wel dat ik het ook allemaal erg lang vond duren. Ik werd dan wel in de 4e ronde zwanger, maar wel na een half jaar. Voordat je zwanger bent, lijkt het heeeeeeeeeeel lang te duren. Maar zodra je zwanger bent denk je ineend, oh, het viel ook best wel mee.

    Het wachten, het afwachten, is gewoon zo frustrerend.

    Ik wacht nu ook. Op mn ongi. Voel me ook klote dat er niks komt.

    In ieder geval een grote, dikke warme knuffel voor jou. Kan je er we goed met je mannetje over praten? Begrijpt hij je goed?
     
  16. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lieve meiden. Ik wil jullie oppeppen (als het gaat lukken hihi ) Ik weet dat iedere dag teveel is vooral als je zo een mega wens hebt. Wij hebben er precies 24 maanden over gedaan. Ik heb zo vaak het gevoel gehad van nee heet gaat nooit lukken. Nee weer niet raak en dan huilen :( in een dip dus weet precies hoe jullie je voelen. Maar blijf vooral hoop houden want kijk na precies 2 jaar is het ook ons gegund. Nu maar hopen dat verder alles goed verloopt. Maar zoals ik al zei verlies de hoop zeker niet.
     
  17. Misja

    Misja Fanatiek lid

    8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Wel super fijn dat iedereen zo meeleefd, vooral omdat jullie zelf ook voelen wat het is! Maar we geven de moed zeker ook niet op, maar het is gewoon steeds weer iets wat je moet verwerken! En dat valt tegen als je dat elke maand weer hebt! Maar goed blijf vooral ook genieten van de andere leuke dingen in het leven! Wij hebben een puppy gekocht, inmiddels is ze 6 maanden oud, en ik kan dat beestje niet meer missen, geniet elke dag er van! Er zijn ook andere dingen die je leven kunnen verrijken! Ook al is een kindje natuurlijk het liefste wat wij allemaal willen! Tkomt vast goed! We houden hoop meiden! Succes iedereen en veel sterkte!

    Liefs Misja
     
  18. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    @ Germini: naar dat jaar toe leven is inderdaad zo moeilijk. Nu ben ik dan net over het half jaar heen en het voelt alsof je lichaam je inderdaad in de steek laat.

    @ Kiddo81: bedankt voor je opstekertje, wel goed van je om zo te denken. Het zal ook wel goedkomen. Het is alleen zo raar dat ik dat zelf steeds minder begin te geloven. Voor een kindje gaan moet toch spannend zijn en het moet toch leuk zijn om iedere maand weer te klussen en te proberen. Het is nu alleen nog maar spanningen en verplicht klussen.

    My Presious, nog niet aan het temperaturen. Heb mij eigenlijk nog niet verdiept in, hoe dat precies in zijn werk gaat. Ik bedoel, ik weet wel hoe ik mijn temp op moet nemen, maar eigenlijk niet hoe ik verder weet wanneer de temp omhoog of omlaag gaat. Ga mer er toch eens in verdiepen. Bedankt voor de tip!

    @ Lieve Sucre, jou opstekertjes helpen echt altijd zo. Aan de andere kant vind ik het voor jou zo vervelend hoe het allemaal is gelopen. Ik kan me voorstellen dat je je niet echt goed voelt. Als je net getrouwd bent moet je eigenlijk zorgeloos kunnen genieten, dit is zo'n vervelende domper. Ben jij nog niet ongi geworden? Het zal nu toch echt snel een keer komen en dan gaan we er weer goed tegenaan! Ik kan er wel goed over praten met mijn vriend, maar hij is heel nuchter en ik heb het idee dat hij het even vervelend vind en het dan zo weer uit zijn hoofd zet. Hij zegt ook tegen mij dat ikme niet zo druk moet maken en. Tja...wat moeten we er dan aan doen. Hoe drukker ik me ga maken en hoe meer ik me bezig ga houden met mijn eisprong, hoe minder zin hij krijgt om te klussen omdat het dan een "verplicht nummertje"is. Dus mijn zorgen houd ik maar wel zo veel mogelijk voor me. Kunnen jullie er samen goed over praten? Weer bedankt voor je opbeurende verhaal en jij een dikke knuffel terug!

    Iedereen bedankt voor de antwoorden en ook voor iedereen snel een babytje gewenst, zodat we lekker verder kunnen beppen in en zwanger topic!

    LIefs Luna1
     
  19. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    @ tirtilisko, bedankt voor je oppepper. en gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar lekker van!
     
  20. dree

    dree Nieuw lid

    3 sep 2008
    1
    0
    0
    Gelderland
    Hey Luna,

    Ik zit vandaag op dag 2 van ronde 7. Ik weet precies wat je bedoelt! WAAROM duurd het zo lang? Iedereen om mij heen lijkt wel in ronde 1 of 2 al zwanger te worden!

    pfffffff.....
     

Deel Deze Pagina