Hallo dames, Ik las erover dat je hart sneller gaat kloppen ivm de aanmaak van extra bloed. Maar begint het zo vroeg al? Ik heb geen hart problemen, maar die van mij klopt dus echt sneller dan normaal.
Ja, ik word er echt gek van! Hoor hem de hele dag in mijn oor. Als ik de trap op gelopen ben is het echt sneltreinvaart!
Zo vroeg bij week 13 is niet normaal. Pas vanaf de 20e week ga je meer bloed aanmaken. Ik had er vanaf week 7 al last van tot ongeveer 16, toen aantal weken ging het goed en na week 22 weer hartkloppingen. Mijn VK wilde dat ik naar de huisarts ging. Zij heeft hartfilmpje gemaakt en ik heb 3 dagen een kastje gedragen waarmee ik opnames kon maken als m'n hart snel klopt. Daarop was allemaal niks raars te zien. Na de zwangerschap zou het gewoon weer over moeten zijn. Ik hoop het maar want het houdt mij altijd uit m'n slaap/rust. Het hoort er dus bij, alleen zo vroeg al niet.
Ik kreeg het ook al zo vroeg. Je lichaam werkt wat harder om alles op peil te houden, ook je energie.
130 lijkt me wel erg snel voor jouw termijn. Als je dit vaak hebt, zou ik toch even langs je HA gaan. Ik moest bij ongeveer 20 weken bij mn HA zijn (voor iets banaals) en had toen zelf een hartsalg van rond de 120. Hij twijfelde hier al over en had me bijna na het ziekenhuis gestuurd. Twee dagen later lag mn hartslag echter een stuk lager, waardoor ik niet naar het ZH hoefde. Gezien de reactie van mijn HA bij 120 bij mijn termijn, zou ik er dus niet zonder meer vanuit gaan dat 130 bij jouw termijn normaal is.
Ik hoor mijn hart al vanaf jongs af aan in mijn oren. Maar heb ook een hartritmestoornis, dus daar kan het ook aan liggen. Soms is mijn hart ook even een sneltrein, maar dat zakt ook meestal wel snel weer af Ben voor mijn zwangerschap bij de cardioloog geweest en heb daar heb ik ook een kastje gedragen. Ze kon niets ontdekken waardoor ik niet zwanger zou kunnen worden, maar wilde mij bij 3, 6 en 9 maanden weer zien voor een kastje om in de gaten te worden gehouden.