Succes maandag erg spannend allemaal. Moet je nog in het ziekenhuis blijven dan? Mijn kleine zat m et 35 weken op 2000 gram dus iets groter ik moet maandag weer. De kleine beweegt goed dus zoalang dat gebeurd is het goed. De hartslag is wel steeds 130 volgens de gyn goed maar vind het wel laag. Ben benieuwd hoor je er snel weer boven op bent en ik hoop je nog wil reageren op deze topic want ik ben benieuwd hoe het gegaan is met je kleine man. Heel veel succes! Lekker met de kerst met je kleine man op de bank. heerlijk zou ik ook wel willen hihi lekker eten en knuffelen
Ik wil zelf wel graag zo dicht mogelijk bij mijn mannetje zijn. En hij zal op de kinderafdeling komen te liggen. Thuis met hem op de bank met kerst zal waarschijnlijk niet gaan lukken. Maar wie weet de wonderen zijn de wereld nog niet uit !
Hoi Linda, Ik breek even in, heb wel eens met je geschreven bij de prematuurtjes. En ik wilde even weten hoe het met je gaat. Ik lees dat je maandag bent ingeleid. Heel veel succes en ik hoop heel erg dat het gewicht van je kindje een beetje meevalt. Groetjes, josie
spannend, Linda! Ik hoop dat het gewicht inderdaad meevalt. Waarschijnlijk zal je kindje in een couveuse komen en zullen er regelmatig bloedsuikers geprikt worden. Mijn ervaring is dat kleine kindjes altijd hebben moeten 'vechten' voor hun eten en dus goed eten (en vaak nog meer willen) dus wie weet mag je hem/haar al sneller mee naar huis nemen dan gepland. Bij ons in het ziekenhuis houden we een ontslaggewicht van 2000gr. aan, maar dat is overal weer anders. Heel veel succes!
hier morgen weer een groeiecho. vorige keer had de kleine een inhaalslag van een week gemaakt. dus geen 3,5 week maar 2,5 week achterstand. ik ben dan ook weer reuze benieuwd morgen. hier staat ook al vast dat ik ingeleid wordt met 38 weken, 37 weken vinden ze echt nog te vroeg. Ontslaggewicht in ons ziekenhuis weet ik niet. Wel weet ik dat mijn vorige ook dysmatuur was en wij maar 1 nachtje hebben moeten blijven. ze kwam zelf voor haar voedingen, was alert kon zich goed op temp. houden. Ik hoop dan ook dat deze dat ook allemaal kan, hoewel het nu winter is en toen was het zomer. we zien het wel, nog 4,5 week. morgen eerst maar eens de echo afwachten.
@lit; succes morgen met de echo, hopelijk heeft ze weer een inhaalslag gemaakt! @Linda; succes meid! Miek
gisteren weer de groeiecho gehad, wat een stom mens zeg!!! heb nog nooit zo'n hork gehad. maar goed dat ter zijde.... kleine heeft een achterstand van 3 weken (we begonnen met 3,5 week, toen 2,5 week en nu 3 weken). Op zich is dit erg positief volgens mijn gyn omdat ze natuurlijk die groeispurt heeft gehad. En een groeispurt houdt ze natuurlijk niet heel de zwangerschap aan. Dit betekent dat ze alsnog mooi een eigen lijn volgt en daar niet naar beneden van afwijkt maar juist wat naar boven. Als ze zich zo blijft ontwikkelen zal ze zeker de 2500 gram bij 40 weken halen en als het echt heeeeeeeeeeeeeel erg mee zit zal ze zelfs de 3000 gram halen, maar daar moeten we niet vanuit gaan omdat de placenta aan het einde van de zwangerschap minder gaat werken. heb ik net alle kleertjes in maatje 44 besteld..... hahaha hoop dat ze er straks nog in past mijn jongste woog met 39 weken 2600 gram, zij boog verder af na de 37 weken en waarschijnlijk zal dat deze keer ook gebeuren. Enig minput is wel...... als ze zo door blijft groeien is er geen er geen directe medische noodzaak om met 38 weken in te leiden... Ik zit namelijk verschrikkelijk met mijn bekken. Maar ja ik heb ook nog nooit een spontane bevalling gehad en zou dat graag eens mee willen maken. Als ze me maar niet over de 40 weken laten gaan omdat ik dat toch wel eng vind. goed nieuws dus! hoe is het met de rest?
direct weer controle, dus ben benieuwd hoe die frummel van ons qua gewicht weer zit. De laatste keer was het een kleine 2500 gr, dus daar doen we het voor...