zwanger maar in de war

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sabrinadeheks, 13 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    #1 sabrinadeheks, 13 dec 2018
    Laatst bewerkt: 13 dec 2018
    Dag dames,

Op 8 december zou ik mijn NOD hebben maar ik begon al op 5 december te bloeden. Ik dacht er niets anders van dan dat het helaas niet gelukt was. Behoorlijk hevige bloeding gehad met veel helder bloed. De bloeding verliep anders dan mijn normale menstruatie maar ik dacht eventueel aan een VK.

Door een of andere ingeving heb ik een uur geleden ''voor de lol' een testje gedaan en tot mijn grote verbazing knetterpositief. Gelijk ook nog de CB digital gedaan en die gaf 2-3 weken aan. Kan iemand dit verklaren? Ik snap er namelijk he-le-maal niks meer van. Veel bloed verloren en toch zwanger?! Kan het een tweeling geweest zijn en dat ik er eentje ben verloren?

Ik durf nog niet blij te zijn want ik begrijp er eventjes niks meer van!

Edit: het bloeden is inmiddels gestopt en nergens last meer van. Met een VK zou ik nu nooit een positieve test kunnen hebben toch? Omdat het vruchtje dan niet tot nauwelijks HCG produceert, in ieder geval niet genoeg voor een positieve test.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik denk dat 5 dec. een innestelingsbloeding is geweest.
    Denk dat je nu +/- 5 weken zwanger zal zijn.

3. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ja morgen 5 weken als ik echt zwanger blijk te zijn. Maar, ik heb echt heel veel bloed verloren... Een innesteling zou toch niet zoveel bloed moeten veroorzaken? En het duurde een week.

4. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Heb je al een echo gehad?
    Een positieve knaltest kun je zelfs 4 weken na een miskraam nog krijgen vertelde de vk mij....

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb bij beide zwangerschappen op mijn NOD gebloed.... en bij de jongste ook nog eens 3 keer rond de 7/8 weken. En toen bloede ik echt heftig! Beide zwangerschappen zijn voorspoedig verlopen....

Ik zou de VK bellen en het overleggen. Een echo heeft nu weinig zin maar over een week of 2/3 wel. Tot die tijd is het even afwachten. Bij bloedverlies heb je 50/50 kans!

6. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Nee nog geen echo gehad! Kwam er pas net achter dat de test positief was. Ik vind het zo vreemd omdat ik al dat bloed begon te verliezen op dag 23 van de cyclus en ik heb normaal een cyclus van 28 dagen. Ik dacht dus aan eventuele VK maar in zo'n vroeg stadium heb je nooit genoeg HCG in je urine/bloed om 2 weken later nog een hele positieve test te hebben omdat ie nooit positief geweest zou zijn op dag 23 toen ik begon te bloeden.

7. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Dankje voor je reactie! Ik ga morgen sowieso bellen. Hopelijk is dit toch een mooie plakker en was het allemaal onschuldig.

8. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik denk ook innestelingsbloeding. Het kan best dat het vruchtje een flinke ader heeft geraakt bij het innestellen. Aan miskramen zo vroeg kun je echt nog niet denken. Dan zou het een mislukte innesteling zijn geweest, dus nog niet eens goed ingenesteld, dus nu weinig hcg en geen knetterpositieve test. Bij mijn eerste zwangerschap dacht ik ook gewoon ongesteld te zijn geworden, ik bloedde ook heftig. Maar het duurde maar een dag en dat vond ik zo raar. Ze Is nu bijna 3 en een heerlijke actieveling. Bij de tweede zwangerschap geen bloeding gehad en ook de innesteling niet gevoeld.

Knalpositief is knalpositief. Gefeliciteerd!

9. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Gewoon bellen, waarschijnlijk krijg je dan volgende week ofzo wel een echo... welkom op t wachtbankje van onzekerheid!

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Mila27 jij had toch ook lang bloedverlies?

11. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik had 4/5 dagen last van bruinverlies met soms wat rood... maar niet veel..

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Mijn moeder had destijds 'gewoon' menstruaties toen ze zwanger was van mn broer. Destijds (40 jaar geleden) waren de hcg testen ook nog een beetje zo zo en ze testte elke keer negatief en met die bloedingen werd ze feitelijk gewoon voor gek verklaard.

Uiteindelijk na 3-4 maanden pas een positieve test via moeders voor moeders. Voor iets wat ze van begin af aan al aan dr slootwater aanvoelde. Bij mij en mn andere broer totaal andere situatie.

Dus helemaal onbekend klinkt bloedingen icm zwanger zijn mij niet en hoeft ook zeker niet verkeerd te wezen als is t vaak wel t eerste waar je aan denkt. Daarom vanuit hier ook een succesverhaal voor je.

13. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Bij een vroege miskraam verlies je echt niet zoveel bloed hoor. Helemaal niet als je nog voor je nod zit. Dan ben je gewoon ongesteld. Bij een innesteling daarentegen kan dat wel. Ik denk dat je een bloeding daarvan hebt gehad. Ik zou maandag de vk bellen en leg je het ff uit. Grote kans dat je over een week of 2 wel voor een echo mag.

14. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ik mag inderdaad over 2 weken voor een echo komen! Verloskundige kon het niet perse verklaren maar ze vond het nou ook weer niet het vreemdste wat ze ooit had gehoord. We komen er in ieder geval nooit meer achter. Ik hoop dat het goed zit en dat ik over 2 weken een mooi hartje zie kloppen.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Echo al gehad?

16. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Echo gehad en helaas geen goed nieuws 1 dag voor kerst, namelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het heeft me bijna mijn leven gekost. Zit nu nog met een enorme nasleep. Ben er behoorlijk kapot van allemaal.

17. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Kan ik me goed voorstellen. Jeetje zeg. Waarom kon je niet eerder terecht?

18. sabrinadeheks

8 nov 2018
    12
    1
    3
    Vrouw
    Ik had meerdere keren met de verloskundige gebeld maar ze deed het af als ''het hoort erbij''. Maar toen kwam ik daar en een halfuur later lag ik al in het ziekenhuis...Behoorlijke inschattingsfout dus.

19. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Woow wat erg voor je! Wat vreselijk om mee te maken !!’ Hele dikke knuffel! En hopelijk knap je snel op!
    Ik vind het wel heeel erg ! Je hebt zelf op aandringen uiteindeljk een echo gekregen of begrijp ik het verkeerd?

20. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    Sorry dit bericht had ik ( nog) niet gelezen..
    JA dus! Vreselijk djt!

Deel Deze Pagina