Hoe zit het met je privacy op facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb mijn man even ontvriend op facebook, omdat ik wel benieuwd was hoe niet-vrienden mijn profiel zien en of het daadwerkelijk goed afgeschermd is. Nu zag ik dus dat niet-vrienden meer zien als ik had verwacht. Ze kunnen zien wie mijn vrienden zijn, een paar foto's waren openbaar (kennelijk, heb ze gelijk voor alleen vrienden aangeklikt) en de info pagina is dus zichtbaar en op het prikbord is geloof ik te zien op wie ik reageer en met wie ik vrienden ben geworden. Maar ik wil overal een slotje op. Iemand die geen vrienden met mij is, gaat het geen zak aan wat er op mijn fb gebeurd.

Ik heb bij privacy-instellingen bekeken en ik heb toch alles aangeklikt naar mijn idee om helemaal afgeschermt te zijn, en toch ben ik dat kennelijk niet. Rara hoe kan dit?

(Ik voeg mijn man pas weer toe totdat ik zie dat het probleem voor elkaar is.) ;)

Misschien trouwens voor jullie ook een ideetje om je partner even te verwijderen zodat je bij elkaar kan zien hoe je afgeschermd bent.

2. Volgens mij kan je niet alles uitzetten, bepaalde dingetjes blijf je zien.

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    je hoeft je man niet te ontvrienden hoor.
    Als je de tijdlijn gebruikt van facebook kan je ook rechts boven in op de balk van activiteitenlogboek, klikken op het meest rechtse driehoekje en daar klikken dan op weergeven als...

Dan zie je hoe niet vrienden jouw pagina zien. Verder kan je dan een willekeurige vriend invoeren en dan zie je hoe hij/zij jouw pagina ziet. Zo kan je bijvoorbeeld zien als je bepaalde berichten voor bepaalde mensen hebt afgeschermd.

Maar goed je kan volgens mij je profiel pagina niet afschermen....

4. loona123

loona123 Lid

21 okt 2010
    29
    0
    0
    Leiden
    Facebook heeft ook de mogelijkheid om te zien hoe vrienden en onbekenden jou profiel kunnen zien.

Je gaat naar je eigen profiel en in de rechterbovenhoek staat 'weergeven als'. Bij de privacy instellingen kan je dan aangeven wie wat mag zien.

5. singa

singa Niet meer actief

Ik heb hem beter afgeschermd dan jij Jel. Je ziet bij mij geen foto's en mijn prikbord is aardig leeg. Ik zal even kijken hoe ik hem heb staan.

6. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden.

Mowtom, ik gebruik niet de tijdlijn. Vind die ook helemaal niet fijn, snap er niks van als ik dat bij anderen zie. En las ook ergens dat je dan niet meer terugkan als je eenmaal de tijdlijn had. Dus neem die stap nog niet.

Loona123, oh dat wist ik niet. ;-> Heb mijn mannetje direct weer toegevoegd. :D En ik ga er nog even mee bezig met de privacy.

Singa, dankjewel voor het kijken. Ik ben benieuwd wat ik dan niet aangekruist heb.

7. singa

singa Niet meer actief

Heb je alles zo afgeschermd zodat alleen vrienden dit kunnen zien?

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ja dat heb ik.

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Er zit ook zo'n link op je facebook die je kan aanklikken.Kan je precies zien hoe het er voor vrienden ( en niet vrienden ) uit ziet. Hier is alleen mijn naam,woonplaats, profielfoto en omslag ( werk met tijdlijn ) zichtbaar. De rest staat allemaal alleen zichtbaar voor vrienden.

10. singa

singa Niet meer actief

hmm vreemd. bij mij zie je dan helemaal niks. heb je al eens gekeken zoals loona123 aangeeft? Dus op je profiel weergeven als aanklikken?

11. Jel

Jel Niet meer actief

Raden jullie mij aan om toch voor die tijdlijn te gaan, zodat ik toch beter afgeschermd ben? Of maakt het niet uit of je de tijdlijn of de 'normale' hebt?

12. Jel

Jel Niet meer actief

Ja dat heb ik gedaan en ik zie nu inmiddels alle profielfoto's die ik ooit gehad heb bij 'foto's', op mijn prikbord is niks meer zichtbaar, behalve dat ik mijn profielfoto ene keer heb veranderd en een vraag die ik beantwoord heb. Verder zie je nog die rij foto's bovenaan. Maar ik vind het nog niet genoeg. :(

13. Sherry

Sherry Niet meer actief

Hou er rekening mee dat je zo nu en dan even kijk. Het is namelijk zo dat wanneer fb veranderingen doorvoert sommige dingen weer openbaar zijn!

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb geen tijdlijn en heb als volgt:

ga naar privacyinstellingen en klik 'aangepast' bij je standaardprivacy bepalen.
    Je kunt hier verschillende opties kiezen. Ik heb nu toevallig alles in lijsten staan maar je kunt er ook voor kiezen om enkel zichtbaar te maken voor vrienden.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb net ook even gegeken,ben op zich wel tevreden over hoeveel er zichtbaar is op mijn profiel.
    Je ziet wel dat ik uit Groningen kom maar verder geen informatie.

16. Jel

Jel Niet meer actief

Het is gelukt en ik zie dat ik nu helemaal anoniem ben. :D
    Nu de facebook van mijn man even afschermen...

17. Jel

Jel Niet meer actief

Zelfs mijn woonplaats zie je ook niet.

18. singa

singa Niet meer actief

Bij mij zie je alleen de huidige profielfoto en verder geen foto's. maar ik kan niet vinden hoe je nu specifiek de foto's afschermt.

19. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    fijn! hou je er wel rekening mee dat ze elke paar dagen/ weken weer wat veranderen waardoor je weer te zien bent voor andere... zijn ze erg geniepig in bij fb dus goed in de gaten houden (ik checkte het 1x per week, maar ben nu off gegaan)

succes :)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Volgens mij was dat het enige waarvan ik dacht ach gun mensen nog wel even het plezier om te weten waar ik woon:p.

Super dat het gelukt is. Wist je dat je zelfs als je een prikbordbericht plaats je kunt bepalen wie deze kunnen zien?

Deel Deze Pagina