hihi, ik open dat topic ook niet! ik ben al behoorlijk fors, en bij de eerste 25kg aangekomen, nu bij de 2e tot nu toe nog maar 4kg, terwijl ik bij de eerste fulltime zwaar werk deed, en nu meer snoep..... geen pijl op te trekken! zolang je zelf weet dat je gezond eet en drinkt, no worries!
Bij de eerste ging ik van 63 naar 83 (en dat was pas met 31 wk!) en bij de tweede ging ik van 60 naar 84 (bij 40 weken). Behoorlijke getallen dus. Het meeste is er weer af, blijf nu op zo'n 66 kg steken, wat prima is bij een lengte van 1.72. Alleen jammer dat een beetje slapjes is
Ik kwam ruim 20 kg aan bij m'n eerste. Ik ging van 68 naar 90. Erg deprimerend. En vanzelf eraf was ook niet het geval, heb echt moeten vechten om terug te komen op 73 kg. Nu ben ik weer zwanger en tot nu toe nog niet aangekomen... ben benieuwd waar ik op ga eindigen maar hoop niet zo hoog.
Hallo Ik kwam 30 kilo aan in mijn eerste zwangerschap (van 66 naar 96)! Binnen 4 maanden was ik alles weer kwijt en na een half jaar onder mijn gewicht. Ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan. Mijn baby is kerngezond geboren met een gewicht boven het gemiddelde. Ik zou je er niet al te druk om maken, dat kun je na de zwangerschap eventueel wel weer doen.
Hier ook best veel...zat met 25 weken op 12 kilo... Nouja ik hoop dat ik na de bevalling weer een beetje op gewicht ben en daarnaast hoop ik dat ik volhou om te sporten!
hey hey.. Ik ben inmiddels al bevallen, dochtertje is bijna 4 maanden maar ik was ook 25 kilo aangekomen .. En bij mij kwam het niet door het snoepen en snaaien, ik at gewoon normaal en best gezond (al zeg ik hetzelf) Tja en nu is het de strijd het er weer af te krijgen!! Pff.. pas nog steeds niet in mijn kleding van voor de zwangerschap ! Je bent dus echt niet de enige hihi
Hier ook super veel aangekomen bij mijn zwangerschappen!! 1ste van 57 kilo 88 kilo, ( 31 kilo aangekomen en dat was met 36 weken)..heb toen niet meer gewogen omdat ik het verschrikkelijk vond.:x 2e zwangerschap 23 kilo aangekomen. 3e zwangerschap 18 kilo. En ook ik at gewoon een boterham extra en veel fruit enz... Dus wil echt niet zeggen dat als je veel vettigheid eet of meer snoept dat het dan daar aan ligt. Ik denk maar zo: als ons kindje maar gezond is en alles goed gaat mag ik al heel dankbaar zijn. En mama met een kilotje meer mag gezien worden!!!
Ik pik even in: Ik ben komend weekend 20 weken ver en ben nu tussen 5,50kg en 6kg bijgekomen, plots is er dan een kilo bij en denk ik 'huh' Mijn collega (die 3weken verder is) is nu 5,50kg bijgekomen dus denk ik soms ook dat ik dikker ben of word ofzo... Maar aan de andere kant, elke zwangerschap is anders, elke baby is anders, elk moederlichaam is anders... Je moet je toch geen zorgen maken. Een vriendin van mij is 30kg bijgekomen tijdens haar zwangerschap omdat ze zoveel en ongezond at (frieten, pita, lasagna, etc...) gedurende haar hele zwangerschap. Nooit fruit of eens een bord groentjes, of gewoon brood ofzo... Tja dan vind ik wel dat je slecht bezig bent en dat je gewoon 'dik' wordt. Maar als je lekker gezond eet en blijft eten dan ben je gewoon gezond zwanger hoor en de kilo's, tja, die gaan wel weer hopelijk
Ik was ook 22kg aangekomen.3 dagen na de bevalling durfde ik weer op de weegschaal en was al 10,3 kg kwijt aan kind,vocht etc! Ikke blij!
Oh heerlijk dit. Ik ben inmiddels al lang en breed bevallen (zoontje is 6 maanden nu), maar ik ben ook flink aangekomen. 25 kg, en ik ging ook de 100kg grens over. Verschrikkelijk vond ik dat, die 100 kg grens... ik ben lang (1.82) en weeg normaal gesproken ongeveer 78 kg. niet superslank maar ben er gelukkig mee. Helaas zijn er wel wat kilootjes blijven plakken. Ik kom niet meer onder de 80.. en dat was wel mijn streven. Bleeeeeh.... zit nu rond de 83 en kom er niet meer vanaf. Hopelijk komt het nog.
Ik ben twee keer meer dan gemiddeld aangekomen, 1e keer ruim 20 kilo, 2e keer 16 kilo. En das best veel op een lengte van 1.65 Maar dan het goede nieuws, het was er beide keren voor het einde van mijn verlof weer af (zondewr dieeten of sporten), het hoeft dus niet perse te betekenen dat het ook allemaal blijft plakken.
Dames! ik was van 58 naar 84 !!!!!!!!!!!!!! eerste 2 weken vocht 9 kilo kwijt daarna moest ik voor de bv blijven eten want de kleine at mij op! toen nog 8 kwijt vanzelf nu met dieet 3,5 in een maand weeg nu 63,5 komt vanzelf goed! helpt dit bericht ook? hihi
Ik ook al bevallen maar begonnen op 51 kilo ruim 24 aangekomen. Na 6 mnd weer in m'n eigen broeken en terug op 51. En niks geen diëten, en dan heb ik zelfs wel extra gesnoept! Ja hoogzwanger in december en niet snoepen gaat gewoon niet.. Ik ben van mening dat het verschillende oorzaken heeft hoeveel je aankomt. De vk vertelde mij bij de intake al dat ik min 17 kilo aan ging komen omdat ik een laag BMI heb. Je lichaam gaat hamsteren voor slechtere tijden. Je moet reserves hebben. Daarnaast heeft je hormoonhuishouding (of het gebrek daaraan) veel invloed op je gewicht. Dit veroorzaakt ook vaak dat de meeste vrouwen na de bevalling een tijdje niets meer verliezen van hun extra gewicht, ik had hier ook even last van, toen mijn uk 4mnd was begon ik ineens af te vallen. Daarvoor geen gram extra meer, en ik deed toch echt niets anders als daarvoor.. Kom op meiden, komt echt wel goed!!
Bij de 1e ben ik 22 kilo aangekomen en uiteindelijk ook weer kwijt geraakt. Weet niet precies hoe lang dat geduurd heeft, maar toch wel een maand of 9 voordat ik echt alles kwijt was. Bij de 2e ben ik weer ruim 20 kilo aangekomen en ik heb nu nog zo'n 6 kilo te gaan. Ik ben echt weken blijven hangen op hetzelfde gewicht maar afgelopen week was er weer ineens een kilo vanaf Mijn 'normale' gewicht is trouwens 61/62 kilo bij een lengte van 1.78 cm dus normaal ben ik wel vrij slank.
Zo blij met dit topic. Ben begonnen met ivf in februari. Tijdens de eerste poging 5 kilo aangekomen. 2 maanden pauze en lijnen niets deraf. Poging nr 2 nu 8 weken zwanger en in die tijd weer 5 kilo aangekomen. Ben 1.65 en woog voordien 65 kilo en nu dus 74.5kg. En ik denk dat het nog wel meer wordt. Eet gezonde dingen maar wel meer. Pff we zien wel waar het schip strandt..
klopt vaak idd dat slanke dames veel aankomen. was altijd op mijn lijn aan t letten nu 'moest' ik mijn eetpatroon wel aanpassen en mijn lichaam sloeg alles op
Hier ook bij 32 weken 16kg aangekomen (en ben ook maar 1,63). Kreeg toen ook nog eens een uitbrander van de vervangende gyn omdat ik in 1 week 3 kilo aangekomen was (was in de week van die hittegolf van 36 graden). En in totaal al bijna 20kg en dat was echt VEEL te veel. Kreeg er daarna ook nog eens een hardhandig inwendig onderzoek overheen. Die uitbrander heeft me toen behoorlijk van slag gemaakt. Ik was voor mijn zwangerschap wel goed afgevallen (Bewust), maar gewicht is bij mij altijd wel een heel gevoelig punt. Ik kwam gewoon jankend thuis van de controle! Ben blij dat het niet mijn gyn was en hoop haar met de bevalling niet tegen te komen. Ik eet/snoep op zich ook niet meer als anders. Het gaat wel een beetje in vlagen bij mij. Reëel gezien dacht ik dat het toen wel vocht zou zijn, maar je ziet bij mij geen dikke voeten oid. Hoewel mijn benen soms wel pijnlijk zijn. Nu staat het gelukkig even redelijk stabiel. En na de bevalling ga ik heel erg mijn best doen om het er weer af te krijgen.