Heh bah, één van mijn oma's heeft zojuist te horen gekregen dat ze K heeft. Baarmoederslijmvlies K om precies te zijn. Noem mij nu maar een leek, maar daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Ben dan ook benieuwd of hier dames zijn die er meer vanaf weten. Aangezien er geen tumoren te zijn waren op de echo of iets dergelijks (ze zijn er achter gekomen nadat er slijmvlies is onderzocht).
Bijna alle kanker in de baarmoeder begint in de baarmoederslijmvlies. Drm is een uitstrijkje ook zo belangrijk. Dit kan uitgroeien in een tumor die later zichtbaar wordt in de baarmoeder, eileider, eierstokken of baarmoederhals. Het is eigenlijk het begin stadium Sterkte
Ja, maar baarmoederkanker en baarmoederhalskanker zijn weer twee verschillende ziekten. Ookal onstaan ze beiden in de bm zelf. Hoop dat het een vroeg stadium is, zou natuurlijk het beste scenario zijn. Sowieso word waarschijnlijk haar bm verwijderd.
Klopt ook. Zijn 2 totaal verschillende soorten. Beginnen alleen bijde in het slijmvlies. Hoogwaarschijnlijk wordt idd de baarmoeder verwijderd, krijgt ze petscan om te zien of er iets zit in het rest van het lichaam en indien nodig bestraling en/ of chemo
Ja inderdaad. Dat sowieso, de PETscan en chemo zullen er ook wel bijkomen. Logisch natuurlijk! Hoop maar dat ze er gewoon vroeg bij is. Ben gelijk benauwd of de twee keertjes (een half jaar geleden) dat ik tussentijds bloed verloor. Al was het bij mijn oma wel duidelijk.