Hallo dames, Ik heb zo een ontzettende kiespijn maar de tandarts wil niks doen omdat morgen de inleiding gepland staat. Nu had ik een recept van mijn gyn meegekregen voor Tramadol 50 mg voor als het echt niet gaat. Liever niet als wel. Omdat ik het eerst wilde proberen zonder heb ik net per ongeluk 2x aspirine APC ingenomen. En nu lees ik dat het niet mag. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik zou even bellen naar het ziekenhuis. Tramadol zou ik niet nemen. Mag niet tijdens zwangerschap of zwanger willen worden. En heeft vaak de bijwerking dat je er erg misselijk en duizelig van wordt. Slik het zelf voor reuma. Geen fijn middel. Succes morgen met de inleiding en bevalling
Ik heb gebeld.. kon voor 1x geen kwaad als ik het maar niet blijf gebruiken. Pff opluchting. Ik pak nu helemaal niets meer. Loop wel ff door met kiespijn. Thnx dames word wel spannend nu.
Gewone paracetamol mag je volgens mij wel hebben. Maar altijd even in overleg als je je er niet zeker bij voelt!
Ik heb mijn hele zwangerschap aspirine ingenomen dagelijks. Wel maar 80 miligram per dag. Maar zou je er dus absoluut niet druk om maken.
Mijn tandarts wou toen ook niks aan mijn kiespijn doen toen ik hoog hoogzwanger was. Succes met de kiespijn en met de bevalling morgen!
Ik moet juist preventief aspirine slikken om bloedvaten wijd te houden, dagelijks tot 4 weken voor geboorte.... dus lijkt me geen probleem
Ja helaas moet ik het met kiespijn gaan doen. Stomme tandartsen. Maargoed ik neem aan dat ik wel ergere pijn kan verwachten, dat zal de kiespijn misschien overheersen. Ik hoop gauw naar de tandarts te kunnen!
Je mag gewoon paracetamol nemen tijdens de zwangerschap. Andere pijnstilling wordt afgeraden, waaronder aspirine, maar paracetamol kan geen kwaad. Als je nog steeds last hebt van je kies, zou ik daarop overstappen.
De tramadol is voorgeschreven door de gyn... ik neem toch aan dat die weet dat ze zwanger is Farmacotherapeutisch kompas zegt ook niet dat het helemaal niet mag. Alleen onder voorwaarden.
Om deze reden zou ik morgen wel even melden dat je aspirine gehad hebt. Verder zou ik me er niet heel druk om maken.
Aspirine is een bloedverdunner, en dat effect werkt enkele dagen door dus ik zou het wel even melden met je inleiding morgen. Stel dat ze dan onverhoopt een keizersnede of ruggenprik of zo zouden moeten doen dan kan de aneshtesist eventueel nog stolling corrigeren. Succes!