wat zijn je rechten met kopen via internet

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    als de adverteerder zich niet aan de algemene voorwaarden houd van de site zoals een ander bouwjaar dan in werkelijkheid van een auto, wat zijn dan je rechten na aankoop?

mvg nickyz

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Zo ver ik weet kun je van een koop via internet alsnog afzien, maar dat moet binnen 7 dagen gebeuren. Je hebt dus een bedenkperiode van 7 dagen.
    Bovendien heb je niet gekregen wat je was toegezegd bij de aankoop, want het bouwjaar is anders dus wellicht kun je je nog op wanprestatie beroepen en de koop laten ontbinden.

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

nou dat ligt er maar net aan of je het in de winkel heb gekocht of particulier van een particulier tja is het heel jammer maar dan heb je niet goed gekeken kan je wel een hele rechtzaak van maken maar of je het wint is uiteindelijk een tweede

bij een winkel zijn ze verplicht jou te geven waar je betaald voor heb

groetjes nathalie

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    bouwjaar heb je gewoon pech gehad want dat had je zelf na kunnen gaan via de RDW of het kentekenbewijs.

mankementen kan je de koop ongedaan maken.

Maar volgens mij kan een mondelinge of schriftelijke overeenkomst altijd nog afgebroken worden op bepaalde voorwaarden, ik ga even voor je zoeken.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ònline aankopen doen van een ondernemer geeft je het recht binnen 7 dagen te bedenken. alleen de retourzendkosten zijn dan voor eigen rekening. heb zelf een webwinkel, dat MOET verplicht in de voorwaarden staan!

online aankopen doen van een particulier heb ik geen verstand van.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als je iets van iemand koopt en het blijkt niet te zijn wat je dacht te kopen, heb je volgens mij altijd recht op geld terug. Dus als je een auto koopt uit 1999 maar hij blijkt uit 1998, dan ben je dus misleid. Maar in dit geval kun je beter het kenteken invullen bij http://www.rdw.nl en je weet het.

Maar lees een eventuele site goed door. Kan zijn dat er een disclaimer bij staat.

"Als een product niet voldoet aan de verwachtingen die u ervan mag hebben, is de verkoper daarvoor aansprakelijk. U hebt namelijk met hem een koopovereenkomst gesloten en dat houdt in dat hij wettelijk verplicht is u een deugdelijk product te leveren."
    http://www.consuwijzer.nl

7. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hij heeft een kvk nummer dus is een bedrijf. ik sta volledig in mijn recht want er is sprake van dwaling!

bedankt voor de reacties

8. Chantal1226

Chantal1226 Nieuw lid

9 okt 2008
    3
    0
    0
    Verkoopster
    Schiedam
    als je iets hebt gekocht via het internet, waar op een pagina staat met informatie over het artikel die niet klopt dan heb je 30 dagen na ontdekking van de foute gegevens de tijd om het artikel terug te geven of ter compensatie 15 % van het bedrag.

Deel Deze Pagina