Miskraam, kans groot?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Druif2008, Nov 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Ik lees hier op het forum best veel meiden die helaas een miskraam hebben gehad en soms zelfs meerdere miskramen.
    Ik weet dat de kans op een miskraam aanwezig is maar in mijn omgeving hoor ik er nooit veel over. Dat kan natuurlijk omdat mensen daar niet graag over spreken, maar ik vraag me nu dus af: moet je er nu eigenlijk vanuit gaan dat als je voor het eerst zwanger raakt dat het risico op een miskraam groot is?

Weet iemand een website waarover hier meer staat? Bijvoorbeeld wanneer de kans op het krijgen van een miskraam wordt verkleind (zeg maar hoe je dat zelf kan verminderen). Of is het altijd maar afwachten en hopen dat het je niet overkomt?

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Volgens mij is het volgens de statistieken zo dat 10% van de (prille) zwangerschappen helaas uitmond in een miskraam (correct me if i'm wrong). Naarmate je ouder bent, neemt deze kans toe.

Hier kun je veel info vinden: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=40

Maar onthou dat de kans op een goede zwangerschap altijd nog veel groter is he!

3. Col82

Col82 Actief lid

Aug 22, 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Heb zelf in augustus een miskraam gehad. Mij is toen verteld dat ongeveer 1 op de 4 of 5 vrouwen een miskraam meemaken. Best veel dus.
    Maar volgens mij moet je er echt niet vanuit gaan dat het gelijk mis gaat als je voor de 1e keer zwanger bent. Er zijn nog altijd meer vrouwen waarbij het goed gaat, dan dat het fout loopt.
    Bij mij is toen gelijk gezegd dat we het niet hadden kunnen voorkomen. Er is al iets fout gegaan in de aanleg. Volgens mij is dat in de meeste gevallen zo.
    Hoop dat je snel zwanger mag raken. Probeer er van te genieten als het zover is.

4. Druif2008

Druif2008 Actief lid

Aug 16, 2008
    287
    1
    0
    Dank voor jullie reacties en voor de link. De link is erg informatief.
    Ik weet dat je er natuurlijk niet vanuit moet gaan maar ik kan nog al snel paniekerig zijn :) Ben nog niet eens zwanger! :rolleyes:

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Volgens mij raken veel vrouwen in de war door die statistieken. Elke zwangerschap is er een kans van 10% dat het mis gaat (en inderdaad, 90% kans dat het goed gaat). Maar aangezien veel vrouwen meer dan 1 keer zwanger raken in hun leven, is er die kans van 1 op 4 of 5 dat een vrouw te maken krijgt met een miskraam.

En volgens mij gaat het dan ook nog eens alleen om zwangerschappen/miskramen die worden opgemerkt, dus na de NOD, en niet om vruchtjes die worden afgestoten als ware het een menstruatie want dan liggen die kansen stukken hoger (maar merk je het niet).

6. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ja, mijn gynaecoloog zei ook 1 op de 5.

Share This Page