Hoe ontdooien?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ma2Be, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik heb al een noemenswaardige hoeveelheid melk ingevroren, van maar liefst 2 containers van Avent Via met elk 125cc :)

Daar zit ook zo'n handige adapter bij, voor op de kolf en voor het speentje.

Alleen, die containers passen niet in mijn flessenwarmer. Ik kan er dus niet de fles mee geven.

Hoe kan ik ze het beste weer ontdooien?
    Moet ik ze eerst ontdooien in de koelkast? Of mag dat ook au bain marie?

Volgende week gaan we voor het eerst een avondje uit eten en gaat Anne naar Oma. Voor geval van nood wilde ik dus zo'n ding meegeven namelijk, met gebruiksaanwijzing. Sanp alleen zelf nog niet helemaal hoe t werkt :)

Hoe doen jullie dat? Tips?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zet ze in de koelkast om te ontdooien en dan voor ik het wil gebruiken in een pannetje warm water, zodat de kou eraf is (niet heet dus) en dan geef ik het.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Idd in de koelkast ontdooien, overigens niet in de deur bewaren.
    Wel ruim van te voren uit de diepvriezer halen want het ontdooit niet snel in de koelkast !
    Als je eens snel moet dan onder de kraan die je van koud naar warm draait.
    Ik gebruik helemaal geen flessenwarmer. Gewoon flesje/bakje met melk in een bakje met warm water.

4. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik zet het in de koelkast en als het ontdooit is, doe ik het in een flesje en verwarm ik het in de flessenwarmer.
    het duurt ongeveer 10 uurtjes voordat het ontdooit is dus daar moet je wel rekening mee houden.
    en mocht je het niet nodig hebben dan zou ik wel het flesje geven ipv de borst want anders kan je de ontdooide melk weggooien en dat is zonde.
    moet je die voeding dus ff kolven en dan kan je dat weer in de vriezer zetten

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet melk altijd in de koelkast laten ontdooien. Pas als het helemaal ontdooid is mag het in de flessenwarmer. Ontdooid kun je het zo in een ander flesje gieten.

Deel Deze Pagina