Sinds een paar weken merk ik dat mijn hart af en toe een slag overslaat. Het doet niet zeer ofzo, maar ik vind het wel creepy Iemand nog meer last van? Ik voel me toch geruster als andere mensen het ook hebben
Ik heb er ook wel eens last van. Schijnt ermee te maken te hebben dat je hart meer bloed moet rond pompen als je zwanger bent en dat ie het daardoor zwaarder heeft. Is niks om je zorgen over te maken.
Ooo dat heb ik idd ook en dan schrik ik er ook wel van.. Heb het meestal als ik rustig in me bed lig.. me hart gaat dan heel erg te keer..
O gelukkig... Vervelend voor jullie, maar een geruststelling voor mij. Ik had het volgens mij al eens ergens ooit gelezen, maar ik hoor er nooit iemand over en dan ga ik toch weer twijfelen..
Ik heb het zelf ook. Het is heel vervelend en ongemakkelijk, maar het kan geen kwaad. Volgens mijn verloskundige kan het zelfs tegen het eind van de zwangerschap weer vanzelf overgaan of in elk geval minder worden.
ja heb hier ook wel eens last van.. je schrikt wel eventjes ja, maar het hoort erbij ik heb ook nu sneller last van hartkloppingen ook heel vervelend
Ik ook, vooral als ik de kleine voel draaien, dan doet mijn hart beetje gek, dan maakt het een sprongetje. Gevraagd bij de vlos, kan zijn dat de kleine dan op je hoofdslagader drukt en dat geeft even een vervelend gevoel...
Ik had ook last van hartkloppingen en overslaande slagen, bij mij vanwege een lage bloeddruk: dan heb je er vaak meer last van dan wanneer je bloeddruk normaal is. Vanaf een week of 28-30 stijgt je bloeddruk normaal gesproken en wordt het dus vanzelf minder. Het heeft dus idd allemaal te maken met het feit dat enerzijds je hart harder moet werken en bij lage bloeddruk gat dat nog wat extra op dan bij normale bloeddruk en dan mis je dus af en toe een slag... Niet iets om je zorgen over te maken, tenzij je het erg vaak op 1 dag hebt en je er bijvoorbeeld knalmisselijk van wordt. Wel altijd goed om even bij je VK te melden!
Ik heb hier van jongs af aan al last van, soms dagelijks en dan weer een hele tijd niet. Ik heb het al een keer aangekaart bij de huisarts, maar die zei dat het geen kwaad kon. Tijdens mijn zwangerschap werd het niet erger, ook niet minder trouwens. Ik heb het zowel in rust als wanneer ik druk ben. Het is idd wel een naar gevoel hoor.
Hallo, Ik heb het ook. Best eng ja, maar heeft bij mij te maken met te lage bloeddruk en doordat ik nu in het 2e trimester kom en mijn lijf harder moet rondpompen. Dus harder moet werken. Verpleegkundige gaf aan rustig aan te doen, niet snel opstaan etc en in bed op je linker zij liggen? Waarom, zo het niet weten precies, maar zal wel te maken hebben dat je hart links zit of zo. Succes het hoort erbij en gaat weer over als de zwangerschap vordert (tenminste dat zeiden ze tegen mij). X Jille
Dit las ik op de website van een verloskundigenpraktijk: "Hartkloppingen en kortademigheid Tijdens je zwangerschap neemt de hoeveelheid bloed in je lichaam met 25% toe. Vijf liter bloed wordt zes tot zes en een halve liter. Het hart moet harder werken om het bloed door het lichaam te pompen. Daarom slaat je hart ook sneller dan normaal, zon vijftien tot twintig keer extra per minuut. Door dit mechanisme en je hormonen kan je last krijgen van hartkloppingen. Je voelt dan je hart overslaan en soms ook onregelmatig kloppen, vaak gaat dit gepaard met een gejaagd gevoel. Cafeïne kan dit proces beïnvloeden. Dit is ongevaarlijk. In je zwangerschap zal je longinhoud minder worden omdat je middenrif wat omhoog komt. Dit veroorzaakt de kortademigheid. Ook deze kwaal is ongevaarlijk." http://www.indenbollebuik.nl
Ik dacht dat hartkloppingen iets anders was dan dat je hart een keer 'overslaat'? Als je hart een keer overslaat lijkt het net of je hart even niet klopt en daarna een dubbele slag, tenminste zo is het bij mij. Maar hoe hartkloppingen voelen zou ik niet weten.... T'is allebei niet fijn denk ik
Inderdaad heel vervelend. Ik heb het ook al jaren, heb er ook medicijnen voor. Toen ik 7 weken zwanger was (maar toen wist ik het niet, dacht dat ik gewoon weer te laat was met m'n menstruatie) kreeg ik extra last van hartkloppen. Ik meldde de huisarts dat ik hoopte dat ik zwanger was, maar omdat het 19 jaar lang niet was gelukt, zei hij: neem maar een pilletje extra en zet het van je af. Drie weken later heb ik toch een test gekocht, en was het toch waar! Intussen zat ik nog steeds met die dubbele dosering medicijnen, binnen drie dagen waren ze omgezet naar een veiliger soort. Gelukkig heeft Jesse er niets aan overgehouden, maar het was wel akelig om te weten dat hij de eerste tien weken deze medicijnen heeft 'meegeslikt'. Na een paar weken, toen ik eindelijk rustiger werd, zakten de hartkloppingen ook gelukkig. Maar bij sommige blijft het tot het einde toe, heb ik wel es gehoord. Gelukkig is het zelden ernstig.