Sinds 2 dagen spant mijn buik zo erg. Ik heb net het gevoel dat mijn huid gaat scheuren. Ik smeer 3 keer in met speciale olie maar helpt niet echt. Nog dames die dat gehad hebben?
Ik heb vaak 's avonds dat mijn buik zo opgeblazen is en wat trekkerig voelt. Ik smeer ook met olie, maar 1x per dag hoor! 3x smeren met olie, meer kun je er echt niet aan doen. Hopelijk gaat t niet scheuren bij je!
Smeren helpt om de huid soepel te houden. Helaas niet om striemen te voorkomen, Striemen ontstaan doordat het bindweefsel (onderhuids)scheurt. Maar het is inderdaad een heel vervelend gevoel en ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen...
lekker badje met amandelolie nemen (of andere goede huidolie) ik had dit spannen altijd vlak voordat er weer een streep bijkwam maar hoeft natuurlijk bij jou niet te gebeuren!
Haha je maakt me bang Imd. Ik heb tot nu toen nog geen strepen, ik gebruik olie van eucerin tegen huidstriemen. Laat ik maar hopen dat ik geen zebra word
Strepen krijg je, of je krijgt ze niet, daar helpt geen smeren tegen. Kan trouwens per zwangerschap ook nog weer verschillen. Met onze oudste zoons had ik beide keren ook striae. In de 20 tussenliggende jaren waren die helemaal verbleekt en heel lichtroze, je zag je amper nog. Toen ik vorig jaar weer zwanger werd, dacht ik: nu zullen ze wel weer heel donker worden of misschien komen er nog wel nieuwe bij. Maar niks hoor. Geen eentje bijgekregen en ook de oude werden niet donkerder of groter. Succes ermee. Natuurlijk hoop je er niet op, maar bedenk wel, als je ze krijgt, dat het een mooi doel is, toch?
Hoi, ik had (en heb) dat ook regelmatig, dat trekkerige gevoel. Goed smeren idd, maar daarnaast helpt het mij ook om op die momenten gewoon te gaan liggen en te zorgen dat je je buikwand ff rust geeft... Staan en zitten geeft een enorme (spier)spanning op je buik en huid, liggen en bijvoorbeeld even lekker in bad helpt erg om alles te laten ontspannen. Striae krijg je of niet, smeren helpt daar niet tegen, maar hoe soepeler je je huid houdt, hoe beter natuurlijk,