Beste verloskundige Ik heb een vraag ik heb al weken erge last van mijn rug. Ik loop hier voor nu bij de fysio , maar zij zegt dat het geen instabiliteit is Maar dat mijn bekkenbodum te soepel zijn. Is dit niet het zelfde als een bekkeninstabieliteit? Heb verschillende.oefeningen gehad die ik moet doen maar die werken niet Wat zou ik er nog meer aan kunnen doen
Hallo, Bekkeninstabiliteit is als je na je zwangerschap/bevalling nog steeds last van je bekken hebt, na een aantal weken. In de volksmond word bekkeninstabiliteit ook in de zwangerschap genoemd bij pijn aan het bekken, maar dat is geen bekkeninstabiliteit maar bekkenpijn. In de zwangerschap verweekt je bekken, het word dus soepeler waardoor je minder stabiliteit hebt waardoor je hier pijn aan kan hebben. Wat kan verlichten, natuurlijk de oefeningen van de fysio doen, rust en activiteit afwisselen, opletten met tillen vanuit de knieeen, niet met de benen over elkaar gaan zitten, met uit bed en uit auto draaien recht vooruit stappen, trap op tree voor tree. Succes Groetjes Ineke