Ik heb het niet dagelijks maar het word wel vaker. Dan zit ik rustig op me stoel voor de tv ofzo en dan ineens voel ik zo trilling in me hart. Het voelt net als een oogzenuw die even trilt. Mijn hart doet het dan ook even 2 tellen dan heb ik het even benauwd, zonet werd ik er zelfs een beetje duizelig van tijdens de trilling. Heb verder nergens pijn of wat ook maar. Hebben meer zwangere vrouwen er last van? Ik schrik er enorm van en daardoor maak ik het zelf volgens mij alleen maar erger.
Zijn het geen hartkloppingen? Je hart werkt natuurlijk ook dubbel zo hard om al het bloed (ook ontzettend veel meer als normaal) rondom gepompt te krijgen Als je je echt zorgen maakt gewoon even de vk bellen hoor Die kunnen je vast geruststellen of verder helpen.
ja het kunne ook best hartkloppingen zijn, maar het voelt als een trilling die je oog ook weleens maakt!
Hartkloppingen denk ik, die had (en heb) ik ook best vaak! De verloskundige zei dat het kwam omdat je nu zoveel meer bloed in je lichaam hebt en je hart zoveel harder moet werken dat die wel eens overslaat..
Mijn vk zei hetzelfde tegen mij als wat in het bericht van Jsztd staat: dat het met die liter extra bloed te maken heeft. Ik heb ook last van hartkloppingen en hyperventilatie aanvallen (met pijnlijke steken in mijn borstkas). Ze zei dat het in ieder geval niks ernstigs is. Maar ja, ik ben jou niet Als je je zorgen maakt: altijd even bellen!
ik moet morgen weer naar de vk voor controle dan vraag ik het meteen weer even. Ben al een beetje geruster geworden iniedergeval.
Ja, heb ik ook... is best een akelig gevoel, maar ik heb niet het idee dat het kwaad kan ofzo. Voelt inderdaad als "fladderen" van je hart. Maar is alleen als ik rustig lig. Mijn VK zei dat als je het hebt bij inspanning en het daarbij erger wordt, dat je dan eens moet aankloppen bij de huisarts, maar als je het hebt op rustmomenten en het na een korte tijd vanzelf overgaat, het geen kwaad kan. Komt inderdaad van het extra bloed en omdat je lichaam dus harder moet werken.
Het komt alleen voor in de rust gelukkig. het is idd zo fladderend gevoel, rot gevoel maar ik merk dat meer er last van hebben gelukkig!
Ik heb het ook wel eens. Een fractie van een seconde heb je het een beetje benauwd en je voelt je hart 'gek' doen. Een kleine ritmestoornis eigenlijk. Overigens had ik dit al voor ik zwanger was.
Had ik een paar weekjes geleden ook. Net alsof mijn hart ff een slag miste Ik vond het heel gek, want ben een jaar geleden uitgebreid sportmedisch gekeurd met hartfilmpje en inspanningstest en toen was alles supergoed. Pas later kwam ik erachter dat het heel diep weg kwam, uit m'n longen ofzo. Kon het niet ophoesten, kwam er niet "bij" Vaak nadat ik gegenten had. Heel vreemd. Heb het even aangekeken voordat ik naar de huisarts ging, ben niet gegaan omdat uit zichzelf weer weggegaan. Maar ik vond het eng want ik dacht ook aan m'n hart, het duurde wel een dikke week. Maar als je het niet vertrouwd en idd bijna flauwvalt. zou ik wel even nr de huisarts gaan
ook hier last van hartkloppingen, als ik gewoon rustig zit uit het niets gaat me hard opeens als een razende te keer en voel ik me helemaal flauw en duizelig worden en begin als een gek te zweten.. maar vandaag aan de verloskundige gevraagt en ook hier zei ze dat het bij de zwangerschap hoort omdat je zo veel meer bloed in je lichaam hebt je hart harder moet werken,, het is heel eng maar hoort er bij. bij mij helpt het gewoon als ik het voel opkomen ( hart gaat sneller kloppen) even gaan zitten en rustig wat gaan drinken dan zakt het weer af na een paar minuten.
klopt, komt idd doordat je veel meer bloed hebt! je hart moet dan meer werken en moet af en toe het goede ritme even zoeken!
Bedankt meiden voor jullie berichtjes! ik merk dat er idd meer last van hebben en dat stelt me al gerust! Ik moet morgen naar de vk en daar kan ik ook altijd even aan vragen hoe en wat. Ik heb het niet elke dag gelukkig, het is idd een rotgevoel. Maar als ik het weer heb blijf ik nu rustig doorademen, ik merk dat ik dan niet weer zo snel duizelig word ervan. Krijg het even 2 tellen benauwd maar daarna weer normaal, dus helpt wel om niet in paniek te raken want dan maak ik het alleen maar erger heb ik het gevoel!
Hoi, hier ook last ervan. Bij mij wordt het de laatste weken welk aardig minder omdat mijn bloeddruk is gestegen. Hoe lager je bloeddruk, hoe meer last je ervan kunt hebben. Het kan dus verder geen kwaad, is idd het verhaal van dat je hart 40% harder moet werken dan normaal... en dan dus af en toe even 'struikelt' over z'n eigen tempo. Pas als je het erg vaak op een dag hebt of bij inspanning het erger wordt, is het tijd om je huisarts even te bellen, maar lijkt me dat het wel ff handig is om te melden bij je VK. Weet ze er in ieder geval vanaf....
Dat van die bloeddruk wist ik niet... heel logische verklaring want ik heb ook altijd een heel lage bloeddruk ! De laatste tijd gaat mijn bloeddruk wat omhoog, en heb er inderdaad minder last van!
Mijn verloskundige zei het ook al, het komt idd door de bloedvolume en je hart meer moet pompen. Gelukkig dus niks om druk over te maken! Idd alleen als het bij inspanning gebeurd en regelmatig gebeurd!
Ja, je kunt het dan zien als wanneer je CV en radiatoren niet voldoende druk hebben: dan zit er te weinig water in en staat je ketel te loeien als een idioot om het huis warm te krijgen. Bij een lage bloeddruk, heb je ook minder bloedvolume en dus moet je hart er nog ff iets harder tegenaan dan bij een normale bloeddruk... zodoende dus,