Ik denk dat er een koortslip op komt zetten! Het is echt al jaren geleden dat ik er eentje heb gehad , maar nu voelt me lip een beetje raar aan. Zeker weten doe ik het dus niet! Nu heb ik op internet zitten zoeken, maar voor zwangere vrouwen is het niet gevaarlijk. Alleen als ze dus bijna uitgeteld zijn en het virus dus blijkbaar aan de baby overgegeven kan worden! Moet ik de vk bellen of even afwachten??
Ik zou eerst afwachten totdat het inderdaad een koortslip is. Maar volgens mijj is het alleen gevaarlijk als het kind geboren is, dan moet je het afplakken en naar mijn weten jodium op smeren. En je kind niet kussen uiteraard. Maar ik zou als het idd een koortslip wordt gewoon ff bellen! Liefs Guusje
ik zou het afwachten maar als het echt een koortslip is dan is dat wel vervelend want ikz ie dat je vandaag bent uitgeteld...nou hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat je vandaag ook bevalt maar als het zo is en je hebt een koortslip dan mag je kindje dus niet bij jou in de buurt zijn totdat de koortslip helemaal over is. het is namelijk ontzettend gevaaarlijk voor zulke kleintjes.
Ik zou ook afwachten en er niet aan zitten.. ook niet met je tong of wat dan ook Hoop voor je dat het gewoon droog is door het weer
ik zou preventief koortslip creme gaan smeren waarom afwachten? je kent de eerste tinteling.... en hoe eerder je goed behandeld hoe sneller je er vanaf bent. als beb geboren wordt en jij hebt koortslip mag er geen kusjes gegeven worden.
koortslip creme mag dus niet tijdens de zwangerschap!!!! ik heb 2 weken geleden een koortslip gehad en kocht gelijk koortslip creme.. helaas staat in de bijsluiter dat het niet mag worden gebruikt tijdens de zw. ik heb contact opgenomen met de ha en zij gaf ook aan dit niet te gebruiken!! ik heb er tandpasta opgesmeerd om het uit te laten drogen en na 2 dagen was ik er vanaf!!!
ik heb in mijn vorige zwangerschap juist advies gekregen het wel te doen.... maar dan zou ik idd geen creme gebruiken!!!
Nou nou, vind je dat niet heel erg drastisch? Je mag alleen geen kusjes geven en probeer ook niet met de wangen tegen elkaar aan tekomen als je kindje er is. En heel vaak je handen wassen. Toen mijn zoontje geboren was had ik om de haverklap een koortslip. Dat had betekend dat ik maanden niet bij mn zoontje in de buurt had mogen komen haha. Ik gebruikte toen ook doe patches van compeed, voor extra bescherming. Maa voor nu zou ik zeggen, begin niet aan al die crempjes. In mijn beleving gaan ze het snelste weg als je ze vet houd met lippenbalsem of juist door ze te laten uitdrogen.
Ik heb er zelf geen last van maar de vriend van mijn schoonzus wel en die had ook bij de geboorte van beide kinderen een koortslip, hij is gewoon bij de kids geweest hoor, maar geen kusjes gegeven...Je compleet afzonderen van je kind lijkt mij inderdaad ook errug overdreven...maar ja, ik ben geen expert dus ik zou het gewoon de VK vragen, er zijn zat vrouwen die af en toe een koortslip hebben dus ze heeft er vast al mee te maken gehad!
Gelijk even zo'n compeed lippadje erop plakken voor de zekerheid. Niet afwachten tot ie doorkomt. De kans is dan namelijk groot dat ie niet in z'n geheel doorkomt en je er sneller weer af bent!
Had ik ook idd, juiste door de lage weerstand na de bevalling kwam er al snel een koortslip opzetten. Wat ben ik daarvan geschrokken zeg, had ook van die angstverhalen over dode kindertjes gelezen enzo.. pffff. Maar uiteindelijk was het gewoon een kwestie van afplakken, goed handen wassen en geen kusjes geven of knuffels aan die kant.
Ik was ook wel heel bang in die tijd hoor dat ik hem toch per ongeluk zou besmetten. Ik had ook al van die visioenen....
Even een zalfje kopen en vast prefentief smeren!! En misschien kun je de vk even bellen en je vragen stellen. Ben je in ieder geval goed voorbereid en je vk ook. Ik weet wel dat het vor pasgeboren baby's heel gevaarlijk kan zijn, dus niet aankomen, goed smeren, veel je handen wassen, misschien zelfs afplakken en je kindje niet kussen... Hopen dat het vals alarm is of dat ie snel weer weg is!! Heb er nu ook eentje... maar beter nu dan straks..!
ik kreebg ook net na de eerste week dat ik bevallen was van ons meisje een koortslip.... verschrikkelijk!! Maar ja.. niets aan te doen. Goed opletten dat het vocht niet aan je vingers/kindje komt. Als hij droog is kun je niets meer besmetten, mij werd geadviseerd door de verloskundige om een mondkapje tijdens het voeden te gebruiken (borstvoeding), goed handen wassen en zoals eerder ergens gezegd niet aan zitten en afplakken (had ik trouwens niet gedaan, wst niet dat dat ging of goed was dacht dat ze zo minder snel droogden) Hoop dat het niet door zet voor je! succes!
De pijn zakt al wat weg vandaag! Dus hij zet nog niet echt door! Mijn vader heeft het ook altijd en zei dat ik er 3 keer per dag een ijsklontje op moet doen, dit zou dan de koortslip vlugger doen verdwijnen. Het is het proberen waard en morgen bel ik de vk ff voor de zekerheid! Er zit wel een klein korstje op, maar komt geen vocht uit ofzo! Mijn lippen zijn ook super schraal!
zolang je kleintje er nog niet is, maakt het niets uit. Als de kleine er is, opletten. Mijn oma, die heeft altijd als er een kleintje is geboren (8 kleinkinderen) een koortslip, echt heel toevallig, zit ze altijd met een zakoekje voor de mond bij het kraambed dan weet ik wanneer we gaan bevallen.... tegen die tijd heeft oma een koortslip