Hallo allemaal, ja ik wilde het hier eens over hebben, wat nou jullie ervaringen hier mee zijn. Ik ben eigenlijk elke dag wel te vinden op Marktplaats, ik koop EN verkoop er veel. Ik vind het altijd erg leuk om te kijken wat er nu weer te koop is en wat mensen er voor bieden. Ik verzamel Snoopy en daar kan je veel vinden Maar ik heb nu al een tijdje onze eetkamer tafel te koop staan van grenen met 4 stoelen. En ik heb er al verschillende boden op gehad, maar als ik dan mail met; kom maar kijken, haken ze af Met andere woorden gewoon een nep bieding dus. Daar baal ik zo van. Het is me al eerder gebeurt met een klok (die ik ook nog aldoor niet heb verkocht). Dan bieden ze dus maar laten niets meer van zich horen.... Ik heb ook al verkocht en gekocht via Ebay, maar verkopen kost daar geld is ook wel over heen te komen, maar ik heb het idee dat je meer verkoopt via Marktplaats.
ik heb juist dat ik nu al wel 5 keer achter elkaar heb geboden op een positiebroek en ik weet dat die vrouw emails krijgt daarover en toch hoor ik niks!!! ipv dat ze dan f fmailt van vor zo en zoveel mag je hem ophalen ofzo...pfff valt toch wel op dat ik m graag wil zo langzamerhand
ik kijk er vaak, vooral voor wiegjes maar als ik geinterreseerd raak, durf ik eigenlijk niet te bieden...ben een beetje huiverig weet niet waarom.. heb 3 maand mijn auto te koop gehad daar, heel veel mensen keken, maar geen enkel bod. toen ie eruit moest zijn we die dag op pad gegaan en hebben diezelfde dag de auto nog verkocht \/ ik vraag me dan af hoe gaat dat als je iets koopt, hoe gaat dat dan verder, met betalingen enzo?
Ja, ik ken t. Heb een splinternieuwe fiets te koop staan en men wil er niet meer voor geven dan 25 euro. @Maisy: Ik reageer ook niet altijd op biedingen hoor. Ik wacht soms of er nog een bieding komt, of als ik het bedrag echt gewoon te laag vind, dan reageer ik ook niet.
Ik doe veel zaken via marktplaats. Ik heb een paar maanden geleden nog een eetkamertafel met stoelen gekocht. Waarom er vaak onzin biedingen zijn weet ik niet. Als iemand biedt op mijn spullen email ik vaak de volgende dag. Geen reactie, dan verwijder ik het bod. Ik merk wel als mensen serieus zijn als ik snel weer bericht krijg. Raar trouwens dat er niet wordt gereageerd door de verkoper op die positie broek. Ik had ook gereageerd op een advertentie, een kinderwagen. Ik had een bepaald bedrag geboden, maar ze mailde dat ze er een ander bedrag voor wilde. Daarmee ging ik gelijk akkoord. Toen hoorde ik dus twee dagen niks meer. Ik haalde mijn bod maar weg. En nog geen 10 minuten later emailt mevrouw me ineens wel. Het blijft altijd een beetje gokken. Maar ik ben verslaafd, . Ik ben sowieso gek op tweedehands spulletjes.
betalingen doe ik meestal via de bank( kwestie van vertrouwen, ) en als we naar de mensen toe gaan, dan gewoon geld meenemen.
Als ik echt iets wil hebben bied ik altijd en mail meteen naar de adverteerder. Dan weet diegene dat ik het ook echt wil en geen nep bieding dus uitbreng. Dan maak je het bedrag over voor het product dat je wil hebben met verzendkosten. En dan krijg je meestal snel je pakje thuis gestuurd. Ik doe het al jaren zo en is altijd goed gegaan. Met Snoopy dingetjes kopen en verkopen gaat het altijd goed en snel, met andere dingen kopen of verkopen is het vaak moeilijker vind ik....
ja nou je kan altjd je betaling terugbeoeken binnen een maand ofzo he k kijk eigenlijk alleen in de buurt voor spullen ik wil het eerst zien enzo.
Ik heb alleen maar goede en positieve ervaringen met Marktplaats. Grote spullen bekijk ik wel altijd eerst even van tevoren voordat ik ze koop. Maar zo ben ik wel aan twee droomkasten en een gloednieuwe(!) kinderwagen van Quinny gekomen! Vaak zijn mensen in eerste instantie wel een beetje krenterig als ze ergens op bieden, maar als ze het echt graag hebben willen, gaat het bod wel omhoog. Soms komen ze bij ons kijken en soms sturen we het op. Als we dat laatste doen, laten we ze altijd wel eerst even van tevoren betalen.
Ik vind marktplaats ook een toppie site. Surf er regelmatig over. Hebben er ook dingen op verkocht, maar ook gekocht. Tot nu toe nooit problemen gehad. Met opsturen heb ik (nog) geen ervaring, maar ongetwijfeld zal ook dit geen probleem zijn. Kwebbel
Waar ik overigens ook veel kijk is op speurders.nl. Ik zit meestal achter de laptop en daar heb ik geen e-mail en bij speurders kun je meteen een berichtje achterlaten. Owja, nog wel een goede ervaring: ik heb mijn auto binnen een paar dagen verkocht op marktplaats.
Ik zit ook veel op marktplaats, verkoop veel, soms dat ik ook wat koop, zoals onze kinderkamer. Maar ik zit ook veel op speurders.nl, daar wil het ook wel lekker vlotten! Is voor mij dan wel wat verder weg maar goed wel erg leuk! Misschien een id? Mensen zijn daar naar mijn id iets guller!
Ik heb er mijn baby-kamer vandaan Helemaal compleet voor 160 euro! Hij ziet er nog helemaal goed uit, foto's staan in me album.
dat kan dus niet! dan zou je als je het artikel ontvangen hebt, het bedrag weer terug kunnen laten storten? als je geld stort is het idd een kwestie van vertrouwen, doe het regelmatig en hier is het nog nooit misgegaan! maar binnen een maand terugboeken kan echt niet!!!
via mijn internetbankieren kan ik alles zo terughalen hoor! maar ligt misschien aan mijn bank ofzo dan
Als ik een advertentie plaats doe ik dat altijd zonder bieden. Die keuze kun je aanvinken. Zelf bied ik ook nooit, ik mail of bel altijd...
Ik heb nu ook veel gekocht via marktplaats: flessen warmer van Avent, magnetronsterilisator van Avent, kiwi traveller campingbed, diaperchamp luieremmer). Alles in perfecte staat. Ik bied nooit, maar stuur een mail naar de adverteerder. Opsturen gaat ook altijd probleemloos. Supersite. Vind het ook prima dat spullen zo 'een tweede leven' krijgen. Pim
Ik zoek vaak via www.veilingkijker.nl, die zoekt in één keer marktplaats, speurder , ebay en nog een paar veilingsites af naar de spullen die je zoekt, super handig. Ik verkoop zelf ook via markplaats, maar reageer alleen op een bod waar ik ook serieus op in wil gaan als iemand 5 euro voor een fiets bied ga ik die persoon echt niet mailen, dat zou me veel te veel tijd kosten en de bieder kan zelf ook wel nagaan dat ik mijn fiets niet voor 5 euro verkoop.
kijk vaak, maar meestal zijn de biedingen boven budged of ze vinden het te laag. we hebben een keer gehad dat ze accoort ging, maar toen wilde we het adres om op te halen, en toen hebben we niets meer gehoort... wel leuk, marktplaats. groetjes, lidwina
Ik heb al behoorlijk veel verkocht via marktplaats. Nooit problemen gehad. En tja, als ik het niet vertrouw dan reageer ik gewoon niet.