Hart voelen in je hele lichaam!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Paula28, 28 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai

    Hebben jullie dat ook dat als je zit of ligt dat je je hart voelt kloppen in je hele lichaam?? met name je hoofd??
    word er soms helemaal naar van, niet echt duizelig maar gewoon raar..

    is dit wel normaal?


    enne nog een vraagje...mijn bloeddruk is 110/60 is dit nu laag of goed??

    Groetjes Van een onzekere zwangere muts!! :) :oops:
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    bloeddruk is goed,,.... ik heb zelf constant 100/70.....hartkloppingen durf ik niet te zeggen, heb ik zelf geen last van.....
     
  3. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    bloeddruk is perfect. hoe lager hoe beter!!!
    liefs, annelies
     
  4. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    ja echt??
    weet je ik dacht altijd dat hoe harder je hart klopt hoe hoger je bloeddruk is...is dit ook zo of ben ik nu echt goed in de war?? hahaha

    Groetjes Paula
     
  5. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    dat had ik een aantal weken geleden ook....met name als ik in bed lag...heel vreemd...maar is weer over gegaan....dus zal wel goed zijn....en je bloeddruk is ongeveer gelijk aan de mijne en dat was prima in orde volgens de verloskundige...dus zal de jouwe ook wel goed zijn
    gr suusje
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik had volgens mij ook 110/60 en volgens de vk was dat prima. Dus don't worry! En ik voel mijn hart ook door mijn hele lichaam kloppen. Denk dat dat komt doordat alles me gewoon meer energie kost en daardoor moet ie wat harder kloppen. Als ik daar last van heb, ga ik gewoon even rustig zitten en dan zakt het wel weer...
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Bloeddruk is inderdaad goed, maar hoe lager hoe beter gaat ook niet op..
    te laag kan voor bijvoorbeeld voor duizelingen, flauwvallen etc zorgen...
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Bloeddruk is helemaal prima inderdaad.
    En het is niet zo dat hoe harder je hart klopt, hoe hoger je bloeddruk is hoor ;)
    Geen zorgen, gewoon even rustig aan doen als je dat voelt!
     
  9. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ja, maar een lage tensie heeft over het algemeen niets te betekenen.
    je kan je wel beroerd voelen maar het is meestal geen symptoom van iets.
    als je een hoge tensie hebt, dan heeft dat een oorzaak!! dan is er vaak wel iets aan de hand.
    zo bedoelde ik het eigenlijk
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Zolang die laatste onder de 90 blijft hoef je je geen zorgen te maken ;)
     
  11. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Je hart overal horen of voelen kloppen kan ook te maken hebben met de bouw van je lichaam, is niets raars of ernstig is mij eens verteld door een arts

    Jansen
     
  12. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Die hartkloppingen horen bij je zwangerschap heb ik ook beide keren gehad. Lage bloeddruk is geen pretje maar die van jouw, 110/60 is gewoon netjes! Ik had een tijd 80/50, nou das nie leuk hoor, maar inderdaad beter dan hoog!
     
  13. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Bij (te hoge) bloeddruk is de onderdruk het belangrijkste die in de gaten wordt gehouden, deze moet beneden de 95-90 blijven, ik moest bij de 1e met een onderdruk van 95 naar het ziekenhuis aan de bloeddrukmeter voor een 1/2 uur om een duidelijk beeld te kunnen krijgen of het wel of geen eenmalige piek was.
    Wat je hart betreft deze wordt groter tijdens een zwangerschap om meer bloed rond te kunnen pompen en zal ook iets sneller zijn dan normaal.(je krijgt een soort sporthart :) )
     
  14. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik voel mijn hart ook in mijn hele lichaam kloppen.
    Vooral in mijn hoofd en daar word ik ook helemaal gek van.
    Mede omdat ik epilepsie heb voel ik mijn daar niet helemaal lekker over.

    Maar zo te zien ben ikniet de enigste die daar last van heeft en dat is al wel weer een hele opluchting

    groetjes Ellen
     
  15. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens, je bloeddruk moet ook weer niet te laag worden.
    Mijn bloeddruk is vrij laag 110/40 en vorige week viel ik flauw in de supermarkt ( gelukkig was mijn man erbij ). Het kan geen kwaad voor de zwangerschap, maar ik moet wel rustig aan doen. Ik heb ook veel last van hoofdpijn, misselijkheid en duizelingen, niet echt prettig dus.
     
  16. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik voel mn vooral in mn keel kloppen ... en nog hard ook. Tis een rot gevoel, maar ben blij dat hij klopt.. haha

    Mijn bloeddruk is 115/65 ... schijnt goed te zijn ..
     
  17. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik heb dat ook wel eens. Als ik mij ff te druk maak (lichamelijk of geestelijk) gaat mn hart ook op hol. En dan moet ik ff bijkomen..
     
  18. Niet meer actief

    een lage bloeddruk kan wel degelijk ergens op duiden hoor bijvoorbeeld op een bloedarmoede. extra ijzer kan ervoor zorgen dat je je wat beter voelt.

    Maar paula28 je tensie nu is prima.

    Het gevoel van je hart ja dat herken ik ook wel idd van mij vorige zwangerschap. Ik heb het de hele zwangerschap gehouden. doordat je lichaam extra bloed gaat aanmaken pomp je har dook vaker en dus sneller om alles rond het lichaam te krijgen hierdoor voel je sneller je hart kloppen
     

Deel Deze Pagina