Ik weet dat hierover reeds enkele topics zijn verschenen maar ik ben nog steeds niet 100% zeker vandaar mijn vraag. Ik had voorbije woensdag en donderdag sinds een lange tijd opnieuw zin in koffie, daarbij heb ik een halve tas koffie met wat melk gedronken. En sinsdien heb ik zo'n last van hartkloppingen. Gisteren en vandaag geen koffie meer gedronken en nog steeds last van. Het voelt alsof mijn hart uit mijn lichaam gaat springen, bij elke inademing lijkt het alsof mijn hart dubbel slaat en zelfs voel ik het soms tot in mijn keel. Ik weet dat dit erbij kan horen maar ik maak me ongerust omdat ik afgelopen mei een miskraam heb gehad en ik daar toen ook last van had. Maandag bel ik naar mijn vk maar misschien hebben jullie intussen ervaringen of tips. Ik heb helemaal geen stress of ben niet gespannen. Zelfs als ik ontwaak voel ik mijn hart soms dubbel slaan... Heb voorbije dinsdag weliswaar een mooie echo gehad met bewegend beebje.
hoi, ik heb ook last van hartkloppingen hoor.Soms duurt het best lang voordat ie weer in het gereel is. Omdat ik zelf functieassistente cardiologie ben, weet ik dat dit er inderdaad bij hoort. Als ik er last van heb, zorg ik dat ik rustig blijf en als het ritme niet herstelt dan hoest ik een paar keer. Meestal is het dan weer weg. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook trouwens.
Hoi, Ik heb al de hele zwangerschap last van hartkloppingen, vind het ook erg vervelend aanvoelen! Heb het ook aangegeven bij de vk, die zei dat dat normaal is. Komt oa doordat je meer bloed hebt enzo. Wat je zou kunnen proberen als het erg naar voelt, is even gaan liggen en proberen je te ontspannen, bij mij wordt het dan minder. Succes! Groetjes Rosa