Hart wil derde kindje, hoofd twijfelt…

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lily30, 27 jun 2025 om 22:10.

1. Lily30

Lily30 Actief lid

1 okt 2022
    306
    218
    43
    Vrouw
    Hallo dames! De titel zegt het al, ik zou in de toekomst graag een derde kindje willen maar ik twijfel veel over de praktische zaken. Zo hebben we bijvoorbeeld geen derde slaapkamer, past het niet in de auto en wordt het vinden van oppas vast nog lastiger. Ook heb je handen te kort lijkt me, wat doe je als ze alle 3 weglopen en ze niet luisteren?

De jongste is nog maar een paar maanden oud, maar vanwege omstandigheden zou ik niet nog lang willen wachten met beginnen voor een derde als we er toch voor willen gaan.

Wat waren jullie overwegingen voor wel of geen derde kindje? Wat was jullie situatie (woonsituatie, leeftijd kinderen, etc)?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.742
    8.464
    113
    Vrouw
    Als ze alle 3 graag weglopen bindt je er 1 vast in de kinderwagen :p Ik heb geen idee hoe lastig het is om een oppas te vinden met 3 kinderen. De weinige keren dat het echt nodig was hebben we oma alle handvaten gegeven die ze nodig had. Hoe meer kinderen je hebt, hoe makkelijker je dingen geeft die je bij je eerste gezworen hebt nooit te geven. Op een gegeven moment schakel je over van het doen zoals je naïef voor ogen had naar wat het beste effect heeft op dat moment.

Praktisch gezien hebben we nog steeds maar 2 kinderslaapkamers (in een ruime rijtjeswoning). Wel 2 grote die we zo kunnen inrichten dat ze zelf genoeg ruimte hebben. Met een flat woninkje zou ik dit echt te krap vinden. Ik rij nog steeds een 4 zits. Als we op pad gaan hebben we beiden auto's nodig. Maar daar is ons leven wel op ingericht. Als deze het een keer begeeft ga ik wel een 5 zits regelen.

Wij hebben 3 kinderen in 4 jaar gekregen. Toen woonde we nog in een maisonnette met 1 kinderkamer. Met de komst van onze 3e wisten we wel dat het tijd was om te verhuizen. We hadden al gelijk bij de verhuizing ervoor een nieuwe inschrijving gedaan voor huren terwijl we keken naar kopen op den duur. We wisten dat het niet heel moeilijk ging zijn om te verhuizen naar iets groters. Of het nou kopen of huren werd.

Wat denk ik het grootste is wat wij onderschat hebben is dat wij te maken gingen krijgen met extra uitdagingen. Als kindjes nog heel klein zijn weet je dat niet goed. Dat is geen gegeven, maar wel een mogelijkheid. Dus ik zou zeggen dat je bij een hoog tempo ook moet bedenken of je meer aan kan dan 3 kinderen die zich volgens het boekje zullen ontwikkelen. Het hebben van mogelijkheden voor extra ruimte is belangrijk. Geld, want een 3e kost veel meer. Creativiteit en flexibiliteit.

Deel Deze Pagina